• (bkz: joan baez)
    (bkz: diamonds and rust in the bullring)

    *

    well i'll be damned
    here comes your ghost again
    but that's not unusual
    it's just that the moon is full
    and you happened to call
    and here i sit
    hand on the telephone
    hearing a voice i'd known
    a couple of light years ago
    heading straight for a fall

    as i remember your eyes
    were bluer than robin's eggs
    my poetry was lousy you said
    where are you calling from?
    a booth in the midwest
    ten years ago
    i bought you some cufflinks
    you brought me something
    we both know what memories can bring
    they bring diamonds and rust

    well you burst on the scene
    already a legend
    the unwashed phenomenon
    the original vagabond
    you strayed into my arms
    and there you stayed
    temporarily lost at sea
    the madonna was yours for free
    yes the girl on the half-shell
    would keep you unharmed

    now i see you standing
    with brown leaves falling around
    and snow in your hair
    now you're smiling out the window
    of that crummy hotel
    over washington square
    our breath comes out white clouds
    mingles and hangs in the air
    speaking strictly for me
    we both could have died then and there

    now you're telling me
    you're not nostalgic
    then give me another word for it
    you who are so good with words
    and at keeping things vague
    because i need some of that vagueness now
    it's all come back too clearly
    yes i loved you dearly
    and if you're offering me diamonds and rust
    i've already paid

    *

    (bkz: huzun)
    (bkz: mukemmel)
  • insanı sakinleştiren, çok güzel, konserde ayrı bi güzel olabilecek şarkı.
  • judas priest tarafından da bir güzel icra edilmiş sıkı parça
  • judas priestin 1977 tarihli sin after sin albumunde yer alir. super bir coverdir. ozellikle joan baezin "ben agresif bir melegim" edali tarzina katlanamayanlar ama bu sarkiyi sevenler icin ozellikle tavsiye edilir.
  • bob dylan icin yazilmistir
  • çekip giden, bir zamanlar çok sevilmiş sevgilinin, aslında onun için hiç bir anlam ifade etmeyen bir aramasının, görüşelim demesinin ardından yazılmış bir şarkı. dinledikçe terkedilişin ardından yaşananların aynı canlılıkla tekrar etmesinden korkulur ama bilinir ki; the first cut is the deepest sözü doğruluğunu ispat etmiştir. aslında bir anda insanın hayatına girer bu şarkı, üstüste pek çok defa dinlenir, insanın içini acıtır, başka insanların terkedilişleri, terketmeleri düşünülür, ve sonrasında hüzün gelir, her yeri kaplar. olsundur, her şey düzelecektir, yarabandı ve aspirinin iyi gelmeyeceği şey yoktur. joan baez ve bütün elmaslar, bütün sevgi bir rafa kaldırılır ve unutulur.
    (bkz: bir şarkıyı kendine yasaklamak), (bkz: bu son olsun).
  • parçanın anlam ve bütünlüğünü son derece takmaz bir tavır ve lay lay bir edayla yok eden judas yorumunu kesinlikle sinir bozucu bulduğum joan baez parçası... (demek bazen en iyiler bile kötü cover yapabiliyomuş...)

    edit: söz konusu olan albümde yer alan cover'dır.
  • özellikle judas yorumu sarhoşken dinlenesi şarkılardandır. iyice sarhoş eder.
  • "our breath comes out white clouds
    mingles and hangs in the air
    speaking strictly for me
    we both could have died then and there" kısmı şarkının en güzel bölümü olan, enfes joan baez eseri. (bkz: nostalji)
hesabın var mı? giriş yap