şükela:  tümü | bugün
  • (bkz: sevgisizlik)

    dipnot: müslüman.
  • niye suçu seytana atiyoruz ki.
    (bkz: insan).

    debe edit: normalde öldürseler yapmam editlemem entrymi ama madem kötülügün kaynagini ögrendik, onu yenmek için yapilacak seyi de söylüyorum:

    çocuklara bir sans verin, çünkü gelecek onlarda. onlar ancak ve ancak bizden daha iyi olmayi basarip, dünyayi kendi masumiyetlerinin nesiller boyunca yeserdigi güzel bir yer haline getirebilirler. bunu gerçeklestirmek için ise yapmamiz gereken sey onlara umut vermek! nasil mi yapariz? iste böyle, (bkz: #60102536), devrime ve-veya onun gibi duydugumuz, tanik oldugumuz örneklere yardim ederek. son olarak bu da benim zülfü yoldasa atfim olsun:

    'dünyayı güzellik kurtaracak
    bir çocuga yardim eli uzatmakla
    bir insanı sevmekle başlayacak her şey'
  • inanlara gore seytan degil insandir.
  • yoktur. kötülük subjektif bir olgudur. senin kötülük dediğin başka bir kültür ya da kişi için gayet gerekli bir şey olabilir. şimdi baksan aslanın ceylanı öldürüp çiğ çiğ yemesi sana göre gayet kötü bir hareket ama aslan bunu yapmıyor olsaydı şu an dünyada aslan olmazdı. mantık bu. kötülük diye bir şey yoktur.
  • kötülüğe de inanmıyolardır muhtemelen bu zındıklar. iyi-kötü gibi kavramların, gayet subjektif ifadeler olması dolayısı ile rasyonel bir atayiz için, ideal anlamda kötü de yoktur aslında.
  • insan egoizmi, hirslari, ac gozlulugu, iki yuzlululugudur. sizinki de guzel kafa yalniz yap et sonra da seytan yaptirdi.
  • (bkz: allah)*
  • olayı çok felsefi boyuta taşımanın anlamı yok. yalnızca ateizme göre değil, bilime göre de kötülüğün kaynağı entropidir. iyilik yapmaya çalıştığınızda yaptığınız şey dışındaki her şey kötüye gider.
  • empati yetenegi olmayan insan kötüdur. bunun ateisti dinlisi sofisi olmaz.