• bana göre diğer empresyonistlerden farkı resimlerindeki iyimser havada yatmaktadır. kullandığı renkler, fırça darbeleri ve tablolarındaki imgeler hep bu iyimserliğin göstergesidir.
  • "resimlerimi penisimle çiziyorum." diye, o ünlü vecizesini etmiştir zamanında.
  • 173 yil önce bugün dogan, galiba artik en sevdigim ressam.
  • manet, monet ve renoir açık havada monet'nin eşi ve oğlunun resmini yapmaktadırlar.manet göz ucuyla renoir'i izler. sonra sessizce monet'nin yanına gelerek '' bu delikanlıda hiç yetenek yok. sen onun arkadaşısın, söyle bu işi bıraksın.'' der. manet'nin yeteneksiz dediği ressam, sonraki yıllarda resim tarihine adına yazdıracak olan renoir'dan başkası değildir.
  • 1841 doğumlu, resim hayatında porselen eşyalar üzerine desenler çizerek başlayan ünlü bir fransız ressamdır. renoir, izlenimci dostlarının çoğunun aksine rahat bir yaşantı süren orta sınıf bir aileden gelmiyordu. terzilik yapan babasının geliri aileye anca yettiğinden, 13 yaşında porselen eşyalar üzerine desen çizen bir ustanın yanında çırak olarak işe başladı. charles gleyre 'nin atölyesinde yağlıboya çalışmaya başladığında ise monet, bazille ve sisley ile dost oldu ve bu çekirdek grup, izlenimcilik akımının merkezinde yer aldı.

    renoir kırk yaşındayken, terzi olan 19 yaşındaki aline charigot ile tanıştı ve aline, annesinin "zengin ve yaşlı bir koca" bulması öğüdüne rağmen*** aşkını peşinden gitti ve ressamla evlendi.

    1870'lerin sonlarına geldiğinde renoir, izlenimcilikten bıktım ulan diyerek izlenimcilerin sergilerine katılmayı bırakmış, 1871 tarihli tekne gezisinde öğle yemeği adlı tablosu da bunu açıkça ortaya koymuştur. bu kopuşunu renoir şöyle anlatmıştı: "izlenimciliğin bütün suyunu sıkıp kuruttum ve sonunda ne çizim yapmayı ne de boyamayı bilmediğim kanaatine vardım.izlenimcilik tek kelimeyle bir çıkmaz sokak."
  • yaşamının sonuna doğru acılar üst üste gelmiş sanatçı. önce bir romatizma krizi bunu takiben, kademeli olarak bacaklarının kontrolünü kaybetmesi... 1910’la beraber sadece fırçayı eline bağlayarak resim yapabildi. dahası bu sırada ailevi sorunlarla da boğuştu. aynı yıllarda, ünlü bir yönetmen olan oğlu jean, ı. dünya savaşı’nda ciddi şekilde yaralandı. ardından eşi, hastanede oğlunu ziyaret ettikten sonra öldü. zorluklara rağmen, çalışmaya devam etti. hatta 70'lerine merdiven dayadığında heykelciliğe merak sardığı söylenir.
  • 1919 yılında louvre müzesi'ni ziyaret ederek, kendi eserlerini diğer sanatçıların yapıtlarının yanında görebilme şansına erişmiş ve bu olaydan yaklaşık bir yıl sonra vefat etmiş olan ressam.

    eserlerinin can alıcı noktası; gölgelerin etrafında bulunan objelerin yansımalarından oluştuğu düşüncesidir. bu nedenle gölgeler, sadece siyah ve kahverenginden ibaret olmayıp, çok renkli olduklarını düşünülerek resmedilmişlerdir.
  • "sonra da vermeer* van delft unutulma cezasına mahkum oldu.
    tekrar dünyaya dönmesi için iki asır gerekti. ışığın avcıları olan izlenimciler onu unutulmuşluktan çekip çıkardılar. renoir* onun dantel ören kadın tablosunun gördüğü en güzel eser olduğunu söyledi. olağanlığın vakanüvisi vermeer, evinden ve onun civarından başka hiçbir şeyin resmini yapmadı. karısı ve kızları onun modelleriydiler, ele aldığı konular da gündelik ev işleriydi. her zaman aynı şey, ama asla aynı şey değil: o rutin içinde yaşayan evde, o da rembrandt* gibi kuzey'in karanlık güneşinin gizlediği şeyleri keşfetmesini bildi." eduardo galeano - espejos una historia casi universal
  • cezayirli kadın portresi izleyicide direkt olarak şehvet duygusunu uyandırmaktadır.renoir aynı zamanda kız arkadaşı olan modele çağdaş fransız elbisesi giydirmektense doğuya özgü kostüm giydirmiştir.renoir özellikle küçük kız portrelerinde de izleyicinin ruhunu ele geçiren bir masumiyet ve savunmasızlık hissi yaratabilmiştir.
    hastalığından dolayı parmaklarını kullanamayınca,boya fırçalarını parmaklarına bağlattırıp,resim yapmaya öyle devam etmiş ressamdır.kısaca sanatı eroin renoir ise bağımlısıdır.
hesabın var mı? giriş yap