• muhteşem bir videosu olan iamx şarkısıdır.
    entryler boyu videonun hipnotize etkisinden ve gerilim boyutundan bahsedilmiş.
    ben de ilk gördüğümden beri istemsizce sürekli izliyorum, müptelası oldum resmen.
    bu videoyu etkileyici ve gerçekçi kılan gündelik detaylara bir göz atalım;

    --- spoiler ---

    damadı ilk gördüğümüz sahne. gözde güneş gözlüğü, bir el cepte, poşedi taşıma şekli,
    kırılır diye bagaja verilmemiş bir poşet bacak arasında,
    sesi belli belirsiz gelen otobüs televizyonu,
    öğle kuşağı reality showu,
    polifonik melodi için 2255e mesaj altyazısı,
    otobüste çaprazda gazete sayfasını katlayarak değiştiren abiye istemsizce kilitlenilen an,
    ani frende mirket gibi doğrulan yolcular,
    bisikletin gidonuna oturarak ters giden genç,
    ilk defa gidilen evde "ayakkabıları dışarıda mı çıkaralım" telaşı,
    damadın ellerini nereye koyacağını bilememesi,
    damadın çoraplı, annenin topuklulu hali,
    buzlu camlı kapının arkasındaki askıya asılmış kıyafetler,
    misafir terlikleri,
    profesyonel fotoğraf makineli bir kuzen,
    kahveleri getiren gelinin isteme sırasındaki döpiyesi, bi saniye sonraki kırmızı nişan kıyafeti,
    gelinin o hengamenin içinde herkesi yönlendirme telaşı,
    iğne oyası gibi görünen, hemen hemen her evde olan masa örtüsü,
    tanıdık tanımadık eş dost dııdısının dıdısı onlarca akraba,
    yüzüğü takacak olan muhtemelen amca&dayı'nın espirili bir girizgahı,
    arkada görünen gonglu ahşap duvar saati ve saatli maarif takvimi,
    babanın gözünden akan mutluluk yaşları,
    babanın casio f 91w saati. efsane
    büyük ekran tüplü tv li vitrin ve üzerindeki danteller,
    dönemin modası duvardaki şeritli duvar kağıdı,
    eli bele atmak için erken davranan damadın ilk uyarılışı,
    3 katlı pasta,
    meyve suyu, plastik tabak, kuru pasta, ve 2. nesil ipod nano?!

    --- gereksiz ayrıntı ---
    burada bir es vereyim. damadın yakasına takılı 50 liranın arkasında peri bacaları var fatma aliye değil. yani para birimi ytl. fatma aliye'li 50 liralar 1 ocak 2009 da piyasaya sürüldü. demek ki 2009 dan önceki bir zaman. ve diğer bir detay ikinci nesil ipod nano. piyasaya çıkış tarihi 2006, türkiye'ye geliş 2007. mevcut videomuz 2007-08 sezonunda çekilmiş olsa gerek.
    --- gereksiz ayrıntı ---

    müziğin hareketlenmesi ile eş zamanlı oyun havasına geçilmesi ve titretmeler
    ecnebilerin noel zamanı şömine başına astığı, içine hediye isteklerinin konulduğu çorap?
    ve windows xp
    ve winamp
    damadın sürekli gözünü ovuşturması
    ve nivea krem

    --- spoiler ---

    her şeyiyle muazzam bir video.
    sanırım bu olayın üç aşağı beş yukarı hepimizin başına geleceğinin farkındayız.
    ve her şeyi özetleyen kare.
  • iamx harika ve müthiş parçası.. lakin kılibi biraz muamma.. yutupta falan en çok izlenen videosu ve aratmada çıkan ilk videyo türklerin çektiği bir kız isteme vidyosu.. damat var, gelin var, evin ortasında çifte telli oynayan amcalar var.. galiba parti kısmı da tam o kısım oluyor.. neyse şarkı kadar kılıbi de harika anlayacağınız.
  • alakalı kız isteme videosunu columbia üniversitesi görsel antropoloji bölümüne master tezi olarak sunsan "margaret mead özel ödülü"nü alırsın. o derece.
  • klibi güzel. çiftetelli sırasında kamerayı oynatarak arka sokaklar misali sahneyi aksiyonize eden kameramanı tebrik ederim.

    sürekli erkek-kadın ikiliği üzerinden çeşitli konular üzerinden tartışmalar devam edip duruyor da, aslında kadını-erkeği konuşacaksan su klip üzerinden konuşacaksın. yaradılışsal temel farklılığı bu klip farkında olarak ya da olmadan göstermiş.

    bence fark şu; kadının adı falan değil, kadının varoluşsal arayışı yok. içinde bulunduğu duruma, kendisine ve çevresinde olan bitene karşı bir sorgulaması yok. kadın kabul edici; ama bir tercihin sonucu olan ya da eyvallah etme şeklinde bir kabul ediş değil. tamamen şeyler ve fenomenler "öyle" olduğu için bir kabul ediş var. dolayısıyla terliksiz ayağıyla ne yapacağını bilmeyip büzen damadı rahatsız eden tüm koşullar, içsel ve çevresel faktörler kadın için yok hükmünde. bir kendiliği olduğuna dair emare göremiyorsunuz. tamamen akışın doğal bir parçası. "suya düşen bir karanfilse yüreğin, bırak kendini ırmağın türküsüne" dizeleri vardır bir ahmet telli şiirinin. belki gelin de kendini ırmağın türküsüne bırakan suya düşmüş bir karanfildir, ama ne karanfilliğinin, ne de ırmağın farkında. suya kapılmış gidiyor sadece. erkek ise karanfilliğinin de, kendini ırmağa kaptırdığının da farkında. hatta ruhu o an vücudundan ayrılıp ırmağın daha ileri kısımlarını da görebiliyor; dimdik şelaleler, debinin arttığı yerde kendini bekleyen kayalıklar, timsahlar... belki biraz lineer regresyon, biraz da vehim. ama bunları düşünebilme kabiliyeti ona rahatsızlık veriyor. terliksiz ayağına yabancılaşıyor, masanın üstünde manda siki gibi duran koluna yabancılaşıyor, kucağına iliştirilen çocuğa yabancılaşıyor. ama kadın mutlu lan, varoluşsal bir arayışı yok. öyleyse öyledir diyor, her şey olacağına varır. adamsa 200 metre ilerde timsahlar götümü dişleyecek diyor. başımıza ne kötülük geliyorsa, biraz da kadın cinsinin kabulleniciliğinden, arayışsızlığından ve bunların doğal sonucu olan muhafazakârlığından geliyor.
  • bir fan videosu var. düğün kabusu ve masrafları hakkındaki bir entry vesilesiyle keşfettim. klibi büyük bir boğuntuyla bitirdim. nasıl bir korku tüneli o arkadaş? erkek olmanın zorlukları'nın enfes bir örneği olmuş. gerginlikler, elini kolunu nereye koyacağını bilememek, terliksiz- büzüşen ayaklar, yedi sülale için teşhir malı olmak, vitrin önünde kesilen söz yüzükleri, zoraki gülümsemeler, masada bir başına oturan damat adayı, kucağa konulan veletler, oyuna aptalca tempo tutma, oyalanmak için yapılan anlamsız hareketler, damat bohçası, göte girecek masrafların hesabı...aklıma mukayyet ol allahım!
  • artık google'da arandığı zaman direkt anasayfada kız isteme videolu klibinin çıktığı şarkı. google'ın font tercihi de aynen klip gibi iç karartıcı bir kahverengi olmuş, tebrikler
    esas sıkıntı zavallı ecnebiler bu klibe wat da fak tepkisi veriyor, gel de açıklayabilirsen açıkla, ben açıklayamadım.
  • tekrar ortamlara düşmüş muthiş klip.

    https://youtu.be/o9niqqvogms
  • son zamanlarda izlediğim en uyumlu şarkı-klip ikilisiydi sanırım. tek kelime ile muhteşem...
  • daha ilk seyrettiğimde son olmayacağını anladığım, sözlük ve şansım sayesinde keşfettiğim, her seferinde yeni ayrıntılar yakaladığım klibe sahip şarkının adı. söylendiğine göre klip hayran yapımıymış; ben de yapana hayran oldum.
    kesinlikle kız isteme ve sonrası görüntülerinin orijinal sesli ve uzun hali en çok aranılanlar listemdedir. var mı? acaba.

    nedense ilk beynime giren, birbirlerine çarparak dans eden çocuklar var içinde. tam amcalar var tam... önemli bir resme poz veren, her yerden tanıdık gelen, gözleri kısık amca var (kız babası?). hepsi hakkında her şeyi bilmek istiyorum.

    damadı tanımak istiyorum; kendisi sıkılgan ve endişeli olmasının yanında, müstakbel zevcesinden kahvesini alırken nasıl çapkın ve kaçamak bakışlar attığını da gördük.

    duvarda mı ne şu yazıyı gördük.
    allam, bu klipteki yüzler, kadınlar, çocuklar ne kadar da tanıdık. hey genco, sende kendimi 1 saniye olsun görmek istemiyorum.

    hayatın ne gereksiz meşguliyetlerle renklenebildiğini görmek, anlamak için bu görüntüleri seyrediniz, çevrenize de seyrettiriniz ve kahramanlarından hiçbiri olmayınız.
    (bkz: bir after party olarak düğün)
    (ilk kez izlemek isteyenlere başlık içinde aratmamak için link:)
  • bu klibi adeta hipnotize edilmiş vaziyette izliyorum. bu denli sürükleyici, bir de müzikle müthiş uyumlu bir korku filmi daha olamaz kanımca. bu klipten sonra buna benzer olan bu chinawoman klibini izliyorum. çok tatlılar fakat yaşlanmaktan korkuyorum. psikopata çevirdiniz beni allahsızlar!
hesabın var mı? giriş yap