1. cava enstitüsü’nden basına ve kamuoyuna
    ülkemizdeki sanatsal arayışlara, görsel-işitsel sanatlar alanında katkı sağlamak ve sinemada yeni eğitim metodolojileri geliştirmek için faaliyetlerine başlayan cava (cinema audio and visual arts) enstitüsü’nün cermodern ile ilişiğini kestiğine dair kamuoyu açıklamasıdır.

    cava enstitü, eylül 2012’de yapım-eki’nin proje tasarımıyla ve türkiye sineması’ndan bir çok usta ismin kuruculuğunda sinema faaliyetlerine başladı. geçtiğimiz yıl boyunca, temel ve ileri düzey olmak üzere on üç farklı atölyede iki yüze yakın katılımcıyla çalışmalarını cermodern bünyesinde gerçekleştirdi. atölye programlarının dışında sanat inisiyatifleri, üniversiteler ve festivallerle partnerlik kurarak, ulusal ve uluslararası arenadan bir çok sanatçıyı workshoplar, masterclasslar, gösterimler ve söyleşilerle ankara ile buluşturdu. bu kısa süre zarfında, yeni türkiye sineması’nın gelişimine katkıda ve katılımda bulundu.

    ‘çokmodern’ bir tül perdesi
    yeni sinema ve audiovizüel sanatlardaki çalışmalarını derinleştirmek amacı taşıyan cava’nın bundan sonra yoluna cermodern ile devam etmeyeceğini belirterek; ilişiğini kesmesine neden olan süreci kamuoyuyla paylaşma gereği duymaktayız. yıllardır tanık olduğumuz kapitalizmin sanat ile kurduğu ‘parazit’ ilişkiye dair örtülü bir yapılanmayı daha kamuoyunun bilgisine sunuyoruz: 2010 yılında türkiye seyahat acenteleri birliği’nin desteğiyle, kuruculuğunu akp genel merkez kadın kolları’nda görevli münevver helün fırat’ın yaptığı ankara cermodern sanatlar merkezi.

    öncelikle cermodern ile başladığımız mekansal paydaşlığın, düşünsel ve maddi yıpranmaya yol açabileceğini ön göremediğimiz ve ‘işletme sahiplerinin’ sanat odaklı bir tutum içerisinde olduğu yanılgısına düştüğümüz için şaşkın; eğitmenlerimiz, danışmanlarımız ve öğrencilerimiz karşısında mahcubuz.

    bu süreçte;
    yüzeysel bir estetik anlayışıyla ‘tarihi bir yapının’ maddi dünyaya seyre açılabileceğini; bir sömürü düzeninde içerisinin şekillenebileceğini, kültürel değerlerle üzerinin örtülebileceğini...
    ‘sanatlar merkezi’ adı altında daha fazla kar elde etmek için sanatın araçsallaştırılabileceğini; düğünlerin, sünnetlerin, kermeslerin, doğum günü partilerinin bir sanat merkezinin içinde yer bulabileceğini...
    sanatın ‘modern’ bir otoparkın gölgesinde kalabileceğini; betonarme duvarların, üzerinde asılı eserlerin ve sanatın bir çok disiplininin ‘ticari bir alanı’ güzellemek için dekor olarak kullanılabilceğini...
    bugün, ülkemizde artan baskı ve şiddet koşullarında bir sanat kurumumun ‘sanatsal’ duyarlılığı, toplumsal duyarlılıktan ayırabileceğini; bir toplumun sevincini, hüznünü ve isyanını politik çıkarları doğrultusunda görmezden gelebileceğini...
    bu tarz işletmelerin üzerlerine örttükleri bir tül perdesinin arkasında neleri, nelere hizmet etmek amacıyla kullanabileceklerini, cermodern ile geçirdiğimiz bir senenin sonunda deneyimleyerek ve yıpranarak anladık.

    sanatsal duyarlılığa davet
    cermodern’in, ‘işletme sahiplerinin’ çıkarları doğrultusunda açık bir ekonomik zemin ve mevcut iktidara dayalı örtülü bir politik zemin yaratmasını engellemek için tüm sanat kurumlarına, inisiyatiflerine ve sanatçılara bu konudaki duyarlılıklarını güçlendirme çağrısı yapıyoruz. cava enstitüsü olarak cermodern ile kurmuş olduğumuz mekansal paydaşlığa, maddi ve manevi mağduriyetin yanı sıra yukarıda belirttiğimiz istismarlardan kaynaklı olarak son veriyoruz. bugün tüm sanatçıları ve sanatseverleri de sanattan ve hayattan yana bir tutum sergilemeye davet ediyoruz.

    cava enstitüsü
    yapım-e
  2. ilgileri için şöyle bir şey var bu ara.

    cermodern'den ayrılarak kurumsallaşmaya başlayan ve büyüyen cava enstitü'nün büyülü fener sinemalarındaki yeni etkinliği.
    cava enstitü'nün 20 ekim-05 ocak tarihleri arasında kızılay büyülü fener sinemaları'nda düzenleyeceği "film stüdyosu" masterclass programına kayıtlar 12 eylül'de başlıyor!

    https://www.facebook.com/cavainstitute
  3. bir arkadaşımın "ünlüleri getiriyorlar bir kaç saat anlatıp gidiyor, ne öğreneceksin ki bundan, para tuzağı" tespiti beni katılmaktan cavdırmıştır. hakkaten youtube'da falan böyle şeylerin sürüsüne bereket.

    bu arada ve belki de daha önemlisi hasbelkader (sözlükte yokarda) karşılaştığım, cermodern'le ilişkilerini kestiklerine dair basın açıklamasında 'kuruculuğunu akp'li bilmem kimin yaptığı' ifadesi isim vererek teşhir etmek, akp'li oluşunu vurgulayarak gol atmaya çalışmak, hedef göstermek değil mi? linç kokusu yok mu bu söylemde?

    edit: iş bu entrym "tanım, tanım devamı, örnek, alıntı ya da bkz değil gerekçesi ile ispiyonlan" mış. aşşadaki örneğe göre hata bende değil. herkese ehliyet vermeyecen.

    "ba$lik: elma
    entry:
    3. cok severim (duzgun)" ssg nin hatalı entry örnekleri adlı eserinden
  4. geçen dönem cermodern'de yapılan * derslerine katılmış biri olarak söyleyebilceğim bi şey varsa onur ünlü, ezel akay, yüksel aksu ve yeşim ustaoğlu'ndan kazandığım edinimlerin benim için çok değerli olduğudur. sonuçta beklentim bir sinema atölyesinde çalışmak ve bu konu hakkında biraz tecrübe edinmekti ve bunun karşılığını senaryosunu yazdığım bir çalışmamı kısa film haline getirilmesiyle fazlasıyla aldığımı düşünüyorum. burada şimdi cava enstitü adıyla aynı iyi niyetlerle yapılan yeni çalışmayı para tuzağı olarak nitelendirmek de en hafif tabirle emeğe saygısızlıktır.
  5. boş durmayan bir ekip tarafından sürekli aktif tutulmaya çalışan oluşum.

    cern modern den ayrılıp kendi kanatlarında uçup ilerliyor.
    her hafta sinema adına özel isimlerle güzel söyleşiler gerçekleşiyor.
  6. sinema egitim atolyelerinin 4. sezonuna basliycak olan bagimsiz kurulus. yeni sezonda kavakliderede hizmete basliycak olup bu sezonki egitimciler arasinda *, *gibi unli isimler ayrica benim de henuz tanimadigim pelin esmer yer almakta imis.

cava enstitü hakkında bilgi verin