• "yaradılışımızda bir boşluk var. olanaksız bir köken düşüncesine dalarak, kendi hakkımızda olanaksız bir düşünceye gömülüyoruz. içinde yer almadığımız, ama arzumuzun temsil ettiği, düşlerimizin ürettiği bir sahnede kökenimiz. bu nedenle düşün işaretidir ereksiyon, ki o da, aslında, sahnenin ihtiyaç duyduğu işarettir."
  • felsefe öğrenimi görmüştür. dilbilim çalışmaları önemlidir.
    yazarlığın dışında müzikle uğraşmıştır.
    monaco edebiyat, fransız akademisi büyük roman ve daha da önemlisi (bkz: goncourt) ödüllerini kazandı.
  • her sayfasını ayrı ayrı not alma, altını çizme isteği uyandıran kitabın; butes'in yazarı yani.

    "hatırlayın, geçmişte, bir gün sevdiğimizi kaybettik. hatırlayın ki bir gün sevilmiş olan "her şeyi tümüyle" kaybettiniz. hatırlayın ki sevilen şeyi kaybetmek alabildiğine hüzünlüdür."

    diyor.
    ve daha neler neler diyor bu şahane adam.
  • fransiz yazar. dunyanin tum sabahlari filminin uyarlandigi romani yazmi$ olmakla beraber senaryoya da katkida bulunmu$tur
  • 1948 yılında doğmuş fransız edebiyatçı.

    başlıca eserleri;

    denemeler : l'être du balbutiement, 1969, alexandra de lycophron, 1971, la parole de la délie, 1974 ; le voeu de silence, 1985 ; une gêne technique à l'égard des fragments, 1986 ; la leçon de musique, 1987 ; petits traités, tomes i à viii, 1990 ; le sexe et l'effroi, 1994 ; rhétorique spéculative, 1995 ; la haine de la musique, 1996 ; la frontière, 1998.

    roman ve öyküler : le lecteur, 1976 ; carus, 1979 ; les tablettes de buis d'apronenia avitia, 1984 ; le salon du wurtemberg, 1986 ; les escaliers de chambord, 1989 ; tous les matins du monde, 1991 ; vie secrète, 1998. albucius, 1990 ; le nom sur le bout de la langue, 1993 ; l'occupation américaine, 1994; terrasse a rome, 2000
  • "l'origine du sublime est la sensation d'effroi a l'etat pur.
    l'effroi: ek-frieda.
    ce qui quitte la paix.
    l'origine du sublime est la sensation libre de toute peur et qui contient tout entier celui qui voit.
    l'émoi intense dépasse, en sidération, en attrait, en attraction, l'opposition que le langage tend plus tard a faire entre le plaisir et le déplaisir.
    tout ce qui donne une impression déchirante de scéne primitive présente l'éclat.
    l'éclatement de la beauté."
hesabın var mı? giriş yap