• turist ömer serisinin en güzel filmlerinden biri.

    turist'in adres sorduğu kapıcının mırıldandığı türkünün sözleri de şöyledir:

    ''evimizin önü kerimidi kürdan,
    bir güzele, ben vuruldum.''

    bu filmden aklımda kalan muhtemelen montaj yapılırken sadri alışık tarafından eklenmiş şu muhabbettir:

    --- spoiler ---

    turist ömer ve ispanyol abi; ispanya'yı dolanırlarken turist ilk kez yürüyen merdiven görür. merdiveni çıkarlarken çekimleri izleyen bir ispanyol teyze bizimkileri dikkatli dikkatli süzmektedir. turist'le yüz yüze gelince birden küçümser bir ifadeyle kafasını çevirdiğini görürüz.

    işte sadri alışık da bu mevzuya dikkat etmiş olacak ki:

    - vay be, bizim kasımpaşa'dan melahat bu. haspaya bak; ispanyol kocayla evlendi, bizi tanımaz oldu!

    --- spoiler ---
  • turistin, erol büyükburcun "manolyayı görünce kalbim çiçekler üzerinde gezinen kelebekler gibi küt küt atıyor" lafına "abi, nerden buluyosun bu ıspanaklı lafları?" cevabını verdiği, bir sadri alışık resitali..

    kızların annesini ispanyol boğalarının kıçına benzettiğini söylediğinde kadın yanındaki cüce kocasına döner ve ;
    anne : kocacımm beni boğaya benzettiii
    koca : e haksızda sayılmaz hani
    turist : (adamı kolundan tutup kendi tarafına çekerek) ben çok sevdim bu adamı, sünnetini ben yaptırabilirmiyim
  • bir sahnesinde kapıcının tekinin apartmanı süpürürken çığırdığı "evimizin önü.." diye başlayan garip türküde ne söylediğini hiçbir zaman anlayamadığım komik film.
  • sadri alisik 'in en sevdigim filmlerinden birisi olan bu film göya ispanya'da geçmektedir. filmde sık sık o devrin modern otomobillerini görürüz. yani, 1970'lerin ispanya'sında anlatılan bir hikaye olduğu intibaı verilir. hemen akabinde, ellerinde tüfekleriyle bir takım adamlar at üstünde ortaya çıkar: kovboy filmlerindeki meksikalılar yani. yönetmen, 1800'lerin meksikasıyla 1970'lerin ispanyasını ayırdedememektedir ya da sinema seyircisinin ayırdedemeyeceğini sanmaktadır.( insaf ile söyleyin: elin yabancısı kendi yaptığı filmde türkleri 'fesli' gösteriyor olsa sinirlenmiyor muyuz?)
    filmde bir de turist ömer'in erol büyükburç 'la giriştiği bir hapishaneden adam kaçırma sahnesi vardır. * kovboylar devrine ait bir hapishane bu amang dikkat edilesi.
  • filmin jeneriğinde mualla süer'in eşi rolündeki kısa boylu amcamız ''sempatik cücemiz dursun ceylan'' olarak geçmektedir.

    turist de film boyunca en çok onunla uğraşır:

    - ana oğul ne yapıyorsunuz bakayım siz burada?! dişleri çıktı mı bunun?! sünnet oldu mu?!
  • filmin en efsane sahnesi olan "kapıyı aç" sahnesi:

    https://www.youtube.com/watch?v=yq1ff-vxipm

    her seyrettiğimde tekrar tekrar güldürür beni :))
    --- spoiler ---

    - siz manyak mısınıııız?
    - eveeeeeet :)))

    --- spoiler ---
  • filmdeki evimizin önü keridimi kürdan şarkısı turist ömer'in de aklında kalmış olacak ki, bankanın önünde arabada rodrigez'i beklerken bu türküyü söylemeye başlar ki muazzam detay skdlfşsdf

    bu vesileyle erol büyükburç ve sadri alışık'ı tekrar analım.
  • 40 yıldır kimseye zararı olmayan film, birilerine rahatsızlık vermiş ve kadın bir oyuncunun vücudu sansürlenmiştir.

    turist ömer'in tüm yollarını ve serüvenlerini izlemiş birisi olarak bu yaşıma kadar ne bir kadına sapıklık yaptım ne de birine tecavüz ettim. demek ki; ya nefsime çok iyi hakim olabiliyorum ama diğer yaşıtlarım komple sapık ya da kanal yöneticileri şimdiki neslin abazanlığından falan korkuyor.

    bilemedim.
  • sanırım türk sinemasının en absürd ilk on filminden biri. nereden kimin aklına gelmiş turist ömer fikri helal olsun. herkes fakir oğlan zengin kız üzerinden parayı götürürken böyle bir deneme hayatımıza renk katmış. aha rahmetli devirdi boğayı coşuyor.
hesabın var mı? giriş yap