3 entry daha
  • ferdi tayfur'un doksanların ikinci yarısına doğru yaptığı işler ve sonrası ile ilişkilendirilerek eleştirilmiş şarkı. eleştiriler tamamen haksız sayılmaz fakat bari sen'i ayrı tutmak ve 12 eylül 1980 sonrasındaki dönemde yaşanan değişmenin, biraz da arabeskçilerin orta yaş dönemine girmeleri ve bunun sanatlarına yansıması olarak değerlendirmek kanaatindeyim.

    sanatçının kendi başlığı altına detaylı olarak bir şeyler karalayacağım ilk etapta fakat şimdilik şu kadar söyleyeyim, şimdi milletin coverlamak için yarıştığı vurmayın yıllar, haram oldu, ben de özledim gibi işlerin tamamı 1980 sonrasına aittir. ft diskografisini 70'lerden itibaren takip edecek olursanız, albümlerdeki enstrümantal zenginliğin de arttığını kendiniz göreceksiniz. 90'lar ile birlikte gelen özkan turgay etkisi ve fadime'nin düğünü gibi saçmalıkların yanına, orta yaş krizi ile beraber gelen genç kızlarla vasatın çok altında klipler çekme furyası da eklenince ferdi tayfur gibi isimler iyice alay konusu oldu fakat 80'lerdeki işleri gayet de kalitelidir. bir diğer baba müslüm gürses'in de en başarılı işleri yine 80'lerdedir. ft için konuşacak olursak; yaktı beni, bizim sokaklar, haram oldu, yaralıyım dertliyim, olmaz olsun, postacılar(1974-düzeltelim), vurmayın yıllar, ben de özledim hep bu dönemlerin eseridir ve her albümde müzikal kalite giderek artmıştır. hatta ve hatta prangalar albümü ve emmioğlu da müzikal ve enstrümantal açıdan ferdi tayfur müziğinde çok iyi bir yer tutar. daha sonra ise maalesef çok iyi işler çıkaramadı ferdi tayfur. belki yaşının etkisi, belki değişen müzik anlayışı, belki hitap ettiği kitledeki sosyolojik değişim yüzünden vasatın altında gezindi genelde.

    o kadar konuştuk bari link verelim de şarkıyı dinleyin, başlangıçtan itibaren kullanılan enstrümanlara dikkat ederek.

    https://www.youtube.com/watch?v=a5xd3yakhkw
3 entry daha
hesabın var mı? giriş yap