şükela:  tümü | bugün
  • adnd'de rakibe zarar vermenin ne kadar zor oldugunu belirten sayisal olcut.. normalde +10 ile -10 arasinda degi$en bir deger idi afaik.. bu konuda dikkate alinacak nihai degerdir.. sadece giydiginiz zirh degil uzerinizdeki armor buyuleri, curse'ler, dexterity puaniniz bla bla hepsi bu degeri etkiler..
  • düz bir insanda değeri 10 dur,
    dexterity bonusları ile azalır veya çoğalır (sistemine göre azalması veya yükselmesi iyidir misal adndde azalması iyidi dnd de yükselmesi iyidir)
    dex bonusu almayan biri üzerine deriz zırh (bkz: leather armor) giydiğinde bu puan ad&d de 8 e iner
    böylece thac0 değerine göre karakterin hasar alıp almayacağı anlaşılır,
    bu işlemi dmin bilmesi yeterlidir ama bilginin fazlasında zarar yoktur...
    (bkz: frp terminolojisi)
  • (bkz: faerie fire)...