• klibin altındaki 'bilinçaltıma yine bir şeyler gitti hadi hayırlısı.' yorumuyla yarmıştır.*
  • mabel matiz'in gittikçe kuirleşen tarzı cidden takdire şayan. türkiye standartlarında ciddi cesaret istiyor bu. güzel klip.
  • "tuttuğun senin olsun a cânım
    aşk bırakmaktan geçer."

    güzel bir vazgeçiş cümlesi.
  • hareketli olmasına rağmen, arka arkaya dinleyince hüzün basıyor insanı. "unutulmaktı ecel." sözünü ayrı bir beğendim.

    şarkıyı şuraya, sözlerini buraya bırakıyorum.

    gel beni kor düşümden
    kurtarabilirsen kurtar
    yağmurumu çölümden
    ayırabilir mi bu kantar?

    çaldığın sazlar seni duysa
    saz utanır, vazgeçer
    "unut oğlum, acır" dedin oysa
    unutulmaktı ecel

    beni boş ver de
    ya bu işler ne
    yıkılır dünya
    başımız yerde

    kırgınım can özümden
    yare buysa yol biter mi?
    iki yâr bir uçurumda
    kavuşmaya kol yeter mi?

    tuttuğun senin olsun a cânım
    aşk bırakmaktan geçer
    "unut oğlum, acır" dedin oysa
    unutulmaktı ecel

    beni boşver de
    ya bu işler ne
    yıkılır dünya
    başımız yerde

    edit: link düzeltildi.
  • eğer doğru tespit edildiyse klibinde şöyle anlamlar barındıran bir şarkı;

    -halı deseni gibi olan arka planda gözünde o desenin aynısından var. bulunduğumuz toplum ne diyorsa, ne düşünüyorsa, bir olaya ne gözle bakıyorsa bizim de o gözle baktığımızı gösteriyor.

    -yelpazeli kısım rahatlığa olan düşkünlüğü ve lüks hayatlar yaşayıp kimseyi umursamayan insanları gösteriyor.

    -renkli arka planda küpe taktığı kısım eşcinselleri anlatıyor. yönelimlerinden dolayı insanlar, eşcinselleri öldürmeye çalışıyor. oyuncak silah ile betimlenen bu.

    -muzlu sahnede ise boynunda tasma var. bence muzlar bazı insanların cinselliğe olan aşırı düşkünlüğünü gösteriyor. tasmayla adeta köpek gibi bağlanmayı da gösteriyor

    -büyüteçle baktığı yerde ise insanların hayatlarını aşırı merak ettiğimiz, kurcaladığımız anlatılıyor.

    -kelebeklerin arasındaki stres çarkları ise stresli bir yaşam sürdüğümüzü gösteriyor.

    -paralı olan kısım direkt olarak paranın kölesi olunduğunu temsil ediyor

    -en baştaki manken ve topuklu ayakkabılar ise, toplumdaki insanların kendilerini bir obje gibi görerek -david bowie makyajıyla- kendilerini toplumun istediği şekle soktuklarını gösteriyor.
  • sozleriyle, muzigiyle, kapak tasarimiyla tam olmasi gerektigi gibi olmus, son derece kaliteli ve guzel bir mabel matiz yaz single'idir. dinleyiniz, dinletiniz, sagda solda inletiniz efendim <3

    edit budut: biraz once gordum, klibi de yayinlanmis. burada semiyotik parcalayip can sikmak istemem ama o ahize, o aralanan jaluzi, o muzlar, o kostümler, o top havuzu, o sacma stres carklarinin hemen arkasindan gelen rubik kupler, hele hele o david bowie makyajli davut heykeli, hele hele o bollywood danslari cok cok guzel olmus. bayildim. lady gaga'nin applause klibiyle yarisir, birincilige de oynayabilir gayet. mabel matiz<3
  • adam sanat yapmış resmen. video klibinin art director kısmı enfes. efsane bir seyirlik olmuş.
    şarkıya gelince lafı boy boy sokmuş, hüzünlü değil güçlü bir şarkı olmuş. ritim enfes, efkarlı o muhteşem ses eşlik ediyor.
    daha ne isterim!
  • keşke rahmetli müslüm gürses yaşasaydı da şu şarkıyı tekrar söyleseydi.
  • şarkı zaten olmuş da video klip konusunda konuşacak olursak, visual işlerde eşcinsellerin başarısına başka bir örnek. artık farklı bir bakış açısı mı deriz ne deriz bilmiyorum ama eşcinseller görsellik gerektiren işlerde çok başarılılar.

    misal hande yener'in birkaç video klibini çektiği kemal doğulu da böyle. fark anında ortaya çıkıyor.
hesabın var mı? giriş yap