• bu şarkıyı bana bir kız yazsa evlenirim lan onlan. o kadar fena.
  • bu deyimin, tanzimat'tan sonra modern ordunun teşekkülü ve 1846 tarihli kura kanunu ile ilgili olması yüksek ihtimaldir. kura kanunu, osmanlı devleti'nde zorunlu askerliğin başlangıcını ve kura ile askere alınma usulüne geçildiğini ifade ediyor. (zorunlu askerlik, fransız devrimi'nin getirdiği bir sistem bu arada.) kaçın kurası da, bu kuranın dönemini ifade eden, hâlihazırda kullanılan devrem tabirinin osmanlı'daki karşılığı olsa gerek (nitekim hâlen karacılar birbirine "tertip", denizciler "kura" derlermiş). görünen o ki askerî kökenli bir tabirin gündelik dilde nasıl bitirim ağzına dönüştüğünü izliyoruz. tulumbacılık, yani itfaiye sisteminden külhanbeyliğe geçiş gibi*. kura sisteminin nasıl işlediği şurada tafsilatlı anlatılmış. hazır, kura (kur'a) sözcüğüne de bakalım. "hangi kuradansın?"

    1846 kura kanunu'nun eksiklikleri, 1870 kura kanunu ile giderilmeye çalışılmış, daha sonra 1886 ve 1914'de de değişiklikler yapılmış. 1876 anayasası'na* kadar sadece müslüman halk zorunlu askerlikle mükellefmiş, 1876 ile birlikte ilk kez gayrimüslimler de askere alınmaya başlanmış. fakat yine de bu mesele tam çözülememiş. ben dil ve türkçe tarafıyla ilgilendiğim için, işin bu yönünü aramızdaki sıkı tarihçilere bırakıyorum. osmanlı'da zorunlu askerliğe direniş konulu bir makale ve 1876 anayasası'nın 17. maddesi:

    "osmanlıların kâffesi huzuru kanunda ve ahvali diniye ve mezhebiyeden maada memleketin hukuk ve vezaifinde mütesavidir." (osmanlıların bütünü, kanun önünde din ve mezhep işlerinin dışında memleketin hak ve vazifelerinde eşittir.)
  • ...
    her yerine bayılıyorum
    yavrum baban nereli
    nereden bu kaşın gözün temeli
    sana neler demeli
    ay seni çıtır çıtır yemeli
    ...

    en buyuk uktelerden biridir herhalde bu dizeleri sarfedip bir erkekgi koseye sıkıstırmak. lakin devran oyle bi donmus ki niyet ettiginiz zaman elemanin kahveyi toplayip gelmesi muhtemel.
  • (bkz: söz müzik sezen aksu). (bkz: seni yerler).

    gönül gözüm kapalı
    bilerek sana yazılıyorum*
    a penceresi aralı*
    her yerine bayılıyorum*
    yavrum baban nereli
    nereden bu kaşın gözün temeli
    sana neler demeli
    ay seni çıtır çıtır yemeli

    anam babam aman, kaçın kurası bu
    ne baş belası bu, gönül kira
    anam babam aman, kaçın kurası bu
    ne baş belası bu, gönül kirası ah...

    aman bize nasip olur inşallah
    boyuna da posuna da bin maşallah
    senden gelecek cefalara, nazlara,
    sözlere, sazlara eyvallah*
    aman bize nasip olur inşallah
    boyuna da posuna da bin maşallah
    senden gelecek cefalara, nazlara,
    sözlere, sazlara eyvallah* .
  • klibinin başında "sibel gel" diyen bir teyze vardır ki üç gün ışık açık uyutur.

    http://www.youtube.com/watch?v=9raswzsscxw
  • türk popunun gelmiş geçmiş en eğlenceli, en tatlı, en cilveli şıkır şıkır şarkılarındandır. bu şarkının, sezen aksu'nun aşık zamanlarından kopup geldiğini düşünüyorum. hal böyleyken bu şarkının başrolündeki adamın ne kadar şanslı olduğunu söylememe gerek yok herhalde.

    "aman bize nasip olur inşallah
    boyuna da posuna da bin maşallah
    senden gelecek cefalara, nazlara,
    sözlere, sazlara eyvallah"

    amin.
  • sezen aksunun içindeki muzur, işveli, cilveli, fıkır fıkır kadını pek güzel yansıtan şarkı.
  • sezen aksuya ayıp olmasın ama en güzel sibel tüzünden dinlenen pek bi eğlenceli şarkı
  • sibel tuzun'un sesine cuk oturmus, tamamen ona ait hissettiren sezen aksu parcasi. bi de arkasindan hakikaten dinlediginiz zaman degmeyin keyfinize.

    iki sarkinin kliplerinin de kendine has, sozlere uygun guzel klipler oldugunu dusunuyorum. kacin kurasi'nin hamam sahneleri, hakikaten'in bahar renkleri, fallari, civil civil kiyafetleri cok guzel olmus.
  • isik dogudan yukselir de degil dus bahcelerinden bir sarki.
    ayrica ilk sibel tuzun soylemisti. hem de hamamda.
hesabın var mı? giriş yap