• haydi itiraf edelim bok gibi şarkıdır.ne anlattığına daire hiçbir fikrim yok, müziği bilgisayarda 3 satte yaparsın, sözler kafiyeli kelimeler topluluğu.20 yıldır rap dinleyen biri olarak söylüyorum bok gibi şarkıdır.
  • rap sözdür
    söz politiktir.

    ancak türkiyedeki atmosfer öyle bir noktaya geldi ki kimse gık diyemiyor artık. bunu üzülerek rap dünyasında da net biçimde görüyoruz. kimseyi suçlamıyorum, durduk yerde hapislerde sürünmeyi istememelerini anlıyorum ancak o zaman da takdir beklememeleri lazım.

    cezayı çok severim daha önce sözlükte de birkaç başlık altında basa basa türkçe rap tarihinin en iyi şarkısı olarak ceza'nın sabah bastı geceyi şarkısını önermiştim hatta. ama günler geçti otosansür garabeti artan baskıyla derinleşti. sözler önce dolaylı hale geldi, sonra ona bile cesareti yetmedi kimsenin anlam iyice soyutlaşana kadar üstü örtüldü söylenmek istenenlerin.

    şu an rap dünyasının zirvesini temsil edenler ya sanal bir düşman oluşturup ona saldırıyor veya suya sabuna dokunmayan konuları öpüp kokluyor. bu şarkının sözlerine bakarsanız ortada bir tepki var ama o tepki neye anlamak güç. ben inersem kalmaz direnen diyor mesela bu şarkıda ama ceza'nın son 5 yılda neye direndiğini bilmiyorum.

    faşizm söz söyleme mecburiyetinde bırakmaktır da denir. amacım o değil elbette ama işi fikir ifade etmek olan bir insanın bu kadar soyut konuşması artık bana batmaya başladı. "siz anlamıyorsunuz aslında orada çok derin manalar var" diyeceklere de hassiktir diyorum çünkü rapi ilk kez bugün dinlemeye başlamadık biz. satır aralarında bir şey anlatıyorsanız biz anlarız.

    reklam verenleri mi kırmak istemiyorsunuz, herkes sizi sevsin mi istiyorsunuz, siyasi ortamdan mı çekiniyorsunuz bilmiyorum ancak rap bu hale gelecekse yapmayın en azından geldiği noktada söyleyecek sözü olanlar rapi bir enstrüman olarak kullanmaya devam edebilsin. siz onun özü olan ve çok uzun yıllar cesur fikirleri kitlelere duyurması sayesinde kazandığı saygınlığına gölge düşürüyorsunuz. yeni pop haline getirdiğiniz rap sivri kısımları kesilmiş, çamaşır ipine döndürülmüş, dikenli tel gibi bir hal alıyor.

    panorama harem'den, neyim var ki'den, ben ağlamazken'den geldiğimiz noktaya bakın siz de daha iyi anlayacaksınız ortadaki soyutluğu.

    bu kadar evcilleştirecekseniz yapmayın bu müziği, illa yapacaksanız da takdir beklemeyin.

    bir zamanlar kendisine "protest rap lordu" diyen cezadan geriye havayı yumruklayan ailenizin rapçisi kaldı.

    üzücü.
  • beklentim çok fazlaydı ancak beğenmedim. tabi ki çok fazla dinlenecek trendlere girecektir ama ileride hatırlanacak bir parçası olmayacaktır bana göre.
  • yarısını bile dinleyemeden, şarkıyı kapatmama neden olmuş kötü bir parça
  • tanım: cezanın yeni şarkısı.

    bu başlığa ikinci entryi giriyorum ama bazı entryler cidden insanı çileden çıkaracak seviyede.. cezayı ve türkçe rapi nefret döneminden bu yana dinleyen birisi olarak şu şarkıdaki flow kalitesi ve matematiği hangi şarkıda gördünüz cidden merak ediyorum. bir dönemin efsanesi sansar bile günümüzde heyy, neyy şeyyy diye nakarat yapıyor amk. değişim çok az insana yakışır.. bu adamın değişim ve gelişimini görmeyen ciddi manada rap müzikten anlamıyordur.
  • mekanin sahibi asla geri gelmedi. cunku hicbir yere gitmemisti.
  • bir üstteki boş bireye hitaben:

    evet sene 2020 ve halen ceza dinliyoruz ama malesef sene 2020 ve senin gibi bomboş insanların bomboş enrtylerini okumak zorunda kalıyoruz.
  • şarkının melodisi; dimmu borgir isimli grubun, 2010 yılında çıkan abrahadabra albümü, gateways isimli şarkısının 0.47 den 1.12 ye kadar olan kısmıyla aynı.
  • sago’nun albüm içinde bişeyler denediği neyse şarkısı bile bundan güzeldi.
    tabii ki ustalar yeni müziğe adapte olmak için eski tarzlarından uzaklaşıyorlar ama görünen o ki sago dersine daha iyi çalışıyor.
    mekanın sahibi için (bkz: vazgeçtim inan)
  • dj artz, bugy gibi trendi yakalamış isimlerle yapılmış bir çalışma olsaydı daha dikkat çekebilirdi bence bu şarkı. rokabeat ile yapılan her parça kendini tekrarlıyor. suspus gibi olmuş ama nakaratı onun altında kalıyor. tek düze giden bir beat'e flex yakışırdı bence, tıpkı rap god gibi. nakarattan beklentim büyüktü ama o da akılda kalıcı değil. yine de flowlar muazzam ceza'da hiçbir sıkıntı yok, sadece şu prodüktör olayını değiştirmeli.
hesabın var mı? giriş yap