• yuh çakallara bak "lvl 10 ve altıysanız ve 60 gün girmezseniz karakter adınızı başkasına kaptırabilirsiniz" diye milleti oyuna girmeye zorlamaya başlamışlar. yatağa at kafası da koyun tam olsun.
  • kontrollerin ve oynanışın birebir aynı olmasından dolayı wow oyuncuları çok sevmiş. ben de champions online'a çok benzettim demek ki o da wow'a çok benziyormuş. o açıdan hiç sorun yaşamadım. beni en çok etkileyen de o oldu zaten bir beta olarak süper stabil. bir kere bile çökmedi. uydunet çöktü o çökmedi. oyun motoru dünyanın en hızlı motoru olmasa da hiç fena değil. hatta champions online'dan daha iyi. quest'ler stabil. seslendirmeler eksiksiz (sadece bir quest'in sonunda denk geldim eksiğe). baya oynanabilir bir oyun olmuş.

    ilk 4 saat cutscene'lerin space'le skip edilebildiğini bilmeyince oyunun büyük kısmı cutscene izleyerek geçti. sonra arkadaşların server'da tekrar 8. level'a gelmem sadece 1 saat sürdü skip ede ede. beraber oynamak ayrı keyifli. onu da cesaretlendirmek için koydukları social points vs güzel olmuş.

    star wars galaxies'den daha çizgi filmsel ama wow'dan daha ciddi grafiklere sahip. açıkçası star wars galaxies'in gerçekçi oyun setting'i cazip gelse de uzun vadede pek sürükleyici olmayabilir. bu açıdan "eğlenceli olsun bizim olsun" anlayışını da beğendim. tek problem 14. level'da gelen sprint skill'iyle bile çok uzun süren seyahat. nasıl baydık koşmaktan yürümekten belli değil. ben bizzat yoruldum. yine de ventrilo + arkadaş grubuyla kesinlikle eğlenceli. başka türlü geçmiyor o yollar zaten. grup sayısındaki "4" sınırı kötü sadece. zaten 5 kişiyiz illa birileri dışarda kalıyor.

    companion tarafı çok güzel öte yandan. adamın sana sempatisi değişiyor duruma göre. adamı bakkala sigara almaya yollayabiliyorsun falan enfes özellikler. takdir ettim. aynı şekilde medic bot'un ya da grup arkadaşlarının seni diriltebilmesi de güzel. çözmüşler o işleri. lakin star wars kainatıyla ilgili sıkıntılarım baki:

    - star wars evreninde neden "a very long time ago" diyor biliyor musunuz? çünkü star wars tekerleğin icadından önce geçiyor. bunun eksikliğini de swtor'da caruscant'ta çekiyorsunuz. insan amsterdam modeli kenara sebil bisiklet koysa o bile 10 kat hızlandıracak game play'i onu bile yapmamışlar.

    - ilk defa bir oyunda light side'ın en kazma seçeneği sunması yüzünden dark side puanı aldım. aşık olan çifti ispiyonlamak "iyi" ama onları korumak ve sorunu kendilerinin çözmesini istemek "kötü". senatörün biri hakkında bilgi sızdıracaktım senatörün yardımcısı dedi ki "yapma". neden? "çünkü senatör masum". bunun dışında da argümanı yok. bastım dark side'ı. bütün light side bu kadar kazma ve öküz olunca dark side'a geçmek istiyorsun resmen. bu açıdan takdir de ettim aslında ilk defa light side'ı "evrensel iyinin savunucusu" olarak göstermemişler. hakkaten light side dediğin de aynı bokun pembesiymiş. (bkz: bütün jedi'ların koyu dinci olması)

    tüm bunların dışında mmorpg'lerin katetmesi gereken daha çok yol var gibi geliyor bana:

    - değişmeyen hava durumu: caruscant'ta çok hissedilmiyor ama doğal ortamda insan arada yağmur bekliyor, gece olsun istiyor. bu açıdan 7 yıl önceki star wars galaxies'ten geri adım olmuş. champions online'da bile vardı sanki gece gündüz emin olmasam da.

    - durup ölmeyi bekleyen npc. ya bu kadar ölmeye meraklı, hayatta başka bir amacı olmayan ve belli bir x,y,z kordinatından hiçbir yere kımıldamayan adam. kendimi dummy öldürüyormuş gibi hissediyorum. komik. bi de aggrolayınca koşup sana yetişemeyince geri aynı yere dönüyor sanki kış sabahı sıcak yatağından çıkmak istemeyen adam gibi. "95. level elite guard'ım ama bu noktayı asla terketmem abi".

    - savaşmaya başlamayınca ölümüne girişen npc. npc'lerde hiç korku yok, kaçma yok. adam biliyor çünkü nasılsa 20 saniye sonra respawn olucam sikerim diye dalıyor. 5 health'i kalmış benim full hala dalıyor. npc'lerde daha iyi ai ve psikoloji olmalı.

    - bütün gün kapı önünde ayakta bekleyen npc. allahın 90'ların başında çıkmış ultima 6'sında bile npc'lerin hayatları vardı. adam gündüz dükkanı açar gece evine gidip uyurdu. nitekim bu sıkıntıları yüzünden vazgeçilmiş bir şey değil fallout new vegas'ta da böyle bu. artık 2011 yılındayız waypoint sistemleri falan var adamı bulmak da sıkıntı değil. adamın hayatı kapı önünde ayakta geçiyor. so much for realism.
  • tam kendimi özel hissedecektim tanıdığım herkesin test başvurusu onaylandığını gördüm.
  • mmo-rpg nedir? level 1'den başlayıp quest yaparak level atladığın, dungeon/flashpoint/instance'ları başka insanlarla birlikte yaptığın, maksimum level'da 15-20 kişi toplanıp raid yaptığın oyunlardır.

    ne kadar orjinallik getirebilir ki bir mmo bu sisteme? swtor'un en büyük artısı hikaye ve questler. herkes wow'la karşılaştırıyor ben de yapayım amına koyim neyim eksik.

    - wow'da questleri bir kere bile okumana gerek yok. kabul et, haritaya bak troll dişi ya da kulağı topla.
    + swtor'da quest diyaloglarına birebir etkilisin. verdiğin cevap o gezegenden gidene kadar etki ediyor yaptıklarında.

    - wow'da ne kadar kalabalıksan o kadar az xp alırsın.
    + swtor'da ne kadar kalabalıksan o kadar çok xp ve social puanı alırsın.

    - wow'un class questleri artık 0 önem arzediyor. eskiden warrior'da defensive stance falan öğrenirdik ama artık o da kalmadı.
    + swtor'da class quest yapmazsan bir sike yaramazsın. bütün hikayeler senin class questin üzerinden dönüyor.

    - wow'da quest yapmadan lvl 85 olabilirsin, keza ben sadece dungeon ve arena questlerini yaparak 85 oldum bg ile.
    + swtor'da quest yapmazsan lvl 50 olabilirsin ama adam olamazsın. ne dark/light side puanı alabilirsin, ne legacy xp alabilirsin ne de social puanı alabilirsin.

    - wow'da tüm gününü thorium farmlarayarak blacksmith'i 290'dan 295'e atlatabilirsin.
    + swtor'da quest yaparken gemideki companion'larını çalıştırırsın.

    - wow'da hunter'lar petleriyle pokemonculuk oynar.
    + swtor'da yanındaki companion'ı yatağa atabilirsin.

    daha sayarım ama üşendim. swtor, mmo-rpg'ye rp'yi geri getirdi. devamlı karşılaştırıldığı wow'da rp yapanlar "lol gaaaaaayyy" cevapları ile karşılaşırken swtor'da rp yapmamaya imkan yok. dedemi getirsem "dark side of the force bla bla bla" diye tribe girer.

    wow'u kötülemiyorum aksine hala zevk alıyorum. bana göre gelmiş geçmiş hatta blizzard yenisini yapana kadar piyasadaki en iyi mmo olacaktır wow. çünkü blizzard'ın elinde 3 tane oyun var ve onları maksimum kalitede sunuyorlar.

    swtor ise yeni bir oyun. tekrar ediyorum, yeni. wow'un ilk zamanlarını siktir et tbc zamanlarında bile eksiklikleri olduğunu düşünürsek swtor'u bu kadar çabuk kötülemek yanlış.
  • daha iyi bir oyun trailer'i izlemedim omr-u hayatimda. blizzard tarafindan yapilanlar dahil tum diger trailerlar manga'nin bir kadin cizeceksin klibi kivaminda kaliyor buna gore. e3'de buyuk ekranda her gosterildiginde butun mahalle ea standinin onune geliyordu.

    http://www.swtor.com/…rs/deceived-cinematic-trailer
  • bu oyunun yapımcıları çıkıp da "oyunu yapmayı bırakıyoruz. aylık ücret karşılığında cinematic yapmaya devam edeceğiz." diye açıklama yapsalar daha fazla abone kazanırlar. hepsi birbirinden muhteşem.
  • ortamdaki muhabbeti hiç eğlenceli olmayan oyundur.

    1 sene aradan sonra oyuna geri döndüm.hali hazırda ki guild'im de bir fen lisesi yatakhanesi arkadaşlığı oluşmuş.300 kişilik guild'de 10-15 adam kendi aralarında takılıyorlar , aralarına hiç bir şekilde kimseyi almıyorlar , merhaba diyorsun cevap vermiyorlar , sohbete girmeye çalışıyorsun siklemiyorlar , sanki kendileri hiç bir hata yapmıyorlarmış gibi ilk hatanızda sizi ocak dışı bırakıyorlar raidlerden , sürekli aynı muhabbet bilmem ne percent absorbtion is more important then endrunce i have sikim kadar critical chance need to increse 6 percent my surge vs vs gibi sürekli istatistiki gerizekalı muhabbetler , adamlar işi oyundan çıkarmışlar , zevk almıyorlar görev bilinciyle oynuyorlar la oyunu.ben döndüğümden beri 20 kişi filan katıldı guilde ve adamları hiç kimse hiç bir şekilde siklemiyor , onlar da kendi başlarına takılıyorlar.sırf bir kaç tane sevdiğim adam olduğu için takılmaya devam ediyorum.

    böyle saçma sapan bir ortam ki adam gibi raid yapabilen bütün guildlerde aşşağı yukarı durum budur tahminimce.lan adamlar gerçek hayatta asosyal zaten , oyunda da asosyal amk.

    anladığım kadarıyla da ekşiden hepi topu 5 kişi filan oynuyor , aranızda red eclipse'te olup , walla ortam güzel sen de gelsene diyen varsa atlayıp geleyim.level 55 3 parça 72 gerisi 78 gear'ı olan jedi shadow dps'im emrinizde.

    içimi döktüm rahatladım lan.
  • level 50 mor (epic) sniper rifle yapabiliyorum, ama işin komik yani şu ki; lvl50'ye geldiğinizde size hediye olarak verilen recruit's pvp set'den çıkan sniper rifle bile benim bu epic lvl50 sniper rifle'dan daha iyi özelliklere sahip. şimdi soruyorum; benim bir sürü item ve para harcayarak şematiğini öğrendiğim bu lvl 50 sniper tüfeği kim alır? soru 2; madem lvl50'ye ulaşanlara starter pvp set ile vereceğin tüfek bile benim epic olarak, elli tane malzeme ile üreteceğim tüfekten daha iyi olacak, o halde ne sikime bu tüfeği oyuna koyuyorsun? ben de; "ulan lvl50 mor silah üretiyorum, biraz para yaparım bundan" diyordum. ayrıca, lvl50'ye ulaşanlara hediye olarak pvp set vermenin gereği nedir? üzerimdeki o ana kadarki herşeyi çöpe attım ve bu verilen seti kullanıyorum şahsen, zira benim üzerimdekilerden bariz olarak daha iyi özelliklere sahip. ama havadan gelince bir kıymeti de olmuyor açıkçası.
  • türkiye üzerinden sitesine gidip pre order yapmaya çalıştığınızda "3. dünya ülkelerine satmıyoruz canım" mesajı aldığınız oyun.

    götünüze sokun oyununuzu deyip erken kapadım bu faslı.
  • bugün tekrar yükleyip yıllar evvelki karakterim ne halde göreyim istedim. origin* denen rezil istemciyi yüklemek zorunda kaldım. 4k desteği bile yok. karınca duası gibi fontlarla kurdum murdum. çalışmıyor. kaldırdım. origin'i de sildim. koskoca ea'in düştüğü hallere bak.
hesabın var mı? giriş yap