şükela:  tümü | bugün
  • burada kelimenin icinden kokler ureterek haciyi mat etmek seklınde cıkarsamalar(bkz: cıkarsama) yapmak ucuz kacar(bkz: ucuz kacmak) kanisindayim ne yazik ki hacamat baska bisey, kotu bisey(bkz: kotu bisey).
    hacamat genellikle insana baskalarinin yaptigi birsey: cinsel organiniza (bkz: cinsel organ) zarar vererek cinsel olarak cukunuzun kalkmasini (bkz.cuk kalkmasi, got kalkmasi (merkez farkli ama kalkma ayni) onlemeleri hem de hayat boyu(bkz: hayat boyu, aile boyu) yani daha fazla konu uzerinde konusmak istemiyorum.
  • bir kan alma şeklidir sadece. vücudun herhangi bir yerini hafifçe çizip, üzerine tüp yerleştirerek yapılan kan alma işlemine verilen ad...

    bi de argoda hafif yaralamaya hacamat denir... :) façanın en küçük kardeşi olsa gerek...
  • zalak mahmutta eko isimli sahsiyetim kullandigi bir terim idi.
  • baş ağrısı, migren, çarpıntı gibi rahatsızlıkları olan hastalarda, alna uygulanan çizme işlemi. incecik yapmaktır marifet, ustura ile, hünerlice.
  • halk hekimliğinde kullanılan bir sagaltım yöntemi;vücudun bir yerine boynuz yapıştırılarak şişirdikten sonra zemberek denen hacamat alet ile çizip yeniden boynuzu yapıştırarak kan alma
  • yilin mayis haziran dönemlerinde yapilmasi gerektigi iddia edilen, alternatif tip kategorisi icine giren, vucutta belli bölgelerde pis kanin toplanmasinin ardindan onun bir minik operasyon ile toplanip vucuttan atilmasidir. bu islem genel basinizin genelde en tepe noktasinda gerceklesir. biraz haci bumbala isidir. yaptiranlar kendilerini dinc hissettiklerini soyleselerde hemen operasyonun ikinci gununde halsizlikler gorulmektedir.
  • vucuttaki kirli kani enseden cikarma islemidir. musluman aleminde eskiden yaygin olarak kullanilan bir teknikti. pulp fiction da iki de bir marcellus'un ensesinde gordugumuz plasterin bu operasyondan kaldigini dusunuruz.
  • (hicamat da denir)

    http://www.sevde.de/islam_ans/h/hacamat.htm
    halid ünal'in hazirladigi bilgilere göre:
    "iki omuz arasindan, sirttan, basin arka tarafindan yahut vücudun herhangi bir yerinden tedavi maksadiyla bardak, sise veya boynuzla kan aldirma. peygamberimiz (s.a.s)'in saglikla ilgili tavsiyelerinden ve bizzat tatbik ettigi sünnetlerindendir.

    hacamat, sebebi belli bir hastaligin tedavisi olmaktan ziyade kan fazlaliginin vücutta meydana getirdigi rahatsizliklari gidermek için kullanilan genel bir tedavi usûlüdür.

    eskiden yaygin olarak "hacamat biçagi" veya "hacamat zemberegi" denilen bir aletle tatbik edilen bu usûl, bugün yerini enjektörle kan almaya birakmistir. hacamat biçagi, tarak biçiminde, vücutta bir sira çizik meydana getiren bir alettir. bir yüzünde birçok yarik bulunan bakir bir kutu içinde tetikli bir zemberege bagli olan biçaklar, dügmesi basilinca zemberegin bosalmasiyla yariklardan disari firlar ve vücutta çizikler meydana getirir. bardak vb. bir seyle çizikler üzerinden kan çekilir. bir cins sülük de bu is için kullanilmaktadir. sülük vücudun agriyan bölgelerine konularak kani emmesi saglanir.

    hangi araç ve metodla olursa olsun önemli olan kan aldirmaktir. uzman bir hekimin muayenesi ve tavsiyesiyle yaptirilan hacamat faydali ve islâm'da caiz olan bir tedavi usûlüdür.

    ameller niyetlere göre deger kazanir. sünnete uymak niyetiyle ve bize emanet olan vücudumuzun sagligina kavusmasi için yaptirdigimiz hacamat bir ibadet degeri tasir. çünkü ibadetlerimizi ve diger görevlerimizi ancak saglikli bir bedenle tam olarak yerine getirebiliriz.

    peygamberimiz (s.a.s)'in yaptigi ve yapilmasini tavsiye ettigi islerin süphesiz bir anlami ve hikmeti vardir. onun hayati bizim için örnektir: "andolsun allah'in resulu'nde sizin için allah'i ve ahireti arzu eden ve allah'i çok anan kimseler için (uyulacak) en güzel bir örnek vardir" (el-ahzâb, 33/21).

    mirac gecesinde yanindan geçtigi bir melek grubunun peygamberimize: "ümmetine hacamati emret!" diye söyledigini abdullah b. abbâs (r.a) rivayet etmektedir (ali nâsif, et-tâc, iii, 203).

    hz. peygamber (s.a.s) bizzat kendisi ebû taybe adinda bir haccâm'a hacamat yaptirmis ve basindan kan aldirip haccâma ücretini ödemis ve söyle buyurmustur: "kan aldirma yollarinin en güzeli hacamattir. (yahut hacamat sizin en iyi tedavi yollarinizdir)"(buhâri, tib 13; müslim, musakat 62, 63; ebû dâvûd nikâh 26, tib 3).

    hz. peygamber (s.a.s) ihramli iken hacamat yaptirmistir (buhârî, savm, 22; müslim, hac 87, 88; ebû dâvûd menâsik 35). ihramli iken saç kestirmemek sartiyla hacamatin caiz oldugu hususunda âlimler arasinda görüs birligi vardir. ayni sekilde hz. peygamber (s.a.s) oruçlu iken de hacamat yaptirmistir. yani kan aldirmistir (buhârî, tib ii; ebû davûd, siyâm 29).

    nâfi (r.a)'den rivayet edildigine göre ibn ömer (r.a) (kendisine): nâfi, kan (fazlalasmak suretiyle) beni yedi. bunun için sen bana bir hacamatçi getir ve genç bir hacamatçi seç. ne yasli ne de çocuk hacamatçi seçme demistir.

    nâfi der ki; ibn ömer (r.a) söyle dedi: ben, resulullah (s.a.s)'den su buyrugu isittim: "hacamat olmak aç karnina daha faydalidir. hacamat olmak akli ve hifzetme (ezberleme) gücünü arttirir. hâfiz olanin da hifzetmek kabiliyetini kuvvetlendirir. artik kim hacamat olmak isterse allah'in ismini anarak persembe günü hacamat olsun " (ibn mâce, kitâbu't-tib, 22).

    ibn hacer buhârî serhindeki hacamat bölümünde özetle su bilgiyi verir: buhâri, sahîhinde "hangi saat hacamat olur" basligi altinda bir bâb açmis ve burada ebû mûsa'nin geceleyin hacamat olduguna dair bir eseri ile hz. peygamber (s.a.s)'in oruçlu iken hacamat olduguna dair ibn abbâs (r.a)'in bir hadîsini rivayet etmistir.

    ibn hacer bununla ilgili olarak söyle der: hacamat olmak için uygun vakitler hakkinda birkaç hadis vârid olmus ise de hiçbiri buhârî'nin sözkonusu ettigi sarta uygun degildi. bana öyle geliyor ki: buhârî hacamat isinin ihtiyaç oldugu zaman yapilabilecegine ve bunun belirli bir vakte bagli olmadigina isaret etmek istemistir. çünkü hacamat isinin geceleyin yapildigini ve hz. peygamber (s.a.s)'in oruçlu iken hacamat olduguna dair hadîsi rivayet etmistir.

    hacamatin yani kan aldirmanin insan sagligina birçok katkida bulundugu tibbî bir gerçege (?) dayanir. özellikle bazi deri hastaliklarinin tedavisinde hacamatin faydasi görülmüstür."

    aktaranin notu:

    bu tur bilgileri ne yazik ki tarihsel kaynaklar'dan degil, guvenilirligi supheli hadis'lerden aliyoruz. peygamberin yaşadığı donemde arap'larda ciddi bir tarihsel bilinc olmadigindan ilgili bilgiler, onbinlerce hadis icinden çikarilmaya çalışılmak zorundadır. bu sebeple peygamber'in konuya yaklaşımının bu olduğu konusunda kesin bir iddia yanlış olur. bu nedenle yazılanlar doğruysa diyerek başlamak gerekir:
    eğer yazılanlar doğruysa, açiklamalardan peygamberin hacamati sadece bir tibbi islem olarak görmedigi kendisine emredilen kutsal bir vazife , bir ibadet olarak da gördügü anlasilir
    - o devirde "haccam" olarak anilan ve vücuttan kan almayi meslek haline getirmis kisler bulundugu ise bir başka çıkarımdır.
    - kan alma isleminin iki günlük aralarla arka arkaya üç kez tekrarlanabildigi görülüyor.
  • hacı ahmet in ege sivesiyle soylenisi..

    hacamat efendi!! ( haci ahmet efendi!!! )