• kuzey rüzgarı isimli diziden ayrılma nedeni olarak; "oradaki karakterime faşizan laflar söyletmeye kalktılar. asla faşist bir insanı oynamam" tadında bir açıklama yapan kişi. sanatçı ne oynar? ne oynamaz? ayrı konular olsa da bu dediklerinde harbiden samimiyse helal olsun.
  • jilet firmalarından birinin reklamında rol alması üzerine, hakkında şöyle bir yorum yapılmış aktör;

    "eskiyen gemileri jilet yaparlar, eskiyen aktörleri de jilet reklamında oynatırlar".

    yorum kime aitti bilemiyorum.
  • türk sinemasının en iyi kör (âma) rolü yapan erkek oyucusudur.
  • türkan şoray'dan dört yaş küçük olduğunu öğrenince hayal kırıklığına uğradığım; gençlik filmleri, ağa halleri, ağır ağır dans edişi, beyaz boğazlı kazağı ile kendine aşık eden; ancak yaşlılık hali, kadirizm geyiği ve kabadayı kılığındaki rolleri ile kendinden çabucak soğutan fatsalı sanatçı.

    en aşık olunacak rolleri oynadığı filmler için:

    (bkz: selvi boylum al yazmalım)
    (bkz: dila hanım)
    (bkz: bodrum hakimi)
    (bkz: kara gözlüm)
    (bkz: devlerin aşkı)
    (bkz: dönüş)
  • ergenekon iddianamesi'nde işkenceci olarak anılan sanatçılardan fatih ürek'in manidar "ben ne anlarım kırbaçtan?", nuri sesigüzel'in amerikanvari "ben vergisi ödeyen bir vatandaşım", hande ataizi'nin ürkek bir devekuşu timsali "benim adım falan geçmiyor, yanlış numara. alo? sen yanlış aradın hemşerim. sen kimi neyi arıyon bu saatte?" gibi açıklamalarının aksine en net açıklamayı bu abimiz yapmıştı:

    - herkese bok atıyorlar!

    hahah. lisedeykene edebiyat dersinde bir kızımız da; ahmet haşim'in merdiven şiirinde geçen "sular mı yandı? neden tunca benziyor mermer?" dizesini, "sular mı yandı? neden tuğrul'a benziyor her yer?" diye okuduydu. net olacaksın.
  • haneler programında yer alan yaban karakterinin kendisini taklit ettiğini söyleyerek, telif hakkı isteyen sanatçı.

    bu program yüzünden birisine telif hakkı ödenmesi gerekiyorsa, bu kişi rahmetli abdurrahman palay'dır. kadir inanır'ın yer aldığı yaban filmi bir klasik haline gelmişse, dublajın payı çok büyüktür. fırat doğruloğlu'nun dilinden düşürmediği "nayır, nolamaz" repliklerinin sahibidir, rahmetli abdurrahman palay. fırat doğruloğlu, esen günay'ı taklit ettiğini zannediyor ya o da ayrı bir konu.
  • tarafsız bir türk sineması hayranı olarak söylemeliyim ki, türk sinemasının gelmiş geçmiş en yetenekli jönüdür. hatta steve mcqueen, clint eastwood, robert redford, sean connery ve allen dellon ile birlikte adı anılmıyorsa bugun, tek eksigi edirneden sonrasi için gerekli olan dildir..

    diğer türk jönleri ile, tarık akan/ediz hun/cüneyt arkin gibi isimlerle kadir inanır'ın yeteneği ile karşılaştırmak, gufi ile scooby doo 'yu karsilastirmak gibi olur.. jönlerden çok beklenen bir şey değildir mimik oyunculuğu veyahut teatral yetenek ama kadir inanır onu da sergileyebilir. mesela al pacino jön olduğu zamanlarda iğrenç bir oyunculuk sergilemiştir, ya da marlon brando. hep karakter oyuncusuna dönüştükleri zaman adam olmuşlardir. ama kadir inanır olayın en başından (siyah beyaz filmleri hariç) inanilmaz bir teatral beceri sergilemiştir...

    bu bağlamda kadir inanır'ı o seksenlerdeki faşo dönemine kadar acaip takdir ediyorum. sonrasinda ama veriyorlar gazi, fatsali kadir de aliyor aynen. 2000lerde toplasa da biraz unutmak istediğim bir dönem benim için. hoş kadir inanırın faşistleşmesi türk sinemasinin battığı döneme denk gelir. o da oradan çıkış bulmuş. velhasil benim gönlümde kadir inanir her zaman "sevemedim kara gözlüm" diyen bir şopendir, üçkağıtçıdır kartal tibetle birlikte, müjde ar'ın bacagindan yilan zehri emen yabandir, gülümsemesi ile tüm sinemadaki kadinlarin içini isitan selvi boyludur, gurbetten gelmesi beklenen adamdır, evinin önüne ev yapilmasina engel olmak için temeline sıçan adamdir..
  • bence gördüğü saygının arkasında türkan şoray'ı sinema da evire çevire tavlayan tek insan olmasıda yer almakta. yok bıyık bur, melül bak. kamyona at. zeybek yap. tokat at. öp. daha neler.
  • kendisi hakkında hülya avşar'ın "çok çeşitli oyun sergileyen biri değil kadir inanır. bir tek "komiser şekspir" filminde değişiti.ama baktığında hep aynı bakışları görüyorsun" açıklaması yaparak kadirizmi ben stiller'ın zoolander'daki "blue steel" bakışlarına indirgediği usta oyuncu. cevaben kadir inanır da hülya avşar için "cahil ve zavallı, gittikçe tükeniyor." ifadesini kullanmış. politika ve magazin dünyasında kişilerin kendileri hakkındaki söylemlerini dikkate almayıp, birbirleri hakkındaki ifadelerine bakınca gerçeğe ulaşabiliyorsunuz. bir arkadaş 'ne zaman ki kadir inanır bir filmde travesti rolünde oynar, o zaman türk sineması bir yere gelmiştir' şeklinde bir teori atmıştı ortaya. türk sinemasını bir yere getirmekten ziyade kadir inanır'a topuklu ayakkabı ve file çorap giydirme fantezisinden kaynaklandığını düşündüğüm bu teoriyi o gün ciddiye alan çıkmamıştı. bonusçular yeşil perukla filan bir noktaya kadar getirdiler, ama oradan ilerisi maalesef gelmedi, türk sinema seyircisi kadir inanır'ı topuklu ayakkabı ve file çorapla izleme zevkinden mahrum kaldı. belki bir sir ağda firmasının sponsorluğunda bu projeye yeniden hız kazandırılabilir, zira epilasyon işlemlerinin maliyeti düşünüldüğünde warner bros bile kalkamaz böyle bir prodüksiyonun altından. yine de tekrar düşündüm de, aslında bazı projelerin kaldırıldıkları rafta durmaları herkes açısından daha hayırlı galiba.
hesabın var mı? giriş yap