4 entry daha
  • izledikten sonra afişi çok daha anlam bulan bir film.

    --- spoiler ---

    mary ve solomon hikayedeki masumlar. çünkü kadın ve çocuk bunu bilememiş. maryciğim neden ahmed seni, karısını pakistanlı diye tanıtmış? çünkü seni pakistanlı yapmış. inancın kültürün ne varsa...

    öyle ki mary geneviève'e başka bir kadının yapmadığını yaptım diyor. inanış, yaşayış yemek, içmek, dil ne varsa... mary ahmed'in olmuş.

    oysa içindekini susturduğunu, kız bebeğin tıraşlanma ritüelindeki hallerinden anlıyoruz.

    mary'e dolunayda kasetler dolduran adam, fehime olduktan sonra fransız bir kadına geçebilmiş. o çok sevdiği ingiliz kadın değil artık diye belki de...

    hangisi daha fena? kandırılmak mı, kanmış olmak mı?
    kandırılmış olanın acısı, kanmış olanın acısına kayıpta denk olabilir mi? o uçurum kenarında eşitlenmiş olurlar mı?
    iki kadın da kandırılmış olsaydı ne olurdu? oturup ahmedi güzelce anabilirler miydi?

    yatak odalarında aynı şeyleri yapıyor iki kadın. öyle ya kadın "erkeğin arzusunu avlayan gizemin sırrını"* bilmek ister.

    öteki her zaman iyi tarafın onda olduğunu düşünmek ister, düşünür. tıpkı geneviève gibi.

    toprak göçüyor, tavan çöküyor. inandığı ne varsa yıkılıyor mary'nin. denize dalgalara gidiyor. en başa gitmek için.

    kabristanda geneviève mary'nin bebeğinin mezarını görüyor ve anlıyor mary'nin tek kaybettiği ahmed değil. işte o zaman kadın oluyor.

    mary solomona sarılıyor, ölen kocasından bir parçaya sarılıyor, kaybettiği oğlu gibi sarılıyor. ağlaşıyorlar.
    ve o uçurum kenarında hayatları duruluyor.

    --- spoiler ---
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap