• öncelikle ahmed arif'in şiire sindirdiği en belirgin özelliğinin köylülüğü olduğunun ayırdına varıp, bunu; genel itibariyle şimdiki zaman kipini mişli geçmiş zaman kipine vurup yamultarak kısa kısa devrik yapısı kolay bozulmayan cümleler ile oluşturduğunu öğreniyoruz. misal;

    ''gelmişem dayanmışam kapına
    yorgunam, yorulmuşam yar
    yılmamışam peşin sıra koşmaktan
    kalmışam yar kalmışam'' gibi gibi...

    dikkat ederseniz ahmed arif şiirinin özünde eylem yahut eylem hazırlığı içinde bir ruh devinimi hep vardır. lakin bu devinim hep bir mağduriyetin üstüne binip onu kırbaçlar. misal ''kalmışam yar kalmışsam'' dan devam edelim;

    ''kalmışam yar kalmışam
    kanı beş para etmez
    şerefsizlerin puştların hayınların arasında
    onüç sene
    bir başıma
    içerde...''

    dikkat ederseniz burada yaptığımız dallanıp budaklandırma işlemini budama metodu kullanarak yapmak. nedir budama metodu? anlatılan hikayenin bir çok alt hikaye barındırdığını ama bunun üstünde durulmasının değil, bunun bilinmesinin önemli olduğu hissine okuyucuyu sevk etme çabası. nasıl yapıyoruz bunu bakalım şimdi;

    ''dilim varmaz anlatmaya
    dört yanım akrep
    dört yanım çiyan
    kalmışam bir başıma
    kalmışam bir yürek bir kemik bir deri
    gelmişem dayanmışam kapına
    yorgunam yorulmuşam yar
    ardıma düşmüş jandarmalar
    vurulmuşam sol omzumdan
    gözlerimde gözlerinin hayali
    gömleğimde kan
    firardayam yar firardayam''

    buraya kadar yazılanlardan okuyucunun aklında kalması istenen mahpusluk, firar ve sekssizlik hasretlik formunda ülke gerçekliği ile harmanlanıp, aşk sosuyla sulandırılarak okuyucunun ürkmesi önlenir. yinelemeler bundandır. tekrarlar ve kesikli kesikli cümleler bundandır. devam edelim. ne ile devam edelim yalama ile... buyrun.

    ''dayanamadığım yokluğundur
    hasretindir ve özlemindir
    yoksa mahpusluk değil
    öyle büyük öyle acıtan içimi''

    şimdi biraz ajitasyon ve küçük emrah tribine banıyoruz kendimizi usul usul...

    ''gelmişem dayanmışam kapına
    ve kalmışam bir başıma
    kalmışam bir yürek bir kemik bir deri
    bir bahar gecesidir vakit
    tebessümüm ağlamaklı düşlerim isyandadır
    ve üstümdedir yine şairliğim''

    artık bağlama zamanı ama şirazeden boşalır gibi olmalı burası tek mermi ile kalmış asker ruhu ile öldürücü darbeyi vuruyoruz.

    ''özlemişem seni zağar it gibin''

    ('inan görünce beni düşecek dibin'' şeklinde anlaşılacak şekilde diyoruz bunu ama dikkat edelim)

    özlemişeem seni zaaar
    seni zaaaar
    seni zağar it gibin...''

    işte bu kadar, bittiii. bir kültür hizmetinin daha sonuna geldik.
hesabın var mı? giriş yap