şükela:  tümü | bugün
  • lucasarts'in c64 icin yaptigi 2 oyundan biri (digeri maniac mansion). uzaylilar telefon hatlarini ele gecirirler ve telefon hatlarini kullanarak insanlarin iq'larini dusurmeye baslarlar. amaciniz uzaylilari dunyayi ele gecirmeden once durdurmak. tam adi zak mckracken ve alien mindbenders olan bu oyun c64 icin cikmis en baba grafik adventure'dir.
  • daha sonra amiga ve hede hodo versiyonlari da cikti.. c64 versiyonunu ozellikle sevmem, c64-mouse'unuz yoksa kullanimi olumdur cunku..
  • lucasarts'in scumm sistemi ile geli$tirdigi ilk macera oyunu.. hatta buyuk ihtimalle oyun tarihinin ilk icon adventure'i..
  • ikinci bölümünü yapma projesi lucasarts'tan ayrılmış bir grup programcı tarafından yıllardır sürdürülen, ha oldu ha olacak derken 2001 sonunda iptal edilen, beyaz bir sayfa açmak adına yeni bir zak2 projesi başlatılan, bu proje hakkındaki detayları http://www.zak2.org/ adresinden bulabileceğiniz süper oyun.
  • uzaylıların merkezinde bulunan insan-üstü cihaz'ın açma ve kapama şalteri süperdir, iki konumludur, her ikisi de "on" dur. merkeze gelince sevine sevine makinayı kapamaya gidersin, şalteri indirirsin ve içini bir hüzün kaplar.
  • çocukluk yıllarımın efsane oyunu.

    oyundaki uzaylilarin telefon şirketinde calisiyor olmalari ve taninmamak için gözlük biyik takıyor olmaları ilk yakaladığım ayrıntı olmuştu. yıllar sonra lucas, oldies başlıklı, içinde monkey island, full throttle ve bunun gibi bir çok efsane oyunun eski versiyonlarinin olduğu bir collection cikardi. raflarda görür görmez üstüne atlayıp cdyi kaptığım gibi eve koştum ve ilk olarak zak'i oynamaya başladım. oyun başladığında flashback olarak gözümüm önünde telefon şirketi sahnesi canlandı. hemen telefon şirketine gittim; orda duruyordu işte sahte gözlük-biyikli uzayli. o an çocukluğuma ve çocuk saflığında oyun oynama zevkine geri döndüğüm andı.` : duygusallaşmak`
  • (bkz: zak mckracken)
  • inanılmaz zor ama bir o kadar eğlenceli lucas arts yokken yerine lucasfilms kullanılırken yapmış olduğu adventure oyun. hele bir uçakta karışıklık çıkarma bilmecesi vardı, hostesi maymun etmek için siz ekran karşısında maymun olurdunuz. birde oyun olmadık yerlerden sizde şifreler isterdi, eğer elinizin altında şifreler yoksa ve yanlış şifre girerseniz, kopya oyun kullanmaktan karakteriniz hapse atılırdı.
  • klasik lucasfilms/lucasarts yapimlarindaki espiri anlayisi bu oyunda da mevcuttu. telefon hatlari araciligiyla insanlari gerizekali yapmaya calisan kendileri de gerizekali uzaylilar (sanki insanlik kendi basina yeterince gerizekali degilmis gibi), bol bol kelime espirileri, en basit nesneyi bile almak icin en olmadik yontemleri denemek gibi o donemi o donem yapan iskence dolu saatlere gebe oynanis vaad ediyordu. ismi bir turlu dogru telafuz edilemeyen zak kardes (ince uzun sopa gibi birsey) uzaylilarin bu komplosunu onlemek icin olabilecek en kotu secim olmasina ragmen, alikligiyla bir sekilde basariya ulasiyordu. daha sonra day of the tentacles gibi daha yogun ve basarili bir ornegi yine ayni firmadan cikmis olsa da, donem 80ler, bilgisayar ekmek kutusu (commodore 64) mevsim yaz oldugu icin cok guzel bir yer edinmis hafizamda. enteresan bir sekilde komodor ve amiga versiyonlari arasinda oyle aman aman bir grafik farki yoktur, tek fark komodor'da mouse olmamasindan mutevellit elimizdeki haz cubuguyla adventure oynamaya calismanin gunumuzden bakinca ne kadar anlamsiz bir ugrasi oldugunu farketmektir. ayni donemlerde neuromancer gibi cok daha olgun/efsane bir adventure cikmis olsa da, zak mckracken daha bir hatirlanir, nesildaslarin sohbetlerinde illa ki bir defa adi gecer (strip poker gibi).

    oyunda para kazanmak gerekliligi bir noktadan sonra can sikici olur, sonu pek hatirlanmaz, misira ve uzaya dek uzanan bu uzun seruvende birden fazla karakteri yonetmek (kadinlar) daha sonra pek cok adventure'da tekrarlanmis ve suyu cikarilmis bir yontemdir. ben niye hep boyle dir-li dur-lu cumleler kurdum bilmiyorum, niye durduk yerde bu oyun aklima geldi onu da bilmiyorum, hic bilenle bilmeyen bir olur mu allasen?

    not: bunun bir de "open project" versiyonu cikacak diye rivayet dolasiyordu bir donem, ki ayni donem paragoz lucas 88 yapimi oyunu hala para ile satmaya calisiyordu, sonra proje ne oldu, lucas paraya doydu mu fikrim yok (olsaydi sasardim).
  • fan-made devamı yıllar yıllar sonra, duke nukem forever'ın rekorunu da kırarak çıkmayı başaran adventure:

    [http://www.mckracken.net/ http://www.mckracken.net/]