• old town road ile bir anda müzik dünyasına bir meme olarak giren lil nas x, müzik kariyerinin nereye gideceğinin ipuçlarını gösterecek 7 adlı ep'sini geçtiğimiz günlerde yayınlandı. içinde bulundurduğu 7 şarkıdan adını alan ep, oldukça kısa şarkılardan oluşan genel olarak eğlenceli, çerez bir albüm.

    lil nas x'in old town road ile yarattığı iddia edilen country trap tarzını genç şarkıcının bütün şarkılarında beklemesem de yine de country ile dirsek teması bulunan günümüz trap'i dinleyeceğimi sanıyordum. ama böyle olmadı. zaman zaman oldukça rock'a kaçan, hip-hoptan da etkilenen bir pop müzik albümü dinliyoruz. her şarkının neredeyse farklı bir prodüktörü var. hepsi kendinden bir şeyler eklemiş. bunu da bin tane "lil" lakaplı zirtapozun cirit attığı bu piyasada cesur buluyorum. tek düze bir albüm değil. müzikal anlamda sürprizleri var. lil nas x'in vokalleri de albümdeki farklı tarzlara iyi gitmiş. farklı ellerden çıksa da şarkıların beatleri hep bir standardın üstünde

    öte yandan bu albüm lil nas x'in kim olduğu, ileride nasıl bir müzik yapacağı hakkında pek bir fikir vermiyor. bu da kendisinin piyasada ciddiye alınması için bir engel. ben kişisel müzik zevkimin de etkisiyle rap rock/rap country gibi tarzlarda kendisinin daha iyi olacağını, en azından farklı bir nefes olacağını düşünüyorum. eğer bu ep'deki daha klasik trap tarzı şarkılara yogunlasirsa kaybolma ihtimali çok yüksek çünkü adam eğlenceli bir karakter. hayatı bosvermis bir gangsta ya da partyboy rolü üstünde duramaz. bir de albümün ep olduğunu hatırlatmakta birlikte yine de şarkıların oldukça kısa olduğunu ve tüm albümün yirmi dakika bile sürmedigini söylemek lazım. biraz fazla fast-food bir anlayış tercih edilmiş. şarkılar da farklı tarzlarda olunca insanın kafası bir an karışıyor. bu kadar kısa şarkılar da lil nas x'in ciddiye alınmasına bir engel olabilir.

    albümü açanold town road birkaç ayın en popüler şarkılarından biri olduğu için daha ne yazmalı bilmiyorum ama bence eğlenceli bir şarkı ve duyulan ilgiyi hak ediyor. şarkının billy ray cyrus ile kaydedilen remix versiyonu albümü açıyor. kısaca özet geçersek, prodüktör youngkio, nine inch nails'in deneysel şarkılarından 34 ghosts ivu kullanarak bir beat hazırlıyor. şarkıdaki etnik enstrümanlar ve bas gitar beate egzotik bir hava vermekte. müzisyen olmak isteyen lil nas x de bu şarkıyı satın alıp, yorulana kadar at sürmekten, kovboy şapkası ve botlarindan, traktörlerden bahseden country müzik tadında sözler yazıyor. bunu da country ve rap'i karıştıran bir tarzda söylüyor. şarkının nakaratı aşırı akılda kalıcı ve dinleyeni gerçekten de atına binen yalnız kovboy haline sokuyor. bu nedenle de tiktok denilen platformda bir çok kişinin kendini kovboya dönüştürdüğü bir akımın soundtrack'i oluyor. şarkı meşhur olunca, her ne kadar bu müziğin çıkışında siyahilerin rolü olsa da, günümüzde neredeyse tamamen beyazlar tarafından domine edilen country müzik kitlesini şaşırtıyor. billboard bu şarkıyı önce country listesine sokup, sonra listeden çıkarınca da konu ırkçılığa bağlanıyor. country müziğin bilinen isimlerinden billy ray cyrus da lil nas x'in elinden tutup onunla düet yapıyor. bu sayede şarkıyı tekrardan listelere sokuyor. lil nas x'in rapi sade olsa da nakarattaki performansı bence çok iyi. zaten bütün albüm boyunca lil nas x vokalini hiphop ile sınırlandıramayacağımızı görüyoruz. cyrus da görmüş geçirmiş bir tonda şarkıya ekstradan güzel bir hava katıyor. çoğu insan bu şarkıyı sadece bir meme olarak görse de bence şarkının kendisi de yarattığı bu heyecanı hak eden bir şarkı.

    ilk birkaç dinleyişte çok sevmesem de albümün ikinci şarkısı ve single"ı panini hoşuma gitmeye başladı. ıslıkla başlayan şarkı, yumuşak bir sound'a sahip. albümün trap yüzünü temsil eden şarkının flow'unu eğlenceli buldum. köprü kısmı da fena değil ama nakarattaki şarkı söyleme performansı oldukça güzel. tabii nakarat melodisini nirvana'nın in bloom'undan almışlar. birbire bir alıntı değil ama kurt cobain'in adını şarkı yazarlarının arasına yazdıracak kadar bir esinlenme var. belki de bu nedenle nakaratı bana ekstradan eğlenceli geliyor. bu arada kurt cobain, kids see ghost albümünde de sample olarak kullanılmıştı. o şarkının da bu şarkının da prodüktörü dot da genius. belki de bu beat aslında kids see ghost için hazırlanmıştı. lil nas x, şarkının cobain'den geldiğini kaydetmeden önce bilmiyormuş. gençlik işte. şarkı, söz olarak da ilginç. her sanatçının "bak işte, ünlü olunca bozdu" diyen hayranları vardır. lil nas x de bunu duruma değinip, "benim başarıma sevinmiyorsaniz beni sevmemissiniz" demekte. panini de chowder adlı bir çizgi filmdeki takıntılı bir karaktermiş.

    albümün en iyi ikincisi şarkısı f9mily (you and me). bildiğin çok enerjik bir rock şarkısı bu. e şarkının prodüktörü ve lil nas x ile beraber yazarı zaten blink-182'den bildiğimiz travis barker. künyede yazmasa da davulu da o çalıyor olsa gerek. oldukça ön planda, canlı, eğlenceli bir davul var şarkıda. hatta şarkının enerjisini bir tık daha bile arttırabilirlermiş aslında. ama böyle bile blink-182'den dinlesem bile yadirgamayacagim bir eser olmuş. müzikal olarak çok pozitif duyulsa da sözleri aslında hafif hüzünlü çünkü bir aileyi dagilmaktan kurtarmaktan bahsediyor. yani şarkının altında aslında umut yatmakta. çok akılda kalıcı. kesinlikle single olarak yayinlanmali.

    lil nas x'in hiphop tarafını sevenler f9mily'de bulamadıklarını kick it'te bulacaklardır. benim çok hoşuma gitmeyen bir şarkı. kesik kesik flowu bana yavan geliyor. sözler de biraz tırt. lil nas x'i överken bir yandan ona ot satmaya çalışan bir adamın ağzından yazılmış. yalnız şarkının sample'ı çok güzel. nereden alınmış bilmiyorum ama hafiften caz kokan üflemeleri, sonlara doğru giren yaylıları dinlemesi zevkli. bas da çok iyi. yeni bir hoparlörü test etmek için açılabilir. eğer günümüz hiphop'ı hoşunuza gidiyorsa siz de seversiniz. ama yukarıda yazdıklarım dışında genel olarak baktığımda çok akılda kalıcı değil.

    albümün en çok öne çıkarılan şarkılarından biri rodeo. yaratılmaya çalışılan heyecana rağmen bu da ortalama bir şarkı. nakaratı biraz bayık geliyor. kıtalarda lil nas x'in rap'i düz. sözlerde de pek numara yok. yine de şarkının iki güzel özelliği var. birisi beatteki mariachi havası. şarkının adı lil nas x'in country trap'inin ekmeğini yemek için "rodeo" konsa da müziği şarkının adının hakkını vermiş. güzel bir gitar introsu var ki o gitar arka planda hep devam ediyor. nakaratta da üfleme havası veren ama sanırım öyle olmayan bir ses efekti var. şarkının sonunda tamamen üflemeler de dahil oluyor. hafiften tarantino soundtrack'i tadında. yani abd'nin meksika sınırındaymış hissiyatı vermekte başarılı. ikincisi de bu aralar sık sık karşımıza çıkan cardi b'nin söylediği kısımlar. biraz bayık giden şarkıya heyecan getiren cardi'nin flowu ve enerjisi çok iyi. keşke bu kadar kısa tutulmasaydı.

    bring u down ile rock müziğe bir kez daha dalıyoruz. bu sefer lil nas x'in yanında onerepublic'ten tanıdığımız ryan tedder var. tedder'in grubu dışındakilere bu kadar fazla söz yazarlığı ve prodüktörlük yaptığını bilmiyordum. başlarda da dediğim gibi rock müzik, lil nas x'e yakışıyor. tedder da ona uygun basitlikte ama güzel, hafiften punkvari bir eser yazmış. bunun yanında geri vokal yapmış bir de basit de olsa bir gitar solosu patlatmış. bunun dışında lil nas x'in vokali etkiye sütlüye karışmayan cinsten. kısa ama tatlı bir canlılık katıyor albüme.

    c7osure (you like) sempatik bir kapanış şarkısı. düz bir beat'in üstüne sakin bir piyano performansı ile şarkıya bir miktar hüzün katmışlar. bu olgun müziğin üstünde lil nas x sarkiciliginin limitlerini göstermeye çalışmış sanki. başındaki kısımda autotunesuz neredeyse sıfır geri vokal ile şarkıcının yapabildiği kadar iyi bir vokal performansı dinliyoruz. özellikle "brand new places" diye başlayan kısımlarda tizlerini oldukça zorlamış. çok muazzam bir vokalist değil ama elinden geleni ardına koymamış. rap yaptığı kısımlarda da yakaladığı ritm iyi. bu şarkının da sözlerinde umut görüyoruz. çok akılda kalıcı olmamış ama dinlemesi zevkli bir şarkı yapmış.

    albümü old town road'un orijinal, yani billy ray cyrus'suz versiyonu ile kapıyoruz. albümde güzel şarkılar olsa da albümün asıl ağır topunun hangi şarkı olduğunu bize tekrardan hatırlatan bir tercih bu.

    ep, lil nas x'in one hit wonder kalıp kalmayacağı sorusuna tam bir cevap veremiyor. old town road gibi güzel ve de tartışma yaratıcı bir eser yok. bu şarkıcıyı diğerlerinden ayiranin ne olduğunu kolayca söylemek halen zor. öte yandan eğlendim mi dinlerken? eğlendim. adam müziği seviyor, doğru isimlerle de çalışmış. kendisine başarı getiren şarkının ucuz kopyalarını kaydetmemiş. her şarkıda düet yapmak yerine kendini öne çıkaracak şarkılar kaydetmiş. bugün rap diye dinlediğimiz şeylerden daha eğlenceli ve samimi buldum. eğer bu çalışma ilk stüdyo albümü diye pazarlansaydi o kadar hoşuma gitmezdi. ama bu bir ep ve burada eldeki ufak tefek şarkılarını bize sunmuş. ilk adım olarak iyi bir çalışma. ama ikinci ep'sinde ya da ilk stüdyo albümünde de kendini bulamazsa kendisi için tehlike çanları çalıyor demektir. ama şimdilik her şey tikirinda.

    3/5 verdim gitti.
    albümü en iyi anlatan şarkılar: old town road, f9mily (you and me), kick it
  • tristan garcia kitabı.
    "gerçekliğe sırtını dönmüş ve kendine hikayeler anlatan bir insanlığın anlatısı." cümlesi kitabın kapağında.
  • çeşitli kültürlerde kutsal kabul edilen sayı.

    (bkz: yedi kat gök)

    (bkz: yedi kat yer)
  • 6 basamaklı tüm rakamları aynı olan tüm sayıların kalansız bölündüğü rakam.

    aaaaaa/7= 0 kalan
  • doğduğum günü temsil eden sayı.
    sevdiğim tek tek sayı.
  • üstünüze yedi sağlam gök bina ettik. içlerine ışık saçan bir kandil astık.
    yedi gök vardır.
    yedi yer vardır
    yeryüzünde çıkış kapıları yedi tanedir...
  • oyun atölyesi tarafından döktürülmüş, haluk bilginerli muhteşem bir shakespeare müzikalidir.

    insan hayatının 7 safhasını; bebeklik, çocukluk, aşıklık, askerlik, meslek, yaşlılık ve ölüm dönemlerini işler.

    “doğduğumuz anda şarlatanlarla dolu bu koca dünyaya geldik diye basarız çığlığı, ve kundakta başlayan yolculuk mezarda son bulur. yaşamın sonu yaşamdan daha çok önemsenir, güneşin batışı, müziğin bitişi gibi en son söylenen en çok hatırda kalır.”
  • sevdiğim sayı. şimdilerde şans sayısı olarak kullanılıyor. 777 aldım verdim evren bana bunu ver vs. ulan böyle bir şey olabilir mi?
hesabın var mı? giriş yap