• al pacino ve robert de niro nun her zamanki performanslarına rağmen hayal kırıklığı yaratan film
  • --- spoiler ---

    taxi driver ın final aksiyon sahnesine yapılan gönderme gözlerden kaçmaz.
    (bkz: jodie foster)

    --- spoiler ---
  • al pacino ve robert de niro'yu yan yana göstermekten başka ortalamanın üstünde hiçbir vaadi bulunmayan bir film. bu iki aktör hariç herşey orta karar. oyunculuk açısından filmin geneline baktığımda de niro'nun pacino'dan biraz daha ön planda olduğunu hissettim. genel kanının aksine, de niro'nun kilo almış halini de bayağı sevdim. filmin benim için tavan yaptığı yerler ise yine de niro'nun pek çok filminde yaptığı klasik mimikleri ve aynı repliği sinirli sinirli tekrar ettiği anlar. pacino ise her zaman olduğu gibi sadece duruşuyla, bakışıyla bile tam bir karizma bombası.

    evet gönül isterdi ki film ismi olan başlıkların altına uzun entry girme adetimi bu film için de gerçekleştirebilseydim ama hem corleone ailesinin hem de sinemanın godfatherları söylenecek herşeyi kendileri söylemişler filmde, bizimkisi sadece bunun coşkusunu kitlelerle paylaşabilme isteği... o halde entry'yi kendimden bir alıntıyla bitireyim: "...ve her ne olursa olsun çok sevdiğim bu iki oyuncuyu yan yana izlemenin keyfi paha biçilemezdi."
  • iki tane hastası olunası insanı izleyebilme zevkinin dışında çok da matah olmayan bir yapım. lakin çevirilerin hastası oldum. misal;

    --------------------------spoylır gibi de tam da değil-----------------------------

    eleman vurulur, ortağı telsizi kapar;

    -officer down (3-5-2 siçueyşın, paramedikgitsin, koronergelsin, endirekt serbest vuruş gibi bazı havalı kodlar, terimler, telsizden anonslar) ay ripiit officer down...
    çikın trensleyşın: memur bey eğilin...

    --------------------------spoylır gibi de tam da değil-----------------------------

    nefis çeviri. bayıldım.
  • sinemaya para bayılmayıp torrent vasıtasıyla izlediğim için memnun olduğum film. zaten herkes yazmış al pacino - robert de niro ikilisi için izlenir ama onun dışında bir şey yok diye. klişe ve sonu çok kolay tahmin edilebilir bir kurgusu var. bu iki baba koşuşturmanın ortasına sürüklenecek yaşı geçtiği için film ultra hızlandırılmış, olay anlaşılmasın diye sahneler göz açıp kapama hızında geçiştirilmiş ve seyircilerin bunu müthiş bir aksiyon zannetmesine kasılmış ve bu yüzden iki babanın rol yapma yeteneklerine dair olanaklar alabildiğine kısıtlanmış, kısacası harcanmış bir film. izleyin fakat biranın yanında çerez olarak.
  • al pacino'nun yaşı ilerledikçe gözlerindeki anlamın, yüzündeki ifadenin kaybolmaya başladığını farkettiğim film'dir. sanırım devil's advocate'den sonra başladı bu süreç.
  • heat 'in yanina bile yaklasamamis, sonu basindan besbelli, artcik cok klise olan "sonda flasbeklerle cozumlemesi" olan film. ha bi de araya 50 cent sokusturmuslar.
  • gecen sene imdb'de robert de niro ve al pacino ikilisi ile cekildigini ogrendigim andan, sinema salonuna girdigim ana kadar duydugum haz; izlerken bana verdigi hazdan kat kat fazla olan filmdir. bana derin bir of cektirmistir.

    bu filmin cekildigini ogrendigimizde arkadasim ile de niro ve al pacino'yu fbi sefi ve ny polis sefi olarak hayal etmistik. mafya'ya karisiyorlardi, buyuk isler cevirip bilimum pislige burunlarini sokuyorlardi. ancak sonucta elde ettigimiz sey, yasini basini almis universite arastirma gorevlileri gibi, 70'inde iki polis; heyecandan yoksun bir senaryo. bu filmde al pacino gibi bir ustadi sinik, sinsi bir rolde izliyoruz. rolleri buyuk ustalara o kadar hafif kaciyor ki, bize zevk verecek seviyede bir oyunculuk sergile(ye)miyorlar. filmin siradan olay orgusu can sikici.

    bu ikiliyi ayri ayri vasat filmlerde gormeye alismistik ama ikisini birden boyle bir filmde oynatmak, butcede luzumsuz bir yuk olusturmustur. bence hazir kesenin agzini acmisken, junkie barmen olarak emineme, ofise posta getiren ezik postaci olarak jack nicholsona, dedektif olmaya calisan yalaka polis memuru olarak edward nortona, club'in yasli dj'i olarak david bowieye ...vs rol verilmemesi yazik olmustur.

    kisaca sinemaya zaman ayiriyorsaniz, righteous kill izlenmeyecek kadar kotu bir film degil; ama ben haftada en fazla 2 saat televizyon izliyorum, sahilde kosuya cikiyorum, kung-fu dersim var, hayat mucadelesi geceleri taksicilik yapiyorum ...vs diyorsaniz bir pacino-de niro ikilisi izlemek icin zaman ayirmaniza degecek bir film de degil.
  • yönetmene senaryo verilmiş, adam bakmış bundan bişey çıkmaz, demiş ki: "ben bu filmde de niro - pacino oynatırım, millet onların hatrına gider, filmi anca böyle izlettiririm." sonuç itibarıyle gayet sıradan bi aksiyon filmi. iki ustayı çıkar yerlerine tanınmadık adamları koy, geceyarısından sonra tv de yayınlanan ikinci sınıf filmlere benziyo.
  • aslında hiç senaryoya falan gerek yok bu iki üstadı izlemenin keyfine varmak için. bu film için verilen para yine verilseydi bu adamlara da, karşılıklı muhabbet etselerdi, o yeterdi. zaten ikisinden başka da izlemeye değer ne konu ne de oyuncu vardı. hakkaten yahu, beraber waiting for godot'u sinemaya uyarlasalar çok daha izlenesi olurdu. tek plan, tek senaryo. hem zorlama "yaş yetmiş iş bitmemiş" savını kanıtlamak istercesine anlamsız sevişme sahnelerine de gerek kalmazdı.
hesabın var mı? giriş yap