• son zamanlarda izledigim en iyi filmlerden biri.cok yalin, bir degil bir cok farkli toplulugun sikintilarini anlatan,salya sumuk aglatmadan da
    dokunakli film yapilabilecegini gosteren,sadece erkek ve alisveris sorunlarini kadinlarin hikayeleri olarak
    izledigimiz bu gunler de cok farkli, bir "kadin(lar) hikayesidir "ayrica.
  • courtney hunt'ın ilk film denebilecek filmi (bkz: uzun metraj) olmasına rağmen ayakta alkışladım kendisini.izlemeye değer!
  • courtney hunt’ın ilk yönetmenlik denemesi olan, melissa leo ve misty upham’ın başrolleri üstlendikleri 2008 yapımı bir film. new york state ve quebec arasındaki sınırın amerika tarafında beş ve on beş yaşında iki çocuğuyla yaşayan ray, kumar oynayan kocasını aramaktadır. kumar oynanan bir yerde bakınırken kocasının arabasıyla ayrılan lila ile karşılaşır. lila sınırdan geçen nehrin donduğu dönemlerde nehrin üzerinden kanada tarafındaki mohawk bölgesine geçerek kanada’dan abd’ye insan kaçırma işi yapmaktadır. ray kocasının arabasını bu kadından geri almaya çalışırken kendini lila ile bu işi yaparken bulur. sınırın amerika tarafında bekleyen polisler karşısında beyaz olması nedeniyle şanslı olduğu için bu durum lila’nin da işine gelir.

    ray’ı bu işe iten şey çaresizliğidir. kumar bağımlısı kocasının ilgilenmediği iki çocuğuyla kötü bir evde baş başa kalan ve bir dolarlık ürünlerin satıldığı bir markette düşük ücretle çalışan ray gelen hacizleri savmak daha makul bir eve geçmek için bu işte lila ile birlikte olmayı tercih eder. lila da kabilesinden uzaklaştırılmış genç bir mohawk kadınıdır ve kazandığı parayı da bir yaşındaki çocuğunu kendisinden alan aileye gizlice bırakır. minimum umudun olduğu ve çaresizliğin kol gezdiği bir ortamda kimse biraz kötüyü suç olarak görmez. izleyici de zaten sınırda devriye gezen polisten değil, sınırda insan kaçakçılığı yaparak para kazanıp daha iyi yaşama kavuşmak isteyen ray ve lila’dan yanadır. bu yönüyle film izleyiciyi sistemin tarafından alıp sıradan öznelerin safına çekiyor.

    fakat filmin temel sorusu şu: ray’a kocasının arabasını sürerken karşılaştığı lila ile, lila’ya da beyazlarla çalışmaktan hoşlanmamasına rağmen ray ile birlikte iş yapmalarını salık veren nedir? bu soruya verilen cevap ikisinin de yaşadığı sefaletin (koşulların) bunları böylesi bir ortak eyleme yönelttiği. bu ortak eylem filmin sonunda ray hapse giderken lila’nın gelip ray’in çocuklarıyla ilgilenmesi ile birlikte düşünüldüğünde daha anlamlı oluyor. insanların (filmde kadınların) ortak bir şeyler yapıyor olması onları yakınlaştırır. bu da filmin aldığı tavır yada ideolojik yönü.

    bir de film kadınların “erkek” olmaksızın yaşama tutunmaları üzerinden okunabilir ve bu yönüyle hayli feminist bir film. insan kaçakçılığı da olayın bir başka boyutu.
  • bir kadın öyküsü... etkileyici ama öyle anlatıldığı gibi vurucu değil...
    sürükleyen, "aman başlarına bir şey gelmeden sınırı geçsinler", "aman bebek ölmemiş olsun" dedirten.. yani, sizi içine alan bir film...
    ödülleri hak ediyor... fakat bağımsız film olduğunu belirtmeden de, analizi bitirmemek gerekiyor..
  • izlenmeye gerek olmayan vasat bir "slice of life" filmi. duygu besleyemedim dogru duzgun. ne tam bir dram ne farkli bir duygu... "film izledim ohhh" duygusunu yasayamadim. hemen ardindan bi film daha izlemek gerekiyor...
  • courtney hunt'ın yönettiği 2008 yapımı film. aynı yıl sundance film festivali'nde 'büyük jüri ödülü'nü kazandı.
  • --- spoiler ---

    bu filmle birlikte mutlu son'un kutsallığını bir kez daha görmüş oluyoruz. eğer filmin sonunda her şey kötü gitseydi neler olurdu düşünmek istemiyorum ühühüh bak bir anlığına düşündüm.
    --- spoiler ---
  • vasat bir film. vasatlığı filmin içindeki vasat tesadüfe dayanıyor. kadın kocasını bulmak için kumarhaneye gider ve o sırada dışarıda kendisine ait olan arabaya başka bir kadının bindiğini görür. bu başka kadın kaçar, esas kadın takip eder. sonunda bu yabancı kadın bizim başka kadını bir anda pis işlerin içine sokar.

    yahu allah aşkına bu işler böyle mi? leş gibi bir senaryo. işlenebilecek konu güzelken yola çıkış noktası çok kötü.
  • ımdb kullanici yorumundan alintidir:

    --- spoiler ---

    1. ıf you would like your spouse to stay around the house a bit longer, shoot them in their legs.
    2. ın good ol' usa, you can get away with modern day slavery as long as you are pigmentation-challenged. ın case you are caught, 4 months max.
    3. us cops will merely take your money if they catch you outside their jurisdiction. ıt's called due process.
    4. tribal cops will settle for an insincere apology for defrauding one of their elderly as long as the perpetrator is a descendant of the people who decimated the victim's ancestral kin. this is called sovereignty.
    5. you may not know where pakistan is, or a what a pakistani looks like. all terrorist look alike. brown.
    6. white+red pwns yellow+brown in the gulags.
    7. when you have to come up with a quick grand for an emergency, you should turn to crime instead of selling off your extra car that you don't need any more.
    8. ıf your mother scolds you for nearly burning down the house, threaten her with a blowtorch. ıt's therapeutic.
    9. dem ındian phone operators can't take a phone message properly. that's what you get for outsourcing.
    10. ıf your family is turning increasingly dysfunctional for 10 years because of your spouse's delinquency, your best response is to have another child.
    11. all is forgiven and redeemed as long as you "think of the children".
    12. ıf you don't raise your kids with make-believe characters and celebrations on arbitrarily fixed dates, they will not come out right.
    --- spoiler ---
  • çok donuk bir film olmuş,vasat bir anlatışı ve tek düze kamera çekimleri vardı,doğa resimlerini bile iyi kullanamamış bir yönetmen gördüm...tv için çekildiği aşikar,vizyon kaygısı olmadan öylesine çekilmiş gibiydi maalesef zaman kaybı...
hesabın var mı? giriş yap