incarnate

  • 1852
  • 0
  • 0
  • 0
  • geçen yıl

electronic arts

tuketici gozuyle bakildiginda gercekten cok rezil, beceriksiz bir oyun firmasi. ea gibi firmalarin varligi oyun piyasasi icin fazlasiyla tehlikeli ve bunun cok hakli sebepleri var.

kendilerine bagli studyolarin urun gelistiricilerinin gunde 16 saat calisip zar zor yetirtirdikleri aaa oyunlar sizi aldatmasin. yonetim ve hissedar baskisiyla onlarca oyunu yeteri kadar test etmeden tamamlayip oyun piyasaya suruldukten sonra binlerce bug'i duzeltmek konusunda hassasiyet gostermeyen korkunc bir is yapisina sahipler her seyden once. ve bu insanlar bu sektorun oncusu oldugu icin rakipleri de bu sekilde rekabet etmeye zorluyorlar. yani 60 dolar verip piyasaya suruldugunun ilk haftasinda bir urun aliyorsun, o urunun uzerinde ea yaziyorsa duzgun calismayacagi garanti gibi birsey. tam anlamiyla oyunu piyasaya surelim, yolda toparlar mantigiyla is yapiyorlar.

dini imani para, ve para sirketi yillardir ea oyunlari oynayan sadik musterilerinin ne istedigini ne bekledigini umursamayacak kadar korlestirmis durumda. simdi diyeceksiniz ki sirketlerin varolus amaci, faaliyetlerin devamliligi, bunun icin kar, her sirket kar icin var falan filan. dedik ya sektorun onculerinden ea, biz bu hikayeleri dinleye duralim, ea standartlari yerlerde surunur hale getirdi, ve buna sebep olan da bizzat ea'in satin aldigi o kucuk studyolarin yaptigi efsane oyunlarla buyumus, eksigine gedigine ragmen bagrina tas basan o 80 kusagi gamer nesil. gunumuzde in app purchase modeliyle yuruyen mobil oyunlarin populerlesmesiyle durum daha da vahimlesti ve artik oyunu satin almak da yetmiyor. satin al, uzerine fazlasi icin para ver, ek ozellikler icin para ver. reklam gormek istemiyorsan para ver. ver allah ver. bunun oncusu de ea. ne kadar bu isi abarttiklari da dillere destan. (sims franchise, dungeon keeper, bkz. steam/origin) tum bunlarin sonucunda ea'in servetine servet kattigini dusunuyor olabilirsiniz ama ea her 2-3 senede bir isten cikarma dalgalari gordu, satis hedeflerinin cok altinda gelirler elde etti ve sirketin hisselerinde son on yilda inisler cikislar haricinde hicbir buyume olmadi. tek yaptiklari rekabeti korukleyip para karsiligi alinan hizmet kalitesini dusurmek sektoru parayla calisan bir donme dolaba cevirip bitirmek oldu.

tum bunlar olurken zaten ust uste iki sene boyunca amerika'nin en kotu sirketlerine verilen golden poos odulunu kazanmasiyla, bu sene de bu odulu kilpayi kacirmasiyla bu alandaki sohretini kanitlamis bulunuyor ea, bu kadar rezil olduklarini dusunurken yalniz olmadigima sevindiriyor beni.

ozetle, umarim bir gun iflaslarini ilan edip oyun piyasasindan defolup giderler. umarim hicbir oyunlarina para vermek zorunda kalmam, midemi bulandiriyorlar.

devamını okuyayım »
21.05.2014 07:06