20 entry daha
  • samuel beckett'ın "film"inin görüntü yönetmeni boris kaufman'dır. yani dziga vertov'un kardeşi, kameramanı ve kimi zaman kurgucusudur. bu bilgilerden yola çıkarak filmin son karesinde açılan gözün, "sine-göz"/"kino-eye" olduğunu söylemek yanlış olmaz. sonuç olarak filmde "the man"'in (buster keaton)'ın kaçtığı şey aslında gerçekliğin ta kendisidir, sine-göz çerçevesinde ise gerçekliği süzgecinden geçirerek tekrar yaratan -tüm kurmaca filmlerde yokmuş gibi davranılan- "kamera"dır. buster keaton'ın şu ana kadar izlediğim filmlerinde fark ettiğim kadarıyla kameranın sonuna kadar farkında olması ve bu hissi izleyici/seyirciden sakınmamasıdır. filmi bu bakışla ele alırsak buster keaton'ın artık, fotoğraflar dahil tüm bu gerçekliğin/kameranın sürekli olarak yanında varolmasından sıkılmış olmasıdır. velhasıl çevresindeki her gözü gerçekliği yeniden yaratan araçlar olarak algılamayan birisine dönüşmüştür. bu filmde keaton'ın bize verdiği his, kameranın sürekli peşinden geldiğinin farkında olduğudur ve en büyük korkusu da onun da yaptıklarını gören (sine-)gözle, sine-gözün yanında çok işlevsiz kalan kendi gözünün (özellikle kedi ve köpeğe ve papağana zoom in yapıldığı sahnelerde keaton'ın gözünden bakıyoruz ve alabildiğince bulanık görüntülerle karşılaşıyoruz.) karşılaşmasıdır.
81 entry daha
hesabın var mı? giriş yap