• nasıl ki fifada falan one gectiginizde rakip daha iyi oynamaya baslıyosa bunda da vardı oyle bisi... vardı lan...
  • street fighter'in son elemani, sadolo (shadow law?) orgutunun kurucu baskani m. bison'la ilgili bir soylence.

    gerceklik payi vardir, zira ilk roundda kotu oynayip kazanirsaniz ikinci rounddaki kazanma sansiniz, ilk roundda iyi oynayip ikinci roundu kazanma sansinizdan n kat fazladir.

    (bkz: m bison) (bkz: street fighter) (bkz: street fighter ii) (bkz: street fighter champion edition) (bkz: super street fighter) (bkz: street fighter ii alpha)
  • efsane ya da yalan değil, gerçektir.

    teknik detaylarla anlatacak olursam :

    atari salonlarındaki ; street fighter, futbol oyunları, mutsafalı, captain comando tarzı oyunlarda, genelde alt tarafta level yazar. level 3, level 5, level 7 gibi. bu level 2 şekilde atanıyordu. birincisinde oyunun sonunu getirmeliydiniz (eğer ayarlanmışsa). sonu gelen oyun, eğer ayarlarda aktif edilmişse level atlardı. diğerinde de, makinenin root ayarlarına girmeniz gerekiyordu. orada türlü türlü seçenekler vardı.

    örnek :

    *"count" vardı. makinaya tek jeton atıldığında da mı "1 up" olsun, yoksa 2 jeton atıldığında mı?
    *"speed" vardı. karakterlerin hızı ne olsun?

    orada envai çeşit seçenekten biri de "level" seçeneğiydi. oyunun zorluk seviyesini elle de atayabiliyordunuz.

    diyelim ki atari salonundaki street fighter oyunu level 5. eğer oyunun sonunu getirirseniz o level 6 olurdu ve oyuncular daha da zorlaşırdı. tabii ki her makinada olan bir özellik değildi çünkü atari salonu işletenler, genelde kolay sonu gelen street fighter, maç oyunu gibi oyunlarda, bu özelliği deaktif ettirirdi. hatırlıyorum da birgün gittiğimiz atari salonunda, maç oyununun level'ı 9 mu neydi. "en kralı benim" diyen ilk maç sudi arabistan, cezayir, ırak tarzı takımlara eleniyordu. çok pis birşeydir. bu level zorluğu ise oyundan oyuna değişirdi. mesela captain commando tarzı oyunlardaki level sistemi, canınızın gitme seviyesiydi. level 1'de size bıçakla vuran serseri %10 canınızı götürüyorsa, level 2'de %15 götürüyordu örneğin. futbolda ise; topu kapma, şut çekme ve rakibin hızlanması şeklindeydi. en pisi futbolda olanıydı ve anormal derecede zorlaşırdı oyun. street fighter'da, eğer siz herhangi bir rakibi, ilk round perfect yenerseniz, ikinci round bir karakterliğine level atlardı. karakteri geçerseniz eski level'a düşerdi.

    bunu nerden biliyorsun diye sorarsanız ; bu level bazı yerlerde çıkıyordu. üzerinden 20 yıl geçmiş, tam olarak detayını hatırlamıyorum fakat şöyle örnek vereyim ; ilk ve ikinci round art arda yenilirsen level 6 olarak biten oyun, perfect aldığın bir round sonunda iki kez yenilip jetonu yitirirsen level 7 olarak gözüküyordu. tam olarak nerede gözüktüğünü hatırlamıyorum fakat bu gerçektir.
  • pek bi önemi olmayan bilgi aslında. m bisona perfect cekecek kadar iyi oynuyorsa bir insan, diger roundda da ne kadar sinirlenirse sinirlensin kolaylıkla yenecektir.
  • evet vardır bu geyik atari salonlarında.
    fakat bir gün tam da bison'a perfect çekerken, oyundan fazla anlamayan bir arkadaşıma,atari salonlarında takılan kavruk gençlerden bir tanesi bu önermeyi söyledi. bizimki de "e iyi madem bir tane yiyim de sonra öldürürüm yine" edasıyla gardını açarak bison'un üstüne gitti. sonrasını sorarsanız; hani nefes aldırmadı derler ya... öyle bir ortamdı bizimkisinin başına gelenler.
    iki gün aklıma her geldiğinde hangırdaya hangırdaya güldüm. benimkisi de öyle bir ortamdı.
  • istenildigi kadar kadar teknik detaylariyla birlikte aciklansin (ne bileyim kodlarini mi desifre edersiniz, nitrojenini* bol mu verirsiniz bilemem orasini) bir nesile asla efsaneden ibaret oldugunu anlatamayacaginiz bir sinirlenme durumudur. bunun dogruluguna kayitsiz sartsiz kalibini basabilecek biz inananlar, gun gelicek sirf "o aterinin adaptoru fazla isindi, kapatin artik onu kiricam kafanizi" diyebilmek icin coluga cocuga karisicaz iste.
hesabın var mı? giriş yap