13 entry daha
  • her bir pikselin komşusuyla ortalamasını alıp yeni bir piksel ortaya çıkartmaktır. örneklemek gerekirse:
    üç piksele üç piksel bir resmimiz olsun. her bir pikselin değerlerini onaltılık rakam sistemiyle belirtelim.

    33 55 77
    33 77 aa
    aa 55 99

    şimdi bu resmi anti aliasing uygulamadan iki kat büyütürsek 6 piksele 6 piksel yeni bir resim elde ederiz. ama tırtık tırtık, merdiven gibi görünecektir. eski quake oyunlarında duvarlara yaklaşınca görülen koca koca kareler vardır ya. öyle işte. bizim resmin büyüğü de işte böyle bir şeyler oluyor:

    33 33 55 55 77 77
    33 33 55 55 77 77
    33 33 77 77 aa aa
    33 33 77 77 aa aa
    aa aa 55 55 99 99
    aa aa 55 55 99 99

    ama anti aliasing yapsaydık, her pikseli komşusuyla orta bir yerlerde buluştursaydık, gözümüzün enayiliğinden olacak, çok daha yumuşak, çok daha tatlı görünür. önce yatay pikselleri sonra dikey pikselleri ortalarız. yatay piksellerin ortalanmışı

    33 44 55 66 6e 77
    33 44 55 66 6e 77
    33 55 66 99 a1 aa
    33 55 66 99 a1 aa
    aa 7f 6a 81 8d 99
    aa 7f 6a 81 8d 99

    gibi olur. bu işlemi kenar pikselleri işlem görmeyecek şekilde bir de yukarıdan aşağıya yaptık mı resim mis olur. yumuşar. anti-aliasing bir nevi resimlere karşı yumoş görevi yapar. ara değerleri kullanarak merdiven görüntüsünü yokeder.
19 entry daha
hesabın var mı? giriş yap