• nuri alço nun her türlü puştluğu yaptıktan sonra cezaevine girmesi ve çıkışta bunu karşılayan emrah a büyük bir pişkinlikle
    -akrabalık böyle mi olur? köşeyi dönmüşsün, bi paket sigara bile getirmedin...
    demesi olayı koparan son cümledir. bu kadar olaydan sonra bile emrahtan kardeşini vericem sana diyerek para sızdırması ise bir kere daha kendisini takdir etmemizi sağlamıştır...
  • nuri alço'nun hapisten çıkıp bir de utanmadan emrah'a nerdesin ulan hayırsız diye hesap sormasından sonra emrah'ın bütün ezikliğiyle "ya kusura bakma amca iş güç dünya telaşı işte" mealinde bir şeyler geveleyerek kaşlarını mahçup mahçup kaldırdığı sahne de filmin unutulmaz anlarından biridir. bre bu nasıl bir ezikliktir adam ananı sikmiş sen hala tövbe yaaa
  • kahramanımızın** emrahımızdan aldığı paraları kumar masalarında yemesi esnasında geçen süfer bi diyalog da şöyledir;

    nuri alço: rest
    adam: gördüm
    nuri alço: babayı da gördün o zaman! full as
    adam: asıl siz gördünüz babayı, kare dam
    nuri alço: ballı puşt
  • emrah'in nuri alco, tecavuzcu coskun ve turgut ozatay uclusuyle ayni anda kapistigi tek filmdir*.
  • emrah olanların birazını kavrayıp;

    "şehir taştı, topraktı ama sen taş bile değilsin, toprak bile değilsin! hele benim anam hiç değilsin, değilsin." dedikten sonra şarkıya girip amele sümüğü gibi merdivenlerde oturan küçük kardeşini bir kaldırışı vardır ki çocuk, bugün tazminat davası açsa kazanır.
  • emrah'ın anasını nuri alço'ya, bacısını tecavüzcü coşkun'a emanet edip, sonuçlarına katlandığı filmdir.
  • film, emrah'ın bir gazetecinin "afrika'daki açlar için konser verecek misiniz?" sorusuna "beni afrika'daki açlardan çok buradaki açlar ilgilendiriyor, büyük devletler ilgilensin afrika'daki açlarla, ben burada açlığı gördüm" tarzı hafif politik ve live aid göndermeli bir şekilde başlar. süper filmdir.
  • emrah filmografisinin bütün klişelerini içeren, kendisinden sonra gelen sinemayı değiştiren, bir tür üst anlatı; opus magnum.
    film dış ses kullanmadan başta ve sonda yer alan iki kesme arasında geçer. anlatıcı yani emrah hikayesini gazetecilere anlatmaya başlar. biz de büyüsünü bozmadan bu hikayeyi hatırlamaya çalışalım:

    --- spoiler ---
    emrahın babası, mevcut hanıma alternatif bir helga ile almanya’dan kesin dönüş yaparken beyaz vw minibüsüyle kaza yapar; alaman gelinle birlikte ölür.

    ama deutsche mark'lar aynen aileye kalır. nasıl kalır bilemiyorum. bankadan bihaber emrah ailesi sandıkta sakladıkları paraları peyderpey harcarlar. emrah'ın kız kardeşi kanserdir [birinci dramatik unsur].

    küçük bir ev tutarlar. devreye amcaları nuri alço girer. nuri bey'in kadim dostu tecavüzcü coşkun'dur. bi de gudubet bir karı vardır; vicdansız kontenjanından. hikaye yavaş yavaş ilerler.

    nuri alço arkadaşlarına "abim bir sürü mark bıraktı ama en önemlisi açılmamış bir goncagül bıraktı" diyerek hem markları hem meral gökçe'yi kendine hedef beller. [ikinci dramatik unsur].

    nuri alço, emrah muhipleri cemiyeti tadında yardımlara başlar. yeğenine iş bulur. küçük yeğeni için de tedavi imkanlarının peşinde koşar. bu arada meral gökçe'ye hafiften taciz atışları başlamış, bıyıklar pomaklanıp taranmıştır.
    emrah bir araba tamirhanesinde işe başlar. markların bir kısmını patrona vererek işe “ortak” olmuştur. deli gibi çalışır, yorulmaz. yeğen için yurtdışında tedavi imkanı bulunur. ama iş kolpadan bir iştir. küçük kız coşkun ve gudubet sevgilisine emanet edilir. nuri alço emrah’ın gözünde kıyak bir amcadır.

    nuri alço bu arada sık sık aynı repliği tekrarla ki bence filmin adı bu olmalıdır: “amca dediğin baba yarısıdır emrah”... hikaye böyle akarken yani biz kötülükleri emrah iyilikleri görürken nuri alço yengesini bir akşam yemeğine davet eder. yengesine şarabı dayayan nuri i.nesi, amacına ulaşır ve o gece kötü şeyler olur. artık çirkin bir sessizlik ve çaresizlik kontratı imzalanmıştır. bu meşum gece, tehdit ve baskının yolunu açar...

    emrah kardeşi için sabırsızlanmaktadır. kardeşi coşkun'un ve manitasının bulaşıklarını yıkayıp, temizliği yapmakta, anne ise nuri alço’nun çirkin bıyıklarına râm olmaktadır. aile yavaş yavaş çözülür. kardeşinin haberini bekledikçe emrah tedirginleşir, kasılır. para yavaş yavaş suyunu çekmektedir çünkü n.a. hastane masrafı adı altında sürekli sandığı söğüşlemektedir.

    emrah bir gün amcasının evine gider, dert anlatmaya. amcası silip don üzerine gecelik giyerek kapıya çıkar. “müsait değilim, anlarsın genç adamsın” der. içeride “işi” vardır. emrah boynu bükük geri döner. bilmez ki içeride ki kadın annesidir. nuri alço paralar suyunu çekince projeden çekilmeye başlar. sermaye el değiştirmiştir. emrah işten kovulur. kardeşi ölmek üzere, annesi kendisini öldürmek üzeredir.

    ve olan olur. emrah bir gün eve gelende, annesini n.a.* nın kollarında bulur. şok olur. n.a olanca pişkinliği ile:
    “söylemeye fırsatımız olmadı yeğenim biz annenle sevişiyoruz evleneceğiz” der. anne oğlum emrah diye açıklamaya girişir. ama yanıt bellidir.

    “bana oğlum deme, bana oğlum deme”. amcaya döner:
    “seeen seeen. sana amca dedim, baba yarısı dedim. güvendim.”......
    --- spoiler ---

    burada keseyim. izlemeyenler hâlâ varsa ayıp olmasın... netice-i kelam olsa da izlesek.
  • cok saglam bir saatlik yatirimmis kendileri, izlemekte fayda var.

    bence filmin doruk noktasi emrah "blah blah allah amcamizi basimizdan eksik etmesin" dediginde turgut ozatay'in siritarak "amin" dedigi an.

    son kertede nuri alco, tecavuzcu coskun ve turgut ozatay da amma fatal bir comboymus lan ha ha.
  • filmin en muhteşem sahnesi şudur:

    --- spoiler ---
    nuri alço yani amca emrah'ın annesiyle beraber olur,işi biter,yataktadırlar.hemen o sırada emrah gelir.amcası da bornozu giyer* kapiya cikar,seni içeri alamam,bir misafirim var der.emrah da sen keyfine bak amca der ve güler.
    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap