• 80'li yillarda, yurdumuzda moda olmus, esmis gecmis taverna ruzgarindaki hakim temalardan biridir. bir cengiz*, bir umit besen olsun, mutlaka bunu guftelerinde kullanmis, cumlenin son hecesini cigirarak, gevreterek vurgulamistir. hatta ve hatta, taverna krallarinin cevirdigi filmlerde de islenmistir. soyle ki;

    kahramanimizin, ki bu umit besen olsun (oyun gucu daha iyidir), filmin basinda karsilasip, sevdaya dustugu ve filmin son onbes dakikasina kadar kah bebek sahilinde sarilip yurudugu kah camlica'da cayir cimen kostugu yavuklusu esasen bir fabrikatorun kizidir ve kizin babasi umitle olan iliskisini ogrenir ogrenmez iliskiyi kattiyetle reddettigi gibi, hemmen, kizinda zaten gozu olan, dengi bir baska fabrikatorun oglunu ve bazen de bizzat fabrikatorun kendisini, damat diye getirir koske. ote yandan babanin gozu oyle bir korkmustur ki kizi ile umitin askindan derhal bitirmek lazimdir bu isi, bu amacla, ivedi olarak kurulur dugun, kizimiz aglaya aglaya gider, akabinde de ince hastaliktan mevta olur.

    iste o ivedi dugun sahnesinde, mutlu gunlerinde yavuklusu ile gezdigi yerleri tek tek tamah etmekte olan umit patlatir: nisan nikahh dugunnn biraradaymia$$$...
  • (bkz: ucu bir arada)
  • boylece evlenecek ciftler, sulale boyu kapalicarsı'da yapilacak nisan alisverisi eziyetinden, soz yuzugu, cukulata, cicek faslindan kurtulmus olurlar
hesabın var mı? giriş yap