37 entry daha
  • -bir şeyi istediğinizde kainatın düzeni bozar ve bir etki-tepki mekanızmasını harekete geçirirsiniz. çünkü düzen kendine yapılan etkiyi yok edecek şekilde reaksiyon verir.

    -en çok haz peşinde koşanlar en çok acı çekmeye talip olanlardır.

    -hazlara ve zevklere gark olmuş kişiler, ilerde o zevklerin simetriği olan acıları, azapları mutlaka yaşarlar.

    -hazlardan vazgeçersen acı çekmekten azade olursun.

    -evliyalar asla haz peşinde koşmazlar. içki, uyuşturucu vs. maddeleri zaten kullanmazlar. yemek vs. meşru işleri dahi marifetullah yolunda çalışabilmek için vesile bilirler. iktidar, riyaset peşinde koşmazlar. eğer bu tür işlere girerlerse belli bir hikmete binaendir, nefsani değildir.

    "alemlerin rabbi allah'a hamd olsun. afiyette ve belâda, darlıkta ve genişlikte.

    hakim zat'ın fiili, hikmetten hâlî değildir. herhalde o fiili ile salâh diler.

    bu manada bir ayeti kerime meali:

    "ola ki, bir şey hoşunuza gitmediği halde, sizin için hayırlı olur; bir şeyi de seversiniz, amma o, hakkınızda şer olur. halbuki allah bilir, siz bilemezsiniz."(2/216)

    allahu teala'nın verdiği iptilâya ve onun kazasına (hükmüne) razı olunuz.

    onun taatı üzerine sebat edip ona karşı masiyet işlemekten de sakınınız.

    ayet-i kerime mealleri:

    "biz, allah içiniz; ona döneceğiz."(1/156)

    "size isabet eden bir musibet ellerinizin kazancı sebebi iledir; bir çoğunu da bağışlar."(42/30)

    sübhan allah'a tevbe ediniz. ellerimizin yersiz kazancından istiğfar ediniz.

    sübhan allah'tan af ve afiyet dileyiniz. zira o, yüce zat, affı sever. belâdan da gücünüz yettiği kadar kaçınız. zira, güç yetmeyen şeylerden kaçmak, peygamberlerin sünnetidir. onlara salât ve selâm olsun.

    sübhan allah'a hamd ü şükürler olsun."

    (431. mektup, mektubat-ı rabbani)

    -
33 entry daha
hesabın var mı? giriş yap