şükela:  tümü | bugün
  • antonioni'nin en baba filmlerinden biri: il deserto rosso (1964)
    endüstrile$meyi arka plana alip, insan ili$kilerinin yüzeyselligini, kisinin ic huzuru arayi$ini, algilama sorunlarini anlatir(yani biraz da bence). monica vitti ve richard harris kar$ilikli dokturur. '64 venedik film festivalinin en iyi filmi
  • antonioni'nin ilk renkli filmidir. bu filmde o asude monica vitticiğim devleşir.
  • antonio'nin ilk renkli filmi olmasi disinda en onemli ozelligi karadenizli bir gemicinin de filmde ufak bir rol kapmasidir. limanda gemilerin arasinda avare avare dolasan monica vitti yle turkce konusmaya calisan bu laz gemici filmin belki de en aciklayici karakteridir. cunku iletisimsizliktir filmin temasi, ve tek kelime bilmeyen italyan kadinin bir turk gemicisiyle olan bu tesadufi ve mumkunsuz iletisim kurma cabasi cok dramatiktir. fakat ben uzulurek soylemem gerek ki katila katila gulmustum laz gemiciyi antonioni filminde gorunce.
    (bkz: il deserto rosso)
  • (bkz: kizil col)
  • filmde monica vitti ile muhabbete girmeye calisan laz gemici soze soyle girer:
    - bacim nereye gidiyorsun?
    monica hic cevap vermez.
    - bacim bir sey mi istedin?
    cevap yok.
    - yenge cay var ister misin? rustem, monica yengeye bir cay koy.
    iletisimsizlik fakultesine gidiyorum yenge. iletisemiyorum. burada kesmek istiyorum renkleri; renksiz metal curugu gemimde cay icmek istiyorum.

    iletisememenin katmandu'suna tirmanip asagiya yuvarlanmaya hazir italyan yonetmenlerin turkce'yi sanatlarina bu sekilde alet etmesi de ilginc. hem kendilerine yakin, hem de olabildigince yabanci bulduklari turkler yanibaslarindaki yabanciligin etiketi gibi sanki. bertolucci de ayni ay yildizli hedefe stealing beauty filminde yay germistir.
  • antonioni'nin ilk regl filmidir.
  • hayata karşı tüm duruşlarıyla hemen hemen 9 parçaya ayrılmış zatların dillerine pelesenk olmus film..
  • ruhsal gerilimi gayet basarili yansitmis monica teyze ile antonioni'nin basarili bir filmi ama yine de insani germekten geri kalmamaktadir zira kisiler arasi iliski ve burjuvazinin yerilmesinin yaninda icsel catisma burun farkiyla kazanmistir bu filmde.
  • - anlamıyorum! anlamıyorum!
  • (bkz: desert rose)