19 entry daha
  • eger ayhan isik'in canlandirdigi cingozden bahsediyorsak; diyebilirim ki arsene lupin bu adamla asik atamaz. hatta cingoz onu ayak ustu soyar da haberi bile olmaz. ayhan isik efsane bir oyunculuk sergilemistir bu filmde. son derece rahat, kendini begenmis, askin zekali ama romantik bir adamdir cingoz recai. komiser mehmet riza ile aralarinda tatli bir rekabet vardir. mehmet riza demisken; usta seslendirmen abdurrahman palay aslinda ne kadar iyi bir oyuncu olabilecegini kanitlamistir bu filmle. mehmet riza karakteri son derece durust, zeki ve isine sadik bir adamdir, cingozun sadece zenginleri soyan, fakirlere yardim eden biri oldugunu bildigi icin saygi duyar, hatta filmin bir yerinde "senin adam oldurecegini beklemezdim" der. yine de isini yapmaktan vazgecmez. cingoz de mehmet riza'ya saygi duyar, onun ne kadar iyi biri oldugundan bahseder ama o da isini yapmaktan vazgecmez. en cok seyrettigim filmlerden biri olup kesinlikle basucu eseridir diyebilirim. yine da asiri seyredince icinde bol bol mantiksizliklar ve komik detaylar bulmak mumkun oluyor, biraz bahsedeyim;

    --- spoiler ---

    - cingoz'un evine mehmet riza baskin verir, yakalar. ama o anda akil mantik sinirlarinda bir olay olur, odanin ortasinda bir mekanizma vardir ve dugmeye basilinca odayi demir bir levhayla ikiye ayirip kacis imkani verir. boyle bir mekani yapabilmekten gectim, bunu eve girince anlasilamayacak sekilde yapmak ne kadar mumkundur siz karar verin.

    - trende islenen cinayet sonrasi katili kovalayan cingoz yetisemez, daha dogrusu biz oyle saniriz cunku katil bir taksiye biner kacar, ama yetisemedigini sandigimiz cingoz taksinin soforu olarak ortaya cikar. sen nasil ne ara gittin de senden once taksiye binen adamla ayni takside bulundun?

    - trende cinayet isleyen katilin evine gizlice giren cingoz katili karsilar. ne olursa bir anda yemek yemeye karar verirler, asil komedi buradadir cunku iki dusman bir anda evde samdanli mumlu resmen pavyon masasi gibi bir masa hazirlar ve karsilikli yemek yerler. tehditler birbirini izlese de ulan romantik aksam yemegi gibi ortam ne kardesim demekten kendimi alamam.

    - cingozun soydugu fabrikator selim bey ve hazinenin pesindeki katil, cingoz yuzunden birbirine girer, bu arbede de selim bey vurulur, ama katil kafasina silahla vurmaya calisirken silah bir kez daha yanlislikla ates alir, bu sahne aynen filmde yer almistir, komik bir detaydir.

    - filmin sonlarina dogru basroldeki kadinla hazinenin sifresini kesfeden cingoz onlarca yillik sifrede gecen elma agacini bildigimiz birkac yasinda incecik bir fidan olarak gosterir. kardesim o agacin yasi tas catlasa 2 olur daha fazla degil.

    - yine ayni bolumde dort tane tasin birinin altinda hazinenin oldugunu soyler cingoz, toprak dumduzdur, ama daha ilk kazdigi tasin altinda hazinenin cikmasinin mantiksizligina varilmis olacak ki "daha onceden sifreyi cozup gelip hazineyi bulmustum. bana inan diye seni getirdim" der dis ses olarak. e toprak dumduz kardesim sen nasil kazdin ve doldurdun ki uzerinde cim bile bitti?

    - filmin baslarinda basroldeki uvey kiziyla yemek yiyen selim bey "anneni oldurdum, o hazinenin elime gecmesine kimse engel olamaz, sira sana da gelecek!" diye elindeki meyve bicagiyla tehdit ederken basroldeki kadin "sus be!" der. o kadar gulduren bir tepkidir ki bu, selim bey bile sasirir kalir.

    --- spoiler ---

    tabii bunlar cok fazla seyredince goze takilip gulunen detaylar, yoksa filmin genel kalitesini tartismam bile, o kadar guzeldir yani. yalniz basroldeki kadin acayip iticidir, sinir stres yapar insanda. yine bu filmde abdurrahman palay ayhan isik'a seslendirme yaptigi icin kendisini baska biri seslendirmistir. eger seyretmediyseniz cok sey kacirmissiniz demektir.
565 entry daha
hesabın var mı? giriş yap