8 entry daha
  • severek yaptığım bir hobi. sanıldığı kadar zor olmamakla birlikte, insana inanılmaz keyif veren bir etkinlik. tabii macerayı seviyorsanız.

abimin askere gitmesiyle bana kalan salcano marka şehir bisikletiyle ilk önce küçük turlar yaptım. bornova-konak, bornova-inciraltı derken beni kesmemeye başladı. gittim decathlondan bisiklet bagajı, tek kişilik çadır, yedek içlastik, el feneri gibi gerekli kamp malzemelerini aldım. o aralar zeytinli rockfest vardı hedef noktamı zeytinli olarak belirledim ve aliağadan yola koyuldum.

resim1

bagaj pek derli toplu olmadı tabi, acemiliğimize geldi. heybe almam lazım.

4 kişilik bir grupla yola çıktık. rotamızı; çandarlı, dikili, ayvalık ve sonrasında akçay olarak belirledik. akşam yolculuğunu pek tercih etmek istemedik ama ilk gün vakit darlığından mecbur kaldık. aliağadan gece 10 da hareket ettik. yaklaşık iki saat pedallayıp çandarlıya ulaştık. aliağadan çandarlı sapağına kadar yol duble olduğundan gayet rahat geçti. çandarlı sapağından çandarlıya kadar biraz sıkıntılıydı. çandarlıda sıcak bir çay içip fazla oyalanmadan dikili yoluna koyulduk.

resim 2

aliağadan dikiliye, çandarlıya uğramadan da gidiliyor fakat yol uzuyor 8 km kadar. neyse çandarlı dikili arası da tek şerit, gece yolculuğu çok rahat değil ama bir sıkıntı yaşamadan saat gece 2 gibi dikiliye vardık. dikilide kadın sığınma evi var deniz kenarında. önünde yeşillik bir alan var. gruptaki tecrübeli bir arkadaş orayı önerdi kamp için. güvenli ve sakin olduğunu söyledi. devirdik bisikletleri çadırları kurduk. çadırı 5 dakikada kurabildim ilk denemeye göre fena sayılmaz. denize 10 metre mesafede güzel bir uyku çektim.

sabah 7-8 gibi ter içinde uyandım. gece serin olduğundan uzun kollu giymiştim ama sabah güneş direk çadıra vurmuş. hemen giydim şortumu çadırı açtım. mükemmel bir andı benim için.

resim 3

şu manzarayla uyanıp denize girdikten sonra ne yorgunluk kalıyor ne bir şey, muazzamdı. fazla oyalanmadan kahvaltımızı yapıp ayvalığa pedallamaya başladık. ama geç kaldık. öğlen vakti asfaltta bisiklet çekilmiyor uyarayım. yolculuğun en yorucu ve bezdirici dört saatiydi. iki saatte gidebileceğimiz yolu öğle sıcağına bırakıp gereksiz uzattık. 3-4 kere mola verdik mecbur.

ayvalığa vardığımızda ölü gibiydim. o yorgunluğa rağmen cundayı bir turlayalım dedik. rahmi koç müzesine tırmandık. yüksek bir yerde. manzarası sağlam. müze içinden bir kare;

resim 4

ayvalıkta deniz girilemeyecek kadar dalgalıydı. daha sonradan keşfettiğim sarımsaklıyı tercih ederim kesinlikle deniz için.

(bkz: sarımsaklı plajı)

sağlam bir akşam yemeğinden sonra ayvalık ile cundayı bağlayan köprünün ayvalık kısmına, karavanların park etmiş olduğu bir alana çadırlarımızı kurduk.

benim programda değişiklik oldu. geri dönmem gerekti. sabah grubun diğer üyeleri akçaya devam etti, ben yalnız başıma dönüş yoluna koyuldum. geldiğimiz yoldan aynı şekilde döndüm. dikilide bir akşam kaldım. ondan sonraki sabah aliağaya pedalladım. bisiklet kabul edilen izbanı yarım saatle kaçırdığımdan, 7-8 saat diğer izbanı bekledim. bornovaya kadar pedallamayı gözüm kesmedi. *

o bekleyiş bana baya bir eziyet oldu ama sonunda akşam 8 gibi bornovaya dönebildim. yaklaşık 350 kilometrelik turum, 4 gün 3 gece sürdü. unutamayacağım bir yolculuktu.

bu seneki turu kafamda planlamaya başladım. başlangıç noktası manisa olacak mecbur bisiklet şu an orada. varış noktam memleketim çorlu. yaklaşık 600 kilometre. 8-9 günde gitmeyi planlıyorum.

rotam değişiklik yapmazsam şu şekilde olacak;

manisa > menemen > eski foça* > çandarlı* > dikili > sarımsaklı* > badavut > akçay* > geyikli* > lapseki (feribot) > gelibolu* > şarköy* > çorlu

yıldızlar konaklama yapacağım yerler, yedi gün gözükse de akçayda iki gece kalabilirim diye düşünüyorum. çoğunlukla çadırda kalabileceğim kamp alanlarını tercih edeceğim ama akçayda pansiyonda kalıp, sağlam bir dinlenmek iyi olur.

bagajımda bulundurmak istediklerim;

kamp ocağı, sıcak-soğuk termos, makarna, tarhana, çok amaçlı çakı, fotoğraf makinesi, çamaşır vs.

daha çok fotoğraf çekip, gün gün yolculuğumu yazmak daha iyi olacak. tahmini mayıs sonu haziran başı yoldayım inşallah. takipte kalın.