• ihsan oktay anar'ın puslu kıtalar atlası'nda 7 defa üzerine yıldırım düşmesine rağmen ölmemiş, çarpan yıldırımların yakması yüzünden hiç tüyü olmayan, eskiden zenginken sonradan hiçbir yerde istenmeyen bir dilenci olan karakter.
  • halil necipoglu yorumu insani alip goturuyor.
  • 1846'da ankarada ölen ünlü halk şairlerimizden biri. ayrıca şiirlerinde sürekli olarak gevheri,aşık ömer gibi şarilerin izindededir.
  • dertli ne aglayip gezersin burda
    aglatirsa mevla'm yine güldürür
    nic dertli kondu göçtü burada
    aglatirsa mevla'm yine güldürür

    bu dert benim munisimdir yârimdir
    arsa çikan benim ah ü zârimdir
    seni aglatan lûtf issi kerim'dir
    aglatirsa mevla'm yine güldürür

    daim hakk'a cemalini dile dur
    zikr ile mevla'yi dilden ana dur
    kahri kime lûtfu onadir
    aglatirsa mevla'm yine güldürür

    sevdaya salam su garib basini
    akitir gözünden kanli yasini
    kerim'dir onarir kulun isini
    aglatirsa mevla'm yine güldürür

    yunus senin gözlerinden çok hal var
    önünde ugrayip geçecek yol var
    gece gündüz dur da mevla'ya yalvar
    aglatirsa mevla'm yine güldürür
  • bilimum arabesk parçalarda, türkülerde, şarkılarda, şiirlerde sıkça rastlanabilen sözcük...
    bir açıdan da mahzunluğu şark'a has bir üslupla en çarpıcı ve yalın biçimde ifade eden "sıfat"...
  • aynı zamanda çorum'un sungurlu ilçesine bağlı bir köy.
  • müzeyyen senar' ın akşam oldu hüzünlendim ben yine albümünde o kendine has yorumuyla okuduğu güzel şarkı.
  • ahmet özhan ve zeki müren yorumları da mutlaka dinlenmelidir; lakin müzeyyen senar yorumunun üzerine tanımam.

    ağlatırsa mevlam yine güldürür

    *
  • 1772-1845 yılları arasında yaşamış halk şaairi, dertli divan kitabının yazarıdır.. saz çalmanın yasak olduğunu savunan arap dölleri için yaptığı taşlaması:

    telli sazdır bunun adı
    ne ayet dinler , ne kadı
    bunu çalan anlar kendi
    şeytan bunun neresinde?

    abdest alsan aldın demez
    namaz kılsan kıldın demez
    kadı gibi haram yemez
    şeytan bunun neresinde?

    venedik'ten gelir teli
    ardıç ağacından kolu
    be allahın şaşkın kulu
    şeytan bunun neresinde?

    içinde mi, dışında mı
    burgusunun başında mı
    göğsünün nakışında mı
    şeytan bunun neresinde?

    dut ağacından teknesi
    girişten bağlı perdesi
    behey insanın teres'i
    şeytan bunun neresinde?

    dertli gibi sarıksızdır
    ayağı da çarıksızdır
    boynuzu yok, kuyruksuzdur
    şeytan bunun neresinde?
  • bence asıl ününü ve ozanlık değerini, hece ölçüsü ile yazdığı şiirlerinde gösteren, bir aşk yüzünden kendini öldürmeye çalıştığı için dertli adını aldığı söylenen 19. yüzyıl halk edebiyatı şairidir. bektaşi'dir, tekke ve divan edebiyatını çok iyi bilmektedir. divan edebiyatını bilmesi, kent kültürüyle ilişki kurması, dertli'nin de dilinde, söyleyişinde bu kültürün izlerini bırakmıştır.
hesabın var mı? giriş yap