• yıllar önce ( sene 1982 ya da 83 ) taksim'de yolda yürürken görmüştüm rahmetliyi. annemin elinden kurtulup , o karşıdan karşıya geçerken üstüne atlamıştım. valla hiç tınmamıştı. geçip gitmişti. ondan sonra yıllarca kendimi " yok yok, kesin uzaktan film çekimi yapıyorlardı, ondan pas vermedi bana " diye avutmaya çalıştım. ah ah bu da böyle bir anımdı işte !
    (bkz: entrye anı serpiştirmek)
  • yerli mr bean derim yıllardır bu abi için ben. yığınla filminde genelde ne dediğine bakmadan mimiklerine güldüğümüz abimizdi. keşke kendine özgü bir karakter yaratılsaymış da seri halinde filmleri olaymış.

    edit: mr bean çok komik olduğu için benzetmedim, kendisini görmek istediğim tarz oydu, yoksa mr bean'in eline verirdi.
  • kendisi kurtuluş savaşı'mızın kahramanlarından kuvay-ı milliyeci yüzbaşı necati kurtuluş'un oğludur. 1922 yılında doğduğunda ona ismini çanakkale kahramanı cenap paşa vermiştir.
  • 7-8 yaşlarında bir çocukken erdek'te gördüğüm türk sinemasının en komik tipli oyuncusu. erdek'i bilenler bilir o zamanlar * inci motel ve eren motel vardı ikisi de yanyanaydı yani 2 tesis birbirine komşuydu. biz inci motel'de konaklıyorduk , cevat kurtuluşu ise eren motelin önünde iki elini arkada bağlamış bir elinde gazete hafif tebessümlü bir yüzle denizi/plajı seyretmekteydi. ben heycanla motele koşup garson abilere " dışarda artis amca var valla bak" şeklinde haber vermiştim, hoş pek tınlamamışlardı. hatta şakacı garson elemanlardan birisi "asıl artis benim " demişti.

    geri döndüğümde cevat kurtuluş yerinde yoktu. çocuğuz işte yöntem yaklaşım bilmiyoruz. ulan bugün olsaydı gider bir merhaba der resim çekinir, hatta bir çaya davet ederdim. ben gördükten 1 yıl içersinde de vefat etti kendisi. ölüm haberini alınca "keşke gidip konuşsaydm" demiştim.
  • seksenlerin ortalarıyla sonları arası bir zamanda bostancı sabit pazarı açılmıştı.. açılışında ise cevat kurtuluş komiklik yapmıştı.. "eski türk filmlerindeki papyonlu uşak" diye tanıtılmıştı bana kendisi.. o filmler hala eski, uşak da hala papyonlu..
  • 80li yillarin sonunda pangaltida bir büfe de * koca bir sirt cantasi yaninda yerde duruyor bir yandan da limonata icip tost yiyorken karsilastigim sevimli adam.*
  • yardimici komedi oyuncusu olayinda yuz hatlarini elastiki kullanan
    devamli kaslari havada gezen merhum sinema emekcilerinden.
    "turist omer afrikada" filminde "bir fikrim var" cumlesini devamli tekrar etmesiyle kirip gecirir.
  • 20 haziran 1922'de ankara'da doğdu. babası kuvayı milliyecilerden kıdemli yüzbaşı necati kurtuluş'tur. izmir inönü lisesi'ni bitirdikten sonra 1943'te devlet konservatuarı tiyatro bölümüne girdi. sesini beğendikleri için devlet tiyatrosu ve operasına alınan kurtuluş, opera korosunda bariton olarak şarkı söyledi ve birçok oyunda rol aldı. "genç osman", "yanlış yanlış üstüne", "haydut", "tanrıdağ ziyafeti", "kibarlık budalası" oyunlarında ve "yarasa", "satılmış nişanlı" operalarında oynadı.

    sanat yaşamına daha öğrencilik yıllarında başlamıştı. ilk olarak izmir şehir ve fuar gazinolarında sahneye çıkarak ünlü insanların taklidini yaptı. "taklit kralı" olarak anılmaya başladı. özellikle münir nurettin selçuk, hamiyet yüceses, zeki müren, en iyi taklit ettiği sanatçılardandır.

    1947'de ankara'dan istanbul'a geldi. aynı yıl başladığı sinemada kısa ama etkili roller oynadı. kimsenin oynamak istemediği sevimli aptal uşak tiplemesiyle karakter oyunculuğunda bir devir açtı. ilk filmi, ferdi tayfur'un yönettiği kerim'in çilesi'dir.

    oynadığı filmlerden bazıları: kezban paris'te, evcilik oyunu, kınalı yapıncak, hayat bayram olsa, ne umduk ne bulduk, son tren, ayşecik ateş parçası, şıpsevdi, sen bir meleksin, gülşah.

    16 ocak 1959'da evlendiği meral kurtuluş da sinema ve tiyatro sanatçısıdır. cevat kurtuluş 1992 yılında hayatını kaybetti.
  • ölüm yıldönümüdür. mekanı cennet olsun
  • hani bazı filmlerde ana karakter değil de hep arkada, geri planda duran oyuncuya tüm yük düşer. farkında olmadan o sırtlayıp götürür filmi. kırılma noktası o kişidir, boşlukları dolduran o kişidir. casablanca'daki sam yok mu? hıh işte onun gibi! cevat kurtuluş bence esas oğlan/kız kameraya arkasını döndüğünde mimikleriyle, hareketleriyle filmi alıp götüren, güldüren, gizli başroldür.

    onlarca filmde oynamasına, herkesin yüzüne, mimiklerine aşina olmasına rağmen hak ettiği değeri bulamamış bahtsız oyunculardan biridir.
hesabın var mı? giriş yap