• filmin esas oğlanı, kötü ama karizmatik adam tarafından "ya çok cesursun ya da çok aptal" diyerek nitelendirilir.
  • telefon çalar ve arayan kişi kanal ismi vermeden yalnızca "televizyonu aç" der.. adamımız da anında doğru kanalı açar.. lan bi kere de farklı bi kanal aç sonra da telefondaki dallamaya "hangi kanal birader?" diye sor! koskoca amerika'da bir tane mi tv kanalı var??
  • hep bir kişi yetmiştir. rambo, denizci vs.. bunların en güzel örneğidir. ama bu filmler genelde gaz kokar. kahramanımızı birileri kızdırmıştır ve hayatlarının hatasını yapmışlardır. filmin ortasında bi bakarsın aslında bu bi kaç kişi çok iyi çalışan bir mafyadır. filmin sonunda ama son saniyede yine kahramanımız olaya müdahale edip tüm amerikayı yada hatununu kötü adamlardan kurtarmayı başarmıştır
  • bir kaçış sahnesinde esas oğlanımız bir merdivenden/yangın merdiveninden çıkarken buna sıkılan kurşunların hepsi bu merdivenin demirlerinden seker. arada bir tanesi bile arka tarafa geçmez.
    lan istesen tutturamazsın o koca aralıklar yerine o incecik demirleri.
  • elde bulunan silaha gelen tekme ile silahın yere yuvarlanması ya da dövüşe yakın bir zamanda bir yere tırmanırken/atlarken silahın aşağı düşmesi ve bu silaha "aha bakın görün düştü" diye insanın gözünün içine soktukları iğrenç silah kadrajı....anlık olur 1saniye bile sürmez....iğrençtir yeter ya....belki binlerce vardır filmlerde....
  • özellikle korku filmlerinde eleman gecenin bi yarisi televizyon karsisinda uyuya kalmistir. televizyonda da yayin olmadiginda veya anten kablosu takili degilken gördügümüz karincali ekran vardir. amerika'da gece belli bi saatten sonra trt3 gibi yayin mi kesilmektedir?
  • yıllarca rehin kaldığı ya da maphuslarda olduğu için evinden ailesinden uzaktaki esas adamımız evine döner, bütün o geçen zaman içinde özlediği sevgilisine ya da karısına kavuşmak için yanıp tutuşur. tam -genelde komik olan arkadaşı ile birlikte- evin önüne gelir, uzaktan seyretmeye başlar. bu sırada, sevdiği kadın çamaşır asmaya çıkar, film şeridi daha yavaş akmaya başlar, adamımızın içinde heidi gibi şarkı söylemektedir. derken, bahçe kapısının orada küçük bir çocuk belirir, ardından da eli yüzü düzgün bir amca çıkagelir. esas adamın sevgilisi bu amcaya "deyvid akşam yemeği için sitivlere gideceğiz unutma" gibisinden ailevi uyumu zirve yaptıran cümleler sarfeder. esas adam yıkılır. onu öldü sanan sevgilisine son bir kez bakıp içinden okkalı bir hassiktir çeker, genelde komik olan arkadaşı bile bir durulur, esas adamın omzuna iki kere vurur ve kadrajda ufalırlar.
    bu andan sonra esas adamımız filmin erkek fatma görünümlü kızını daha efemine görmeye başlar, bunlar yakınlaşır, olaylar gelişir, reklam girer.
hesabın var mı? giriş yap