şükela:  tümü | bugün
  • ikinci abdulhamit tarafindan saray ressami ünvani verilmis italyan ressam, istanbuldayken akaretlerde oturmus, 1909 da bir saray entrikasi uzerine italyaya geri dönmüs oriantalism ekolunden muthis bir ressam, hem beyaz osmanlilari hem de sokagi ve halki cizmiş, boyamış, retrospektif sergisi ocak ayinda istanbulda. mutlaka görülmeli
  • bu günlerde, eserleri yapı kredi kültür merkezi'inde sergilenmekte olan osmanlı saray ressamı.
  • muheteşem bir ressam. ışık üzerinde yoğun bir çalışması var. bu nedenle impresyonizm ekolüne de giren italyan usta. gece vakti evinden gözüken boğaz görüntüsü hayallere ziyan. üç boyutlu gibi ışıklandırılmış minare görüntüsü de akıl almaz.

    galatasaray lisesinin yanında ki yapı kredi sergi binasında ki sergi 20 mart 2003'e kadar uzatılmıştır. * *
  • otoportrelerine ve kizlarinin resimlerine baktiginizda yaninizdaymis gibi hissettiginiz, 1900'lerin istanbulunu bi istanbullu ressamdan cok daha gusel aktarabilmis italyan ressam...
  • (bkz: 10 muharrem)diye bir tablosu vardır ki yapı kredideki sergide karşısına geçtiğimde bir süre kalakalmıştım öyle. hatta sergi süresince yapı kredinin önünden geçerken bilinçsizce kendimi o tablonun önünde bulduğumu hatırlıyorum. ışıgı ve renkleri kullanmayı ii biliyomuş bu zonaro amca diye de bir cümle kurmak istiyorum kendimi otorite zannederek:p
  • türkiye rekorlarını kıran ressam. almanya'da tanışılan bir vatandaşımızdan yirmiden fazla eseri dinlenmiştir ki pes dedirtmiştir...
  • dervisler adlı yagli boyasını gordumdu zamanında, direk çarpıldımdı, şimdi satılıyomuş o muhteşem parça. paranın gözü kör olsun, hangi gösteriş meraklısının evine girecek acaba şimdi.

    (bkz: içim yanıyor a dostlar)
  • özellikle portrelerde başarılı,ayrıntılara önem veren,ülkesine döndüğünde bile kızlarına saray kıyafetleri giydirip osmanlının havasını hissetmek isteyecek kadar istanbulu seven,bir italyan ressam.
    bu günlerde eserleri dolmabahçe sarayında sergilenmekte.
  • dolmabahcede gosterilen sergide empresyonist tablolariyla klasik 'oryantalist' ressamlarin gozuyle istanbul'u gormedigi anlasilir. 'muharrem', 'inci dizen kadin' , 'besiktastaki evimden bir gece manzarasi' adli tablolari incelenmeye deger sahane eserler
  • beyefendinin* doğumunun 150. yil donumunde dolmabahce sarayi nin o görkemli salonunda acilan sergiden ayrica, bu mekanin sergilerde kullanilmamasi gereğini de anliyoruz. hem salonun görkemi sergilenen eserleri gölgeliyor, hem de tam bir resme konsantre olmusken 50 kisilik bir turist grubunun salona aniden duhul etmesi resimlerin buyusunu bozuyor.