• ashes of ariandel çıkmış galiba. uleyn...
  • (bkz: #63757445)
  • ashes of ariandel'ı bitirdim, kısa bir dlc'ydi ancak son boss çok şekil ve zor (tek girersen) idi. aslında pvp olayını derinleştiren bir dlc gibi.
  • fiyasko sayılabilecek bir ilk ek paketi geçtiğimiz günlerde oyuncularla buluştu... fiyasko sayılabilecek diyorum çünkü hepi topu maksimum 3 saat süren bir oynanış ekliyor ana oyuna! oynanış süresi kısa olduğu gibi eklenen silahlar, zırhlar kısaca tüm ekipmanlar da hayli vasat ve sayıca az... bugüne değin fromsoftware'in elinden çıkmış en küçük çaplı ek paket bu oldu. tuhaf.

    öyle sanıyorum ki kısalığını da oyuncuları kanser yapmak için konumlandırılmış düşmanlarla örtbas etmeye çalışmışlar... dark souls 2'den sonra en sinir bozucu ve oyunun genel hüviyetine aykırı düşman yerleştirmeleri bu oyunda!

    ilk kez demon's souls'da denedikleri bir konsepti tekrar tekrar karşımıza çıkarıyorlar; siz güçlü düşmanlarla savaşırken belirsiz bir yerden üzerinize bir şeyler fırlatılıyor... o kadar sinir bozucu bir ortam ki anlatamam, yapay bir zorluk ekliyor oyuna. belki demon's souls'dan sonra ilk kez bu ek pakette karşımıza çıksaydı bu ortam sesimi çıkarmazdım ama benzerini her souls oyununda gördüğümüz gibi dark souls 3'te de tam dört farklı lokasyonda tecrübe ediyoruz. resmen dark souls zor oyun yea söylentisini sürdürmek için oyuna eklenmiş bir sekans bu!

    muhtemelen oyuna eklenmesi şöyle oluyor;
    (from software ana ofisi)
    - ya sanki çok kolay mı oldu ne bu sefer?
    + hmmm, haklısın tsubasa-san, en iyisi şuraya bir kule koyalım içine de iki tane okçu tamamdır.
    - hah aklınla bin yaşa be sanosuke-sensei çok zeki adamsın vesselam...

    düşman konumlarını ve onlara yaklaşım yolu konusunda kafada genel bir strateji belirleyince tabii ki bu yapay zorluk da alt ediliyor ama insanın ağzında zorlama ve ucuz yapay zorluğun acı tadı kalıyor... genel deneyime zarar verdiğini düşünüyorum ben.

    bu kadar gömdüm ama ek pakette iyi şeyler de yok değil evvela yine lore hunter'lar için bol bol malzeme boca edilmiş özellikle orijinal dark souls ve dark souls 3 arasında bağlantılar kurması ve hikayeyi genişletmesi ve derinleştirmesi harika.
    bölüm ve yaratık tasarımları yine iğrenç bir güzellik barındırıyor özellikle dev sineksilerin konuşlandığı mahzenvari bölge ve corvian sakinleriyle dolu kasaba mükemmel...

    ancak yine olumsuza dönüş yaparsak artık bana gerçekten sıkıcı gelmeye başlayan karlı hava ve kurt konseptlerinin nostaljik damara basmak namına tekrar tekrar önümüze konması üzücü. tamam sif iyiydi hepimiz üzüle üzüle, istemeye istemeye savaştık ve saygı duyduk ama sif'in ekmeğini yemek için sürekli benzer konsepti kullanmak gerçekten fan service olmuyor maalesef.

    bu iki tezat durum şu sonuca vardırıyor beni; muhtemelen souls serisinin beyni hidetaka miyazaki-san ek pakette sadece danışmanlık yapmış... muhtemelen lore'un oluşturulmasındaki ana fikir ve genel olarak ortamların ve yaratıkların konsepti konusundaki kaynak kendisi ancak karlı bölüm, düşmanların yerleştirilmesi ve dengelenmesi gibi yanlarda kendisinin etkisi minimal.

    umut ediyorum ki kendisi varını yoğunu ve tüm yaratıcılığını yeni oyunların geliştirilmesinde harcıyor olsun zira kendisi son 10 yılda ortaya çıkmış en iyi oyun yönetmeni ve souls serisi'nin laneti yüzünden hem yaratıcılığı hem de özgünlüğü darbe yiyor.

    ek paketin bir de pvp yönü var değinmeden geçmek olmaz... oyuna undead match adında karşılıklı mücadeleye zemin hazırlayan bir oyun modu eklendi, böylece bir arenada pvp yapmanın yolu açıldı ancak yine from software'in iş bilmezliğine denk gelmiş olacak ki akıl almaz aptal saptal seçimler yapılmış; arenada savaşırken can barınız tıpkı bir başkasının dünyasına yardıma yahut istilaya gittiğinizde olduğu gibi %30 oranında azalıyor... estus kullanımın yasak ya da kısıtlı olduğunu da hesap ettiğinizde herkesin maksimum 3-4 vuruşta öldüğü tam anlamıyla kaosun hüküm sürdüğü bir tecrübe karşılıyor sizi.

    canınız az olduğu için normal onurlu birebir mücadelelerde neredeyse işe yaramaz olan tüm büyücü karakterler inanılmaz güçlenmiş durumda... kaostan istifade bir-iki büyüyle rakibi devirmek mümkün, haliyle oyundaki müthiş dövüş sisteminin hiçbir inceliği uygulanamıyor... ya r1 spam yapıyorsunuz ya da büyü spam...

    zaten beni dark souls'tan uzaklaştıran ve soğutan da bu oldu, oyun sizi stamina barıyla sınırlıyor ve sizi stamina'nızı yönettiğiniz bir oynanışa zorluyor ancak stamina'nın maksimum değerini belirlemek dışında; stamina bittiğinde oyuncuyu cezalandırmak, kaçma manevraların bolca stamina tüketmesi, stamina'yı daha efektif kullanmak ya da geri kazanmayı sağlayacak çeşitli hareketler yapmak gibi farklı şekillerde oyuncuyu sınırlamıyor haliyle tüm oyun r1'e abanmaktan ibaret çünkü r1 ile yapılan normal saldırılar hem minimum stamina tüketiyor hem kombo yapıyor hem hızlı hem de hayli güçlü... r2 ya l2 saldırılarını kullanmak kimi silahlar dışında pek mantıklı değil! haliyle oyun çok sığlaşıyor. dark souls'un sınıfta kaldığı tüm bu alanlar için şu an geliştirilmekte olan nioh isimli oyun çok daha gelişkin alternatifler türetiyor ki ilgili oyunun beta'sını oynadıktan sonra dark souls'un yerinde sayan yapısı daha çok gözüme çarptı! souls serisinin ortaya koyduğu oyun mekaniklerini farklı oyun geliştiricilerinin daha iyi kullanması ve yeniliklerle taze tutması biraz üzücü sanırım.

    her neyse ek paket harici yakınmalardan tekrar konuya dönelim... undead match diyorduk! bir diğer eksik düşünülmüş yan ise arkadaşlarınızla takım kurup rastgele olarak eşleştiğiniz insanlarla dövüşememek! diyelim ki bir arkadaşınızla arenaya girip ikiye iki kapışmak istiyorsunuz mümkün değil! ancak dört arkadaş toplanıp ikiye iki dövüşebiliyorsunuz çünkü eşlecek dört kişinin de aynı şifreyi kullanması gerekiyor! neden böyle gerizekalıca bir uygulama yaptıklarını anlamıyorum... from software çevrimiçi çokoyunculu oyun yapmayı bilmiyor diyip geçiyorum.

    hepsinden öte ek paketle gelen yeni güncellemeyle poise değerinde ufak bir değişiklik yapıldı ancak daha da önemlisi poise'un çalışma prensibi, data mining yapan komünite kahramanları tarafından tam olarak keşfedildi... malum aylarca poise'un oyunda 'kapalı' olduğuna inanmıştık ve from software de "working as intended" şeklinde bir açıklama yapmış, mevzu dalga konusuna dönmüştü... her neyse öğrendik ki poise gerçekten de working as intended imiş!

    yeni bulguların oyuncu kitlesini nasıl yönlendireceğini bilmiyorum, tavsiye verecek kadar incelemedim ama kısaca prensibi anlatmam gerekirse; poise, siz spesifik bazı hareketleri yapana kadar gerçekten de oyunda kapalı olarak duruyor. ne zamanki poise'u aktif hala getirecek hareketleri yapmaya başlıyorsunuz işte o zaman poise devreye giriyor ve sizi ilgili hareketi yapana ya da poise'unuz kırılana kadar sersemlemekten alıkoyuyor ve tıpkı dark souls 1'de olduğu gibi poise'un bir can barı mevcut ve yeteri kadar poise hasarı verildiğinde yine sersemlemek mümkün. poise'un gerçek işlevi keşfedilene kadar poise'un hiçbir değeri olmadığına ve hyper armor'un poise yerine bazı saldırı hareketlerini performe ederken sizi sersemletilemez kıldığına inanılıyordu. bu inanışın yanlış olduğu ortaya çıktı, oyunda gerçekten de yüksek poise değeri olan ağır zırh giymenin bir faydası olduğu keşfedildi.

    hangi silahın ne derece poise hasarı verdiğini, hangi saldırıların poise penceresini aktif ettiğini, hangi hareketlerin poise barını tekrar doldurduğunu, optimal poise değerinin ne olduğunu, aktif poise'un nasıl hesapladığını vs. merak ediyorsanız ilgili subreddit'leri siz araştırıp keşfedersiniz... bunlar başlı başına bir tartışma konusu ve dediğim gibi ufukta nioh varken çok da fazla üzerinde düşünemeyeceğim.

    bu yazı duvarını da okuyan olursa bana bir mesaj atsın kendisine istediği silahın +10 versiyonunu ve 99 adet ember hediye edeceğim, hah.
  • soulsborne oyun grubunun son üyesi. muhtemelen from software, yeni seride oyuna gereken çeşitliliği katacaktır. aslında bloodborne da bunun ilk adımlarını atmışlardı ama devamını nedense getiremediler.
  • dark souls 3'ün son dlc'si "the ringed city" 28 mart'ta çıkıyor.
  • the ringed city dlc'sinin 4 dakikalık oynanış videosu çıkmıştır. spoiler yemek istemeyen bakmasın.
    https://www.youtube.com/watch?v=j8ke647-xsu
  • dark souls efsanesinin son halkası olan oyun.
    bloodborne u dexterity kasarak blade of mercy ile oynayıp bitirmiş kişilere aşağıdaki build tavsiye olunur. her ne kadar hareket ve saldırı akışı bloodborne kadar seri olmasa da zırha gerek duymadan düşmanın hareket tarzına yönelik hızlı hareket ile sert darbeler basabilir hatta backstab ile coşabilirsiniz. tabi oyunun hemen başında uchigatana silahını mutlaka ama mutlaka edinin.

    https://www.vg247.com/…12/dark-souls-3-build-guide/
hesabın var mı? giriş yap