şükela:  tümü | bugün
  • m.ö. 341 - 270 yıllarında yaşamış yunan filozofu. epikürosçuluğu ortaya çıkaran kişi.
  • kafası rahat feylosoflarımızdandır. “ölümden korkmak anlamsızdır, çünkü
    yaşadığımız sürece ölüm yoktur, ölüm geldiğinde ise artık biz yokuz” şeklinde bir ifadede bulunmuş. büyük ihtimalle tuborgunu yudumlamanın etkisinin verdiği rahatlıkla bunları söylüyordu. yok ama pedikür kardeşim, hayat bu kadar basit değil, ölüm bu kadar basit değil.

    ancak yaşasaydı, cepheli olurdu!

    "yürü bildiğin yolda, ölümden öte ne var" diye haykırırdı! mahir, hüseyin, epikür, ulaş; kurtuluşa kadar savaş!
  • varlığından bugün haberdar olduğum ve bugün epey sağlam bir tartışmada kendisi ve felsefesiyle ilgili epey şey öğrenmiş olsam da düşüncelerini en kısa zamanda tamamen anlamak istediğim antik yunanlı filozof. diğer filozoflar felsefe okullarına kadınları ve köleleri kabul etmezken epikür etmiştir. hıristiyanlığın ortaya çıkmasından sonraysa felsefe öğretilerinin üstü ısrarla kapatılmaya çalışmıştır, çünkü hiçlikle, kaderle, tanrıyla ve ölümle ilgili söyledikleri insanı ateizme yönlendirecek cinstendir.

    bir de zevklerle ilgili söyledikleri vardır. şöyle ki, epikür'e göre üç çeşit zevk vardır: doğal zevkler, maddi zevkler ve manevi zevkler. doğal zevkler doğal ihtiyaçlarınızın karşılanmasından gelen mutluluktur, karın tokluğu, uyku, barınma gibi. maddi zevkler ise (fiziksel, seksüel, maddesel vs) önce kısa bir süre için size çok büyük bir mutluluk verir fakat ilerleyen zamanlarda size verdiği bu mutluluğun kat kat daha fazlası miktarda mutsuzluk, baskı ve sorun getirir. bu nedenle manevi zevklerden mutluluk duymak gerçek mutluluğun anahtarıdır. örneğin, şu anki tüketim topluluğuna baktığımızda bunu destekleyen birçok örnek görebiliyoruz. iphone 4, yetmez, iphone4s, yetmez, iphone 5, aaa abi onun s'i çıktı, ipad, ipad air, retina display... fakat günün sonunda adam ekstreyi görünce yüzü düşüyor. veya iki gün sonra o ilk heves kalmıyor, elindekini almak için ne kadar uğraştığını unutuyor, gidiyor.

    epikür diyor ki, arkadaşım gerçekten mutlu yaşamak istiyorsan manevi zevkleri yaşa, maddesellikten uzaklaş. çünkü ancak böyle gerçekten mutlu olabilirsin. örneğin kırsal kesimlerde yaşayanların, fiziksel imkan olarak geride olmasına rağmen büyük şehirlerdeki insanlara göre daha mutlu olmasını, 7 saatlik uykuyla 20 yaşımdaki ben ceset gibi, bir bıkkınlık, usanmışlıkla uyanırken yaşlı başlı teyzelerin gözlerinin içi gülerek kalkıp ekmek pişirmesi, hayvanlarla ilgilenmesi maddi*** ve manevi**** zevklerin insan bünyesindeki farklı etkilerini gayet güzel açıklar.
  • epikürcü felsefe dört başlık altında özetlenebilir:

    (1) duyular asla aldanmaz, dolayısıyla her görüngünün duyu ve algısı doğrudur. (2) duyuların ardından gelen görüşler duyulara eklenmiştir ve doğru da yanlış da olabilir. (3) ispat edilmiş ve duyuların karşı kanıt göstermediği her görüş doğrudur. (4) çelişen ve duyuların karşı kanıt gösterdiği görüşler yanlıştır.
  • (bkz: epikuros)
  • damak tadına düşkün kimse demektir.
  • bahçe adını verdiği okuluna dönemi için sıra dışı olabilecek bir uygulama getirmiştir. bu uygulama kadınlar ve kölelerin de okulunda eğitim alabilmesidir. her bireyin mutluluğu nasıl muhafaza edilir sorusundan yola çıkılarak epikürcülük terimi ortaya çıkmıştır. epikür'e göre yaşamdan düşünüp tartarak zevk alınabilir. ayrıca iyi bir yaşam acının ve ıstırabın olmadığı bir yaşamdır. daha sonradan acı çekmemek için şu anki anlık hazdan vazgeçilmelidir. hayat bir kar-zarar hesabıdır epikür'e göre.

    epikürcülük tedbir ve ihtiyat ile şekillenmiş hedonizmdir. epikürcüler hazzı anlık duyumsal zevkler olarak görmezler, refahın ve mutluluğun, dostluk ve edebi hevesler gibi, daha rafine, güvenli biçimlerini vurgular. kişisel mutluluk önemliyse, daha belirgin ve incelmiş hazların peşimden koşulmayı savunurlar.
  • evren kaos'tan geldi diyen öğretmenine kaos nerden geldi demiş. islam da bir dumandan yaratıldı(yarayışlı kılındı) der.
    thales: özdek, canlıdır. demiş; onu izleyen epikür doğallıkla canlı içindeki güçlerin etkisi ile dilediğince devinirse: yıllar sonra düşen bir özdek düzgün bir biçimde düşmez yanal kayma yapar sonucuna varmış olsa gerek. bak: epıkur(1841)
    basit titreşim yapması için nasıl bir kuvvet yapması gerekir? diye lise kültürü ile hesap yapar iseniz; çok küçük uzaklıklar için f= k l hooke yasası'na; çok büyük uzaklıklar için f= a/r2 ters kare yasalarını sonuşlanıyor. böylelikle unutulan meslektaşım coulomb'un 2inci ve 3üncü yasaları birleşiyor:bak: 1982-1983 ulusal fizik kongreleri mko.
  • 14 yaşından sonra platoncu pampilus'tan ve atom felsefecisi nosifanes'ten dersler almak üzere yolculuklara çıktı. öğrendikleri onu tatmin etmedi; çünkü kendine ait değillerdi. yirmili yaşların sonunda düşüncelerini bir araya toplayıp kendi yaşam felsefesini oluşturmaya karar verdi.
    epikuros'un aşağı yukarı her konuda 300'den fazla kitap yazdığı söylenir.
    epikuros herkesin düşündüğü ancak dile getirmediği birçok konuyu dile getirmiştir.
    bir felsefe okulu açmıştır.
    öğretileri, kısa sürede tüm akdeniz'e yayılmıştır.
    yaklaşık beş yüzyıl, epikuros'un düşüncesi etkililiğini sürdürmüştür.
    şiddetli migren ağrıları yaşamıştır.
  • "özdek düşerken yanal kayma yapar" ilkesi izlense idi; genel görelilik'i aşardık. ama yıldızlara mi giderdik; yoksa dünyamıza mı ölüm gelirdi bilmiyorum. e=mc2+ıd2