şükela:  tümü | bugün
  • eldiven ile tokalaşılmayacağı bunlardan sadece bir tanesi.
  • sabah 10'dan önce, akşam 10'dan sonra gereksiz mevzular için telefonumu meşgul edenlere hödük gözüyle bakıyorum. öğrenin bir zahmet şunu.

    bir de bir hanımla sokakta yürüyorsanız er kişi olarak, kaldırımın yola yakın tarafından yürümeniz önemlidir.
  • birini dışarda bi yere davet ettiğinde hesabı daveti yapan öder. eğer davet ettiği şahıs tek gelmemiş ise diğer hesapları da daveti yapan kişi öder. malesef böyle :(
  • merdivenlerden çıkan bir erkek bir kadın varsa erkek önden, kadın erkeğin arkasından çıkar. "bene yöl virmedi kaba herüf" diyen kadınlardan, yol verip kibar olacağım derken bildiğin kalçalara iştahla bakanlardan olmayın.

    edit: bunun tam tersi yönde bilgiler içeren itiraz edilen mesajlar geldi. mesajların açıklamalarına bakınca mantıklı bir durumu var, fakat ben bu bilgiyi yıllar önce beden dili, iletişim vb bilgilerin verildiği bir eğitimde öğrenmiştim ve açıklaması buydu. he diyebilirsiniz ki centilmen adam kadının kalçasına bakar mı, kadın düşerse nasıl tutacak, vs bu konuda siz de haklısınız.

    edit 2: hala mesaj geliyor. tamam da erkekler kadının kalçasına baksan baktı, bakmasan eş cinsel diyor. kadınlar bakarsan götüme baktı diyor, bakmasan kadın götümü beğenmedi diyor. bu kadar çok kriterin bir arada ve karışık olduğu bir milletin görgü kuralları için kafasının karışık olmaması şaşırtırdı zaten.

    edit 3: hala mesajlar geliyor. yauw güzel kardeşim iki görüş de var. ikisi de kendince haklı tarafları içeriyor. bundan sonrasında neye itiraz ediyorsunuz ne mesajı yazıyorsunuz anlamadım. ilgi gösteren herkese sevgiler, teşekkürler, en güzel günler...

    edit 4: mesajlar iyice komedi bir hal aldı. mesajları kopyala/yapıştır, merak ediyoruz diyen de var, kıllık olsun diye mesaj attım diyen de var, kadın erkeğin eşiyse hede değilse hödö, çıkıyorlarsa bıdı, buddy ise bödö...

    edit 5: hay bin mesaj. yeter la hakkaten yeter. hala eğrisi doğrusu bıkbık mesajı geliyo. la gidin ötede eyleşin.

    edit 6: biri mesaj atmış, "kerpeteeeeeeen" yazmış, diğeri de "selam. kusura bakmayın, ben bir şey demeyeceğim kutuyu işgal etmeye geldim. herkes atınca dayanamadım valla." ne diyeyim ki ben bu...
  • az bilinen görgü kuralı diye bir şey olmaz. az biliniyorsa ordan gelen görgünün faydası olmaz.

    tam aksine görgü sandığın şey genel düşüncede kaba, ayıp hatta kırıcı durabilir.

    görgü kuralı bilinen şeyler için geçerlidir. götünüzden görgü uydurmayınız yani.

    edit: anlaşılmamış. görgü kuralları vardır. "az bilinen" diye görgü kuralı olmaz. okuduğumuzu iyi idrak etmek gerekiyor. görgü kurallarını az bilinen diye alt kategoriye ayırıp oraya istediklerimizi yazamayız yani. ve dahası görgü kuralları kültürlere göre değişiklik gösterir.
  • bir yere/mekana girerken erkek, kadına öncelik verir; bir yerden/mekandan çıkarken ise tam tersi erkek önce çıkar.
  • (bkz: önde yürüyen kadını tedirgin etmemek için sollamak)

    edit: eksik bilenler var, doğrusunu yazalım öğrensinler.

    "egemenlik kayıtsız şartsız milletindir"

    mustafa kemal atatürk
  • merdivenden önce bayan iner, önce erkek çıkar