şükela:  tümü | bugün
  • eğlenceli mobil oyun. eksikleri olsa da oynanış çok başarılı ama online olsa daha bağlayıcı olabilirdi.
  • bu aralar sardığım oyundur. çıkan powerlara bağlı olarak biraz şansa ilerliyor oyun, tabi yaptığınız kombinasyonlar çok önemli. oyunda ilerliyoruz fakat herhangi bir diğer oyuncular ile çekişme olmadığı için tamamen pve gibi ilerliyor. belki ileride daha farklı seçenekler gelebilir.
  • toplam 8 saattir oynadığım oyundur. birkaç ilke edindim bunları uygulayarak ilerliyorum.

    rare olmayan itemlara upgrade atma.
    fuse kullan.
    şeytanla can karşılığı pazarlığı 1000 hp nin altına düşmeyeceksen yap.
    bloodthrist candır.
    canın 500 altına inmedikçe 5 li levellarda gelen melekten minor update al.
  • her yeni seviyede yok ebesinin amı dedirten oyun. bir şekilde hareketlere alışınca geçiyorsunuz orası ayrı. mobil dark souls gibi bir şey yenilmeye doyamıyorsunuz.
  • edit: bu rehber ağustos 2019da güncel bir rehberdi. bir sürü güncelleme çıkarmışlar o tarihten bu yana*. o yüzden burada yazılanlar şu anda geçerli olmayabilir.

    *********

    bilmem kaç saattir oynuyorum. bu kanser oyuna taze bulaşanlara yardımcı olacak ufak tavsiyelerimi paylaşayım.

    altın ve gem
    öncelikle gemleri dirilmek için kullanmayın. haritanın son bossunda falan öldüyseniz, dirilince haritayı bitireceğinize inancınız tamsa belki kullanabilirsiniz ama mümkün olduğunca biriktirip sandık açmak için kullanın. 60lık ya da 300lük. çok farkı yok. hatta biri matematiksel olarak hesaplamış. 60lık biraz daha karlı aslında ama ya 300lükten epic çıkarsa :)

    altın biriktikçe, rastgele talent geliştiren zımbırtıyı kullanın. özellikle her oyuna bir tane yetenekle başlamanızı sağlayan glory talentını kesin açmanız lazım.

    biraz altın sürekli elinizde olsun. çünkü oyun içinde ara ara satıcı gelip scroll satıyor. onları almak için altın gerekecek.

    eşyalar
    eşyalarda 4 tane nadirlik seviyesi var. common (gri), great (yeşil), rare (mavi), epic (mor) şeklinde. aslında sonrasında bir kaç tane daha varama sadece rakamsal artış sağladığı için ve kutudan çıkmadığı için anlatacak çok bir şey yok. oyunun amacı şu: karakter sayfanıza girdiğinizde mosmor yüksek seviyeli eşyalar görmek. eşyalarının ne olduğunun önemi yok. mor ve olabildiğince yüksek seviye olmalı.

    4 çeşit silah var. mümkünse tırpan, değilse bumerang kullanın.

    tornado (bumerang): bumerangın piercing shot özelliği var. duvara da çarpıp geri geliyor ve iki kez hasar vermiş oluyor. mora yükselttiğinizde dönüş hasarı artıyor.

    death scythe (tırpan): düşük saldırı hızı yüksek hasar ve düşmanları geri itme özelliği. geri itme özelliği oyunu çok kolaylaştırıyor. saldırı hızının düşük olması aslında avantaj bence. çünkü saldırılar arasında sağa sola küçük adımlar atacak zaman veriyor ve bu toplam hasarınızı azaltmıyor, o sırada zaten saldırı yapamayacağınız için. bir de şimdi hero modu çıktı. daha zor bölümler var. küçük yaratıklar güçlendi. mora çıkardıktan sonra headshot özelliği geldiği için güçlenmiş yeni yaratıklara karşı tırpan burda da avantajlı oldu.

    saw blade(bıçak): düşük hasar yüksek saldırı hızı. mora çıkardıktan sonra odaya girince ilk 3 saniye saldırı bonusu var. burda da tırpanın tam tersi bir durum var. sürekli saldırıyor olmanız lazım. biraz koşup bir vurup tekrar koşarsanız, hasarı düşük olduğu için dps'iniz çok azalıyor. yani aslında iyi silah ama çok hızlı eller gerekiyor bunu kullanabilmek için. çok hızlı adımlar atıp tekrar vurmaya devam etmeniz gerekiyor. yay hariç diğer silahların hasarı yakın desem de, bıçak dps'i en fazla olanı ama dediğim gibi kaçarak vurmanız gerektiği için o dps seviyelerine ulaşmak yetenek istiyor.

    bow(yay): %15 civarı az dpsi var. kullanmayın bir avantajı yok.

    4 çeşit yüzük var. ben tekini menzillilere karşı bonuslu olan, tekini de yakıncılara karşı bonuslu olan şeklinde kullanıyorum. hangisi mantıklı geliyorsa size, ya da hangisini daha çabuk mavi yapabiliyorsanız onu kullanın.

    bear: yerdekilere hasar bonusu. mavi olunca %5 can bonusu.
    serpent: menzillilere daha fazla hasar. mavi olunca %7 dodge.
    wolf: yakıncılara daha fazla hasar. mavi olunca %5 kritik bonusu.
    falcon: uçanlara daha fazla hasar. mavi olunca %5 atak hız bonusu

    4 çeşit zırh var. zırhlar aşağı yukarı aynı. mor bonusları işlevsiz. bir tanesini seçip sürekli onu geliştirin.

    vest of dexterity: 7% dodge. mor olunca etraftakilere lightning hasarı
    void robe: çarpışmalarda 10% daha az hasar. mor olunca odadaki herkese poison hasarı
    golden chestplate: 5% hasar azaltma. mor olunca etraftakilere fire hasarı
    phantom cloak: parçacıklardan 10% daha az hasar. mor olunca etraftakilere freeze etkisi

    4 tane de yancı var tercihinize göre. yarasa duvarların arkasından vurabiliyor. hayalet alan hasarı atıyor. büyücü piercing shot atıyor. elf hiç bir işe yaramıyor.

    sonuç olarak eşyalar birbirinden çok farklı değil. önemli olan hep aynı eşyayı geliştirmek.
    oyun tarzınıza göre ufak mantıklar kurabilirsiniz. 2 tane yılan yüzük ve vest of dexterity yaparsanız %21 dodge olur, fena olmayabilir. tırpan kullanıyorsanız zaten yakınınızdakileri geri itiyorsunuz bu durumda yakıncılardan çok, uzakçılardan hasar alma ihtimaliniz olduğundan phantom cloak daha iyi olabilir.

    bilale anlatır gibi fuse
    3 tane aynı nadirlik seviyesindeki aynı eşyayı fuse sekmesinden birleştiğinizde, eşyanın nadirlik seviyesi yükseliyor. farklı nadirlik seviyelerinde farklı eşyalar için farklı bonuslar var.

    diyelim ki elinizde üç tane yay var. üçü de aynı nadirlikte olmak zorunda griyse üçü de gri ya da üçü de mavi neyse.

    mesela seviyeleri 10, 3, 1. gri hepsi.

    bunu birleştireceksiniz fuse sekmesinden. yeşil yeni bir yayınız olacak bunun sonucunda. eğer en sola 10. seviye yayı koyarsanız birleşince bir tane yeşil 10. seviye yayınız olacak ve diğer iki yay kaybolacak. seviye 3 olan yaya harcadığınız altın ve scrolllar iade edilecek.

    niye peki en soldaki diye bi geyik var direkt en yüksek olanı seçseydi? bu bize şöyle bir avantaj sağlıyor; atıyorum size kutudan mavi bumerang çıktı. artık bumerang oynamaya karar verdiniz. ama yaya bir sürü scroll ve altın harcamıştınız :(( işte bu durumda en sola 1. seviye yayı koyup, sağa 10. seviye ve 3. seviye olan yayları koyup birleştirdiğinizde 1. seviyede yeşil bir yayınız olmuş oluyor ve 10. seviye ve 3. seviye yaylara yaptığınız masraflar iade ediliyor. böylece hemen bumerangınızı 10. seviyeye çıkartabiliyorsunuz.

    yani bu sebepten grilere scroll basarken çekinmeyin. zaten bir sürü gri eşya düşüyor. eğer istemediğiniz bir silah/eşya ise yeşile çıkartırken masraflarınızı geri alma fırsatınız oluyor. ama mavilerde iş öyle değil tabi. üç tane mavi bulmak gerekiyor. artık o noktada dönüş biraz zor oluyor.

    yetenekler
    yetenek seçimleri önemli. ufak bir tier list olarak paylaşayım. 1. grup en iyisi, asağı gittikçe zayıflıyor. kendi içinde de soldan sağa doğru zayıflıyor. bunların dışında kalanlar ise oldukça işlevsiz.

    1. multishot, wingman, front arrow + 1,
    2. ricochet, piercing shot, bloodthirst, rage
    3. diagonal arrows + 1, bouncy walls, shield guard, atk
    4. aspd, crit, invincibility star, slow projectile
    5. hp boost, headshot, side arrows + 1, blaze, freeze, dodge master

    3 tane işe yarar defansif yetenek var. wingmani görünce kaçırmayın, diğerleri opsiyonel ama hiç bir defansif yetenek almadan bölüm geçmek çok kolay değil bence.

    wingman çok güçlü bir defansif yetenek. gelen menzilli saldırılara karşı petlerinizi perdelemek için kullanabilmeyi sağlıyor. arkalarına saklanıp saldırabiliyorsunuz. bazen bölüm geçmek için bu yetenek bir koşul oluyor. shield guard da buna cok benzer bir yetenek ama biraz daha kullanması zor, sürekli hareket ederek kalkanları iyi pozisyonlarda tutmaya çalışmak gerekiyor. invincibility star da faydalı diğerleri kadar güvenilir olmasa da. 10 saniyede bir geliyor. 2 saniye kalıyor. haritada yeni odaya geçmeden önce saniye sayıp odaya giriş anına denk getirilirse kalkan, girişteki ilk yaratığı hasar almadan öldürülüp biraz daha rahat bir oyun oynanabiliyor.

    piercing ve ricocheti aldığınızda oncelikle ricocheti kullanmaya çalışıyor sekecek düşman yoksa piercinge dönüyor.

    rage + bloodthirst güçlü bir kombo. canınız azalınca hasarınız artıyor ve bloodthirst tekrar dolduruyor.

    diagonal arrows + bouncy walls + piercing shot, kalabalık ederek görüşü zorlaştırsa da güçlü ve popüler bir kombo.

    blaze ve poisonous touch yetenekleri oyun başında güçlü. fakat atak gücü ve kritikten bağımsız, sabit bir hasarı olduğu için oyun sonunda hasarın çok ufak bir kısmı bu yeteneklerden geliyor. o yüzden çok da tercih etmemek lazım. yalnız blade kullanıyorsanız saldırı hızınız yüksek olduğu için düşünülebilir.

    freezede de şöyle saçma bir şey var. canavarların bir hareket düzeni var. freeze bu düzeni resetliyor. özellikle ricochet , diagonal arrow vs. varsa yani odadaki herkese vuruyorsanız, freeze sürekli herkesin atış düzenini karıştıracak ve oyunu genel olarak zorlaştıracak.

    bumerangseverler için özel not:
    eğer bumerang ile oynuyorsanız piercing shotı zaten olduğu için bu yeteneği almamalısınız. bouncy walls ve ricochet de bumerangın ana hedefte üzerinde dönüş hasarından feragat etmek demek olacağı için iyi tercihler değil. bouncy walls + diagonal arrows aldığınızda bumeranglarınız geri de döneceği için görüşü oldukça kısıtlıyor ve düşman saldırılarından kaçmak çok zorlaşıyor. ben de bumerang kullandığım için bu sebeplerden ötürü yukarıdaki yetenek listesinde 3 ve 4 arasında kaldığımda 4'tekileri tercih ediyorum. ama şahin gözleriniz varsa 3tekiler daha çok hasar sağlayacaktır.

    haritanın hangi bölümünde zorlandığınız da önemli bir kriter. bosslarda takılıyorsanız. daha çok tekli hasar çıkartan yeteneklere odaklanın. ama küçük yaratıklar zorluyorsa, mesela piercing shot ya da headshot önemli bir yetenek olabilir.

    heal ve hp boost önerildiğinde, canınız çok az değilse hp boost seçmek faydalı çünkü can da veriyor heal kadar olmasa da.

    eğer bossu hiç hasar almadan yenerseniz, devil kesin geliyor. devil, sadece ilk 2 gruptan bir yetenek teklif ederse kabul edin. hele sudan geçme falan veriyorsa, direkt ret.

    sonuç
    bölümleri geçmek gerçekten çok zor. düşman hareketlerini tahmin edebilecek kadar çok oynamanız gerekiyor her bölümü. rastgele sunulan yeteneklerin iyi olanlardan denk gelmesi gerekiyor ve de bol bol oynayıp eşyalarınızı geliştirmeniz gerekiyor. yani yeni haritaya başladığınızda aslında o harita için zayıf oluyorsunuz. o yüzden ara ara önceki bölümlere dönüp oraları tekrardan farmlayıp eşyalarınızı güçlendirmeniz gerekiyor. farm için 3. bölümü tercih edin. hem hızlı temizleniyor hem de çok fazla scroll ve item düşüyor.
    5. haritayı bitirebilmek için 20+ seviyelerde mavi eşya gerekiyor. 7. harita için ise 40+ seviye mor. bunlar için de bol bol önceki bölümlere gitmek gerekiyor.
  • yeni gelen hero moduyla zaten zor olan oyunu daha da kastirmislardir. ama yine de çok zevkli
  • scythe kullanıyorsanız
    multishot + ricochet + atk speed + front arrow+1 ile iyiden iyiye manyağa bağlayan oyun. tabi bunlar denk gelecek de ohooooooo...
  • yapımcısı habby olan, offline şeklinde oynanan ve bir karakter ile farklı odalarda bölüm bölüm karşılaşılan canavarların alt edilerek ilerlenen bir mobil oyun.
    odalar arasında zorluk seviyesi bayağı artıyor. burada bölümleri geçerken karakterin seviye atladıkça rastgele açılan yeteneklerde verimli kombinasyonları bulmak önemli.
  • epey saran bir oyun. mobil ortamda oyun sevmeyen biri olarak günde en az 3-4 el atmadan rahat edemiyorum.
    schyte ile birlikte combolamaya çalıştığım saldırı yetenekleri aşağıdadır:

    multishot
    diagonal arrow
    bouncy walls
    ricochet
    head shot
    front arrow

    bu comboyu denk getirebildiğiniz elde sırtınız yere gelmez. survival olabilmek adına kısıtlı zamanda çok vurabilmek gerekiyor, bunu yapabilmek adına her atışımızdan maksimum verim almamız lazım. dolayısı ile bir atışta ne kadar çok ok atarsam ve o oklar ne kadar süre hareketliliğini korursa o kadar iyi.
  • ya bu 7. dungeon a lanet olsun ya lanet olsun...