matarama su ko

  • 12411
  • 0
  • 0
  • 0
  • geçen ay

selahaddin eyyubi

bu islam büyüğünün hayatını anlatan, cüneyt arkın'ın selahattin eyyübi filminde geçen şöyle de bir ayar vardır:

aslan yürekli rişar kendisinde konuk olan hekime gücünü göstermek için adamlarına emir verir ve birkaç demir çubuğu yan yana dizdirir. sonra tek kılıç darbesi indirerek bunları ortadan ikiye ayırıverir. (bkz: kaba kuvvet)
bunun üzerine orada misafirmiş gibi davranan selahaddin eyyübi de buna karşılık vermek için oradan bir kumaş (tül) parçası kopartıp havaya fırlatır. tül aşağı doğru süzülürken kılıcının keskin tarafını onun altına koyar ve tül yere iki parça olarak düşer (bkz: teknik)

bu sahne kevin costner'ın bodyguard filminde samuray kılıcını övmek için fütursuzca kullanılmıştır. (bkz: şerefsizlik)

söz konusu filmde selahaddin eyyübi'nin (gerçekten de) vermiş olduğu bu ince ayarı yeterli görmeyen cüneyt baba (daha doğrusu türk senarist) bu hareketten sonra bir de rişar'ın ikiye böldüğü demirleri yan yana koyarak (ki artık kalınlığı iki kat olmuştur) tek kılıç darbesiyle onları da ayırır. yani alicenap türk milleti olarak kabakuvvete karşı teknik üstünlük sahip olmakla yetinmemişiz "kabakuvvetin alası da her zaman bizdedir" mesajını ısrarla vermişizdir. (bkz: spoil)

devamını okuyayım »
24.05.2006 15:43