3 entry daha
  • fransız yeni dalgası ile italyan yeni gerçekçeliği kısmen bağlantılı iki akım olarak görülür. fransız yeni dalga akımını, italyan yeni gerçekçiliği doğurduğu da söylenir. gerçekçilik hissi italyan yeni gerçekçiliğinde çok daha belirgindir. fakat fransız yeni dalgasında kuramsal atılımlar daha fazladır. italyan yeni gerçekçiliği kamerasını topluma, fransız yeni dalgası ise biraz daha bireylere kamera çevirir. politik ayrımları budur. fransız yeni dalgasında psikolojik alt metinler daha fazladır. örnek olarak, yeni gerçekçilik akımındaki ‘’bisiklet hırsızları’’ filmindeki bankta çaresiz oturan baba ve oğul toplumun içinden bir kesit gibidir. fakat fransız yeni dalgasındaki kişiler ise toplumun içindeki kişiler değil de, toplumun dışındaki ‘’bireyler’’ gibidirler.

    bunlar dışında fransız yeni dalgasının özellikleri, italyan yeni gerçekçiliğine benzer. dış çekimler, doğal ışık gibi.. bu iki akımın bir farkı da şudur: öykü, italyan gerçekçiliğinde güzelce sıralanmışken, fransız yenisinde ise sahneler her an kesilebilir. sıçralamalı kurgu yapılabilir.
hesabın var mı? giriş yap