şükela:  tümü | bugün
4 entry daha
  • gerçekten çok kafamı karıştıran bir soru. başlık sahibinin de dediği gibi soru kökünde “doğrudan” gibi bir ifade olmadığı için ve yasa milliyetçilikle de ilgili olduğu için kesinlikle yanlıştır diyemeyiz. bu durumda sorunun iptal edilmesi gerekiyor.
  • bu soru iptal edilebilir. şeyh said isyanı kürtçülüğü kullanmakla ve içermekle birlikte esasen dinci bir harekettir. takririsükun kanunu da, şeyh said isyanından sonra aslen din eksenli irticanın önüne geçilmesi için kurulmuştur. ama bu demek değildir ki milliyetçilikle bağlantısı yoktur.
  • gündemde yer edinmeyen iddia.

    sos 2 çözen sayısı az olunca durum böyle oluyor demek ki.
  • şeyh said isyanının bastırılması herhangi bir ilkeyle alakalı olamaz. olay bir devlete karşı isyan. devletlerden beklenen de isyanın bastırılmasıdır. ideoloji değil devleti/hükümeti korumak esastır.

    atatürk bir padişah olsa; şeyh sait kürtçü dinci olmasa, türkçü ateist olsa ve isyan etse o isyan yine bastırılacaktı. çünkü devletler kendini korur. devlet bekasını korur.

    edit: harbi yazık yahu. """osmanlı isyan bastırdı çünkü imparorluktu, türkiye isyan bastırdı ulusal devlet o zaman milliyetçilik"" bu nasıl yorumlamadır arkadaş. bakın devletler isyan bastırır faşist, kominist, dinli-dinsiz, sapkın hiç farketmez. devlet isyanı bütünlüğü için bastırır. ister imparatorluk ol ister ulus devlet ol.
    5 şık içinde en doğrusu o değil. doğru olan seçenek o. kafanız karışıyorsa bilgiyi yorumlama kabiliyetiniz 0 ezberci, en doğru şıkkı arayan bir vatandaşsınızdır.
  • her uygulama/yasa ana ilkesiyle eşleştiğinde cevap ortaya çıkmaktadır. şeyh sait isyanı laikliğe değil merkezi yönetim biçimine karşı çıkmıştır. dolayısıyla yukarda belirtildiği gibi ana ilkesi milliyetçilik veya laiklik değil cumhuriyetçiliktir. bu sorunun iptali gelmiş geçmiş tüm atatürk ilkeleri sorularının iptalini de gerektirir. dolayısıyla iddianın doğru olmadığı görüşündeyim.

    ek olarak, atatürk milliyetçiliğinde türk kürt ayrımı yoktur. türkiyeli ve türkiyeli olmayan vardır bu en önemli noktadır. milliyetçilik kavramını tam çözmeden ayt'ye girmek ilginç olmuş.
  • açılın ben tarihciyim * doğru olabilecek tek şık o zaten. hata neresinde acaba bu sorunun? öğrencilere de bunu bir türlü anlatamadım. kafanda nerede ne varsa tüm bilgileri kullanma arkadaş. "ama şundan dolayı şu olur, bundan dolayı bu olur"a girersen içinden çıkamazsın zaten. evet dolaylı olarak milliyetçilik ilkesi ile alakalandirilabilinir * ancak diğer şıklar gayet net olduğu için yapıştır geç! şık bagiriyor, feryat ediyor: "beni seç beni seeeeççç allah'ın cezası" diye.
  • tarih öğretmenlerinin allaha emanet olduğunu gösteren iddia.

    çıkıp bir tarih öğretmeni ben bunu öğrencilere anlatamadım, milliyetçilikle alaka kurulabilir diyor. ama buna rağmen cevap açıkça c diye ekliyor.

    evet cevap c.

    ama eğitim şıkları doğru şıklar içinde en az doğruyu bulmak mıdır?

    böyle test soruları var. bu sorular için ne yazılması gerekiyor, "doğrudan", "en çok" vb. gibi ifadeler kullanılmalı.

    bu ifadeler soruda var mı?

    yok.

    tarih öğretmeni dostum, sen bağlantı kurdun mu, kurdum diyorsun. o zaman soru sıkıntılı demektir.
  • bizim öğrenciler bunu zaten doğru yaptı zihniyeti yüzünden doğru kabul edilmeyecek iddiadır.

    osmanlı isyanları bastırdığında osmanlıcılık yapmıştır; çünkü imparatorluktur. türkiye cumhuriyeti ise isyanları bastırdığında milliyetçilik yapmıştır. çünkü ulus devlettir.

    ulus devlet, imparatorluk bunlar önemli şeyler.