• -paşasın sen paşa paşa emreder....
    -öyle mi.....lütfü bak masanın öbür ucunda bir elma var koş getir....sen küçük damat tuzluğu getir....ortanca damat bir portakal kap gel
    -ek tuzu...hıh....koy portakalı....defol!!!!

    -uyan ulan uyan.....
    -ne var ne oldu???
    -ne olacak sefer oğlu suphi leyla'nın kalbini çalıyor
    -hırğız suphi görür o

    -senin bu hıyar baban beni yine karıştırdı
    -höst...sen benim babama nasıl hıyar dersin
    -diyemem mi??
  • -uyar mısın şu salaa..*
  • "anaa çıplak çengi geldi" repliği sonrası paşanın dansı seyre değerdir. netekim iri apoletler omuzlarla birlikte sallanınca pek leziz bir görüntü ortaya çıkar. bu yetmezmiş gibi bir de dansözün ayak kaldırma hareketine nazire yapar tosuncuk. gülmekten yarılırsınız. yüzbinmilyon kez aynı sahneyi seyretmek istersiniz. seyredersiniz de.

    hakiki tosun paşa çıkıp geldikten vedahi "ben hakiki tosun paşayım hülen het hüt" dedikten sonra ise tosun şaban paşa "peki şimci ben ibo paşa mı olacam tosun?" gibi sualler sorar. şaşar şaşmalar. dadından yinmez bir sahnedir..

    öte yandan filmin asıl can alıcı noktası şudur ki; lütfü "ooooolum saçmalama paşa ol paşa, paşalar emreder" diyince tosuncuk "sen büyük damat, masanın ucundaki elmayı getir; büyük damat, şu elmayı getir; daver, şarabımı tazele; lütfü sen de hede hödö getir; nasıl lütfücüm, iyi emrediyom mu? gumandan, çek gılıcını bağiim; soğ; çek bağim; soğ... çek.... soğ otur!" şeklinde emirler vermeye başlar. tabi bu sahneleri seyrederken dafinin aklına bir devrin siyasileri, bürokratları, emir verme görevlileri gelir. işte emir öyle bir şeydir ki, tosun gibi olmayan tosunların eline geçende, komik bir hadiseye de dönüşebilir, işi hali yoluna da koyabilir.

    final sahnesine doğru film iyicene bir komikleşir netekim. yeşil vadi ne seferoğullarının, ne tellioğullarının olmuştur. leyla hanım ise esef verici bir hadise neticesinde hakiki tosun paşanın olmuştur. alçak tosun, leyla hanımı öpmektedir. eyvahtır ki ne vahtır! fakat tosun şabanın bir çözümü vardır bu durumda. "lütfü, yeşil vadi bizim olabilir" diye bir giriz yapar. "aslan şaban, sööle bakiim nasıl olcak" diyen lütfü, "önce tosun paşayı gaçıracaz, sonra ben leylayı alacam, hede hödö, yeşil vadi sizin olacak" önerisi üzerine, şabanın tepesine biner.

    bu binişmenin gürültüsünü duyan hakketli tosun paşa erata -yok yok kumandanına idi- "bundan kelli yeşil vadiye seferoğullarından veya tellioğullarından kimse girmeyecek" komutunu verir. akabinde leyla hanıma "sevgili nişanlım, bundan böyle yeşil vadi bizim aşk bahçemiz olacak, çiçekleri de çocuklarımız" öngörüsünü beyan eder.

    öte yandan bu leyla hanımın işi de kallavi bir nem ihtiva etmektedir. önce muhalif sülalenin yakışıklı genci ile nişanlanan taze, lütfünün malın gözülüğü neticesinde yeşil vadi ailesi tarafından da istenecektir. fakat o an, tosun şaban paşa leylaya aşık olur. roller değişilir. artıkın lütfü tosun şaban paşaya leylayı istemektedir. hatun bir uyuntu bir mıymıntıdır ki, babası daver devesi onu kime verirse o ona gitmektedir. cazibe yöntemi ile su iletim hadisesine benzemiştir olay bir bakıma. boru hangi yöne töşenmişse, leyla o cazip mekâna akı akıvermektedir. artıkın kime kara vermiştir bilinmez. film içre kimseye kara vermemiştir. nihayi kararı, hakiki tosuna vermek mevzuunda vermiştir. ırıspı mıdır, iyi deve kızı (yanlış anlaşılmaya, bu satırların naçiz yazarı, ayfer güzel hanımefendiye deve filan demek istememektedir haşa. binaen kesilen roller icabı söylenmiştir bu beyanat.) mıdır, belli değildir.

    bu tür bir milyon karesi naçiz süser süssüz dafi bacı efendi tarafından an be an hatırlanmaktadır. netekim kemal sunalın dafi nazarında nam aldığı nadide filmlerden biridir bu tosun hadisesi. dafi'nin sunal sunusundaki sıralamada ikinci sırada ise zübük, olmadı kibar feyzo, salako gibi filmer yer alır. bu üç filmin üçü ayrı bir yerde olup, hiçbiri tosun ile güreş tutacak siklete sahip değildir. bi ton sahnesinden bi ton şahanelikler hatır eden dafi, şu filmin bipsiz bir kopyasını baştan sona bir dünya gözüyle seyretmek tahassürü ile yanıp tutuşmaktadır. dividisi var mıdır civarda acep?

    işin tuhaf tarafı şudur ki; dafi günlük hayatta çıplak çengi olsun, çek sok kılıcını olsun, hamam kurna sahnesi olsun hedesi olsun hödösü olsun, filmle ilgili hatırlatmaları bizatihi yapmaktadır. ve ne buruk bir toplumdur ki hitap edilen topluluk, içlerinden bir tanesi -mübalağa ettim toplasak hayatım boyunca iki taneye anca rastlamışımdır- "tosun paşa mı? o ne, neden bahsediyorsun" gibi angut demeçlerde bulunmuştur. bu demeçleri verenlere ise dafi azmetmiş, filmin bütün sahnelerini ezber ettirmiştir. öyle duruma gelinmiştir ki dafi "sevgili nişanlım" dediği vakit "ne tosunu be" diyengiller "yeşil vadi artık bizim aşk bahçemiz olacak" diye repliği devam ettirmektedir. bu raddeden sonra artık ne mutludur dafi, ne ilginçtir, ne mesrurdur hadise!?

    film ile ilgili bahsedilecek mevzu çoktur. tosun paşanın görevi işlevi vesairi çoktur, yazmaya lüzum vardır.
  • şarköy türküsünün deforme edilmiş halini kurnadan kurnaya gönderir filmde adile teyze ile adil olmayan teyze. "o kurnadan bu kurnaya çirkef sıçramış"tır bu meyanda. (bu itibarladır ki kimse kimsenin bi tarafına kına şeyetmemiştir.)atışmanın diğer bendinde ise "hadi ordan da rukiye *de hanım ağzını yırtarım"dır orijinal deyiş.

    star tv ve klonları sayesinde artık ezberimizin ne denli kuvvetli olduğunu filan testedebiliriz bu filmle alakalı. fakat ne acıdır ki günümüzde yayın edilen tosun paşa filmleri, kırpılıp kırpılıp yarım saate kadar indirilmiştir. "binlerce kez izlediğimden mi yoksa hakikaten mi kesmişler filmi" diye sormanın bir manası yoktur. hem binlerce kez izlemekten kısalmıştır film, hem cem uzan kendisini uzatmış filmi kısaltmıştır.

    öte yandan kahireden ibrahim paşa kılığıyla gelen hakiki tosun paşanın puti durumu (puta benzer diyecektim işte, nasıl daha kısa bir kelime bulabilirdim ki) görünümü alaka cezbedicidir. "iskenderiyede bir klonunuz çıkmış paşam" mealli uyarıya "tez bulun getirin, kellesini getirin, hayır hayır durun ben kendim gidip hesabını göreceğim" mealinde cevap vermiştir. fakat biz meal ederken cümleler arasına birer virgül koyduk tabii. oysa filmdeki paşanın virgülü veya tek gülü bile yok. o ne tonlamadır "tez getirin hayır durun ben halledecem" demesi, bunu virgülsüz demesi.. aynı paşa vurgudan yoksunluğunu çıplak çengili ortamda da dile getirmektedir. ani bir karar değiştirme neticesinde "ben ibraam paşayım" diye ortaya düşer. yine tonlamadan vurgudan bihaber bir sahne geçirmişizdir biz. nihayi sahnelerden birinde ise leylaya "sevgili nişanlım, artık bu vadi bizim aşk bahçemiz olacak, sen de bu bahçenin çiçeği olacaksın" mealli virgülsüz bir cümle daha gönderir. bilerek mi virgülsüz olarak dizayn edilmiştir bu hakiki tosun paşa? bir muammadır.
  • - seferogullarını gördüm...
    - nerde !
    - nerde mi... rüyamda. hı hı hayirdir inşallah bi rüya gördüm de...
    - eeee anlat anlat..
    - efendim siz yeşil bi çayırda beyaz bir atın üzerinde kılıcınızı çekmiş seferogullarına hücum ediyordunuz...
    - yaaaaa anlat yavrum
    - biliyosunuz at murattır, yeşillik de... ottur..
    - biliyorum yavrum anlat anlat...
    - derken seferogullarından biri sizi yakaladı, başınızı ota soktu
    - yok canım!
    - yaaa... bunun üzerine siz otlamaya başladınız ve birden şaban şaban diye kişnediniz...
    - aptal herif !!! bu ne biçim rüya...
    - sen de hiçbirşeyi begenmiyorsun yaa...
    - hayvan herif !!!
  • yazdıklarını okuyana koyan*, olmadı osmanlı tokadı ile olaya müdahale eden paşa.
  • pa$aya verilen yemekteki konu$manin da kopardigi film. davetliler onunde $ener $en kemal sunala fisildamaktadir..

    $ener $en: $aban hadi kalk $imdi senin cevap vermen lazim.
    kemal sunal: ne diyecem?
    $.$.: benim soyleyeceklerimi tekrarla.
    k.s.: olur lutfu.
    $.$.: bana kar$i gostermi$ oldugunuz.
    k.s.: bana kar$iii..gostermi$ oldugunuuuz..ne gosterdiler?
    $.$.: oyle degil.
    k.s.: oyle degiiiil..
    $.$.: sersem herif! bana kar$i gostermi$ oldugunuz ilgiden.
    k.s.: sersem herifleer!! bana kar$i gostermi$ oldugunuz ilgideeeen..
    $.$.: kes artik. rezil olduk!
    k.s.: kesin artik. rezil oldunuz!
    $.$.: allah belani versin.
    k.s.: allah belanizi versin!. e$oglue$ekler! birsuru namussuz..irz du$manlarii! hayvan oglu hayvanlar!! off yeter be. artik icelim. cok iyi konu$tum ama.
  • anjin san ve hadileenin secondary nickleri
hesabın var mı? giriş yap