• electronic arts tarafından kapatılmıştır.

    simcity, simcity 2000, simcopter, sims, sims 2 ...

    önce bullfrog productions, sonra westwood studios, akabinde mythic entertainment ve şimdi de maxis.

    allah belanı versin electronic arts.
  • 87 yılında will wright tarafından kurulmuş, 89 yılında ilk oyunları olan simcity'yi yayınlamışlardır. ekonomik olarak zor günler geçirirlerken 95 yılında da ea tarafından satın alışmışlardır.

    ayrıca düşününce; bir evin içideki insanları yönet, tuvalete götür, banyo yaptır, sevgili ayarla, evlen ve çocuğun olsun, sonra öl çocuğu yönet gibi çok boktan olabilecek bir oyun temasını harika bir şekilde kotarıp,dünyayı sarsan bir oyunu piyasaya sürmüşlerdir. harika insanlar olduklarını görmek için bayramda ellerini öpmeye gerek yoktur.
  • durumuna epey üzüldüğüm stüdyo. kapandı ancak ea içinde hala varlığını bölüm olarak sürdürüyor. sims, simcity ve spore haricinde bu oyun alanlarında çok fazla potansiyeli olan ama öldürülen bir stüdyo oldu. bu üç isim bile çok değerliyken her geçen gün yok oluyor gibi geliyor. will wright napıyorsa bu günlerde..
  • electronic arts ın yuttuğu bir diğer şirkettir.
  • son 2 oyundur dev sıçan firma. **
  • tüm zamanların en çok satan oyun serilerinden birinin (bkz: the sims) mucidi firma. tanrısal oynanış imkanıyla, insanların en ilkel duygularını dürterek müthiş bir başarı ve ün yakaladıklarını görüyoruz.
  • maxis software, abd merkezli bir oyun geliştirici şirket. the sims, simcity serisinin ve spore yapımcısıdır.
  • maxis 1987 yılında california eyaletinde bulunan 20 bin kişi nüfuslu orinda adlı küçük bir yerleşim yerinde will wright ve jeff braun tarafından kurulmuştur. maxis ismini akılda kalıcı, 5 harften oluşan ve içinde x, z ya da q harfleri bulunan anlamsız bir marka ismi arayan jeff’e babası önermiştir.

    1989 yılında efsanevi bir seriye dönüşen simcity oyununu geliştirmişlerdir. simcity, o dönemde geleneksel bir kazanma ya da kaybetme tanımı olmayan bir oyun olarak dağıtımcılar tarafından ilgi görmemiştir. ilk olarak commodore 64 için geliştirilen micropolis adlı oyun daha sonra simcity adıyla mac os ve amiga için piyasaya sürülmüş ve başarı elde etmiştir. 1993 yılında simcity 2000 adlı devam oyunu gelmiştir. 1994 yılında şirket yine aynı bölgede biraz daha büyük bir yerleşim yeri olan walnut creek’e taşınmıştır.

    1992 yılında oyunun simülasyon başarısı ilgi çekmiş ve devlet kurumları tarafından oyun amacı dışında simülasyon talepleri gelmiştir. maxis bu amaçla 1994 yılında küçük bir şirketi satın alıp bazı simülasyonlar geliştirmiş fakat bu iş kolunu 1998 yılında kapatmışlardır.

    90’lar boyunca maxis pek çok “sim” oyunu geliştirmiştir. simcity dışında simcopter, simfarm, simtown, simhealth, simgolf, simpark, simsafari ve simtower gibi oyunları piyasaya sürmüşlerdir. bu oyunlar dışında robosport ve 3d pinball for windows gibi denemeleri de olmuştur. 1995 yılında halka açık şirket haline gelen stüdyo o yıllardaki oyunları ile başarıya ulaşamayınca ciddi şekilde zarar etmeye başlamıştır. bu nedenle şirketin satılması gündeme gelmiştir.

    1997 yılında electronic arts 125 milyon dolar değerleme ile maxis’i satın almıştır. maxis, electronic arts’ın güçlü dağıtım ağının şirkete yeniden başarı getireceğini düşünmüştür. satın alma ile köklü değişiklikler olmuş ve kuruculardan jeff braun ciddi miktarda bir para alarak şirketten ayrılmıştır. şirket kadrosunun yarısı da işten çıkarılmıştır.

    bu köklü değişimlere rağmen ea şirketin üzerinde çalıştığı yeni simcity oyunu simcity 3000 oyununun tamamlanmasını onaylamıştır. oyun 1998 yılında piyasaya sürülmüştür. şirket kurucusu wright bu oyunu tamamladıktan sonra tüm eforunu o dönem için başarısı büyük bir muamma olan, “evcilik” oyunu konsepti nedeniyle mevcut oyuncu yaş kitlesi ile uyumsuz olabileceğinden endişe edilen fakat sonrasında ciddi bir başarı elde eden the sims oyununa vermiştir. ea bu oyunu genişleme paketleri ile destekleyerek ticari kazanç elde etmeyi başarmış ve 2000 yılında piyasaya sürülen oyun 2006’ya kadar paketlerle desteklenmiştir. bu süreçte geliştirme işi çekirdek ekipten alınıp ea içinde farklı ekiplere geçmiştir. 2003 yılında yeni simcity oyunu simcity 4 piyasa sürülmüştür. bu oyunun geliştirilmesine wright dahil olmamıştır. orijinal lokasyonundaki stüdyo 2003 yılında tamamen kapatılmış ve işe devam eden kişiler ea ofislerine transfer edilmiştir.

    the sims’in ticari başarısı ve devamlılık kazanmasının ardından wright yeni fikri olan spore oyununa odaklanmıştır. oyunun açıklanması ile 2008 yılında satışa sunulması arasında geçen uzun süre bu oyunun vaporware olarak anılmasına sebep olmuştur. bu terim etimolojik olarak “buhar” ya da “duman” satmak anlamına gelen ve bekleneni veremeyecek bir yazılım ya da teknolojinin pazarlanmasını eleştirmek için kullanılmaktadır. 2008 yılında beklentileri karşılamayan şekilde piyasaya çıkan spore yine de ilk ayında 1 milyonun üzerinde satış yapmıştır. wright 2009 yılında maxis’ten ayrıldığını ve spore evreni üzerine kurgulanmış rpg türü darkspore oyununu geliştireceğini duyurmuştur. bu oyun da başarısız olmuştur. böylece maxis’in geçmişi ile bağları tamamen kopmuştur.

    2012 yılında ea helsinki’de mobil oyun odaklı yeni bir maxis stüdyosu açmıştır. bu stüdyo the sims eklentileri geliştirmeye devam etmiştir. ea ana stüdyosu ise simcity oyununu grafik iyileştirmeleri ile yeni bir oyun olarak tekrar geliştirilmiş ve korsanla mücadele amacıyla yeni oyun sürekli olarak internet bağlantısı olacak şekilde 2013 yılında piyasaya sürmüştür. oyun ilk günden itibaren pek çok hata ve eksiklik ile anılmıştır. gelmiş geçmiş en kötü lansmanlardan biri olarak tanımlanmıştır. sürekli düzeltme girişimlerine rağmen bu yeni sürüm hiçbir zaman tam olarak düzeltilememiş ve efsanevi simcity serisinin sonu olmuştur.

    2014 yılından itibaren pek çok işten çıkarma ve stüdyo kapanışı yaşanmıştır. maxis grubu da dağıtılmıştır. 2019 yılı itibari ile maxis adı altında tek devam iş olarak the sims 4 için geliştirilen destek çalışmaları kalmıştır.

    2019 ve 2021 yıllarında maxis texas ve maxis europe adı ile yeni ekiplere işe alım yapılmıştır. maxis europe’un tek odağı the sims 4 desteği iken maxis texas’ın yeni bir oyun geliştireceği yönünde tahminler bulunmaktadır.
  • iş ilanları eklemiş stüdyo. sanırım yeniden açıldı ve bir oyun üzerinde çalışacaklar
  • (bkz: the sims)
hesabın var mı? giriş yap