şükela:  tümü | bugün soru sor
  • mühendisten şair olmaz, mühendisler asosyaldir gibi toplumda tabu haline gelmiş yanlışları paramparça eden şair mühendis. samimiyetini ilk karşılaşmanızda bile fark edebileceğiniz güzel insan.
  • şiir ve şuur serüvenini anlatmış.

    http://www.dunyabizim.com/news_detail.php?id=6708
  • nasıl seveceğimizi şaşırdığımız şair. insanda bütün şiirlerini okuyup tüketme isteği oluşturuyor yazdıklarıyla.

    ''bize rüyanın değil uyanıklığımızın tabiri gerek.''

    ''gerçek mermiler kullanıyor hayat gerçekten sıkı''

    ''on üzerinden sen veriyorum hayatıma''

    ''sözler tellere takılan kazak gibi.''

    ''seni seviyorum
    bu bir yerde yanlış yapıyorumun arnavutçasıdır.''
  • son yılların en yetenekli şairi... tek dize ile beyninize girer... yeni çıkan itibar dergisini sürükleyen adamdır aynı zamanda... aşağıdaki inanılmaz şiiri de yakın zamanda itibar'da yayınlandı...

    ''aşırı hız ve dikkatsizlik''

    bu şiiri sadece sana yazmak kalbimi kırıyor aslında
    bir ayçiçeğinin taşınması gibi başka güneşlere
    geride kalıp hayatı oyalayan biri olsa
    ben yazmasam, sen gitmesen, biz düşmesek
    olmasa keşke yerçekimi, en çok itaat ettiğimiz yasa...

    oysa biz istikbal yakardık hele hava güzelse
    dünyayı ihmal eder başka mevzular açardık
    en az beş yıl tecrübeli yalnızlıklar üzerine
    halk tipi suratlarımız vardı, şaşkın ve âşık
    bir çiçeğe temsil hakkı vermişiz diye...

    şüphesiz böylesi hepimiz için daha iyiydi
    daha kahverengi ve daha derin,
    aleyhine gelişen bir hayata itiraz eder gibi
    insanın aklına şark illerini getiren masumiyetin.

    ama gelememiştir henüz hatasından dönenler
    öyleyse aşırı hız ve dikkatsizlik hep bana çarpsın
    beklemekten muhacir olmuş karşıt görüşlü trenler
    çünkü şairler hayırsız oğullarıdır hayatın...

    ayrıca oldukça ilginçtir, kuşağındaki diğer şairler gibi ikinci yeni etkisi yoktur onda... bir yere yaslamak zor... sniper gibi tek dize ile işi bitiriyor...

    edit: ve nitekim haşmet babaoğlu'nun harika yorumu ile okunmuştur. http://www.itibardergi.com/…iskanin-siirini-okuyor/
  • adamın aklını alır. misal;

    ispat edemem fakat öylece içime baktın
    ve sonra kalbim olaysız bir şekilde dağıldı...

    yada

    yine de, gel ve al yüzümü eline
    haydi sev beni, konu serbest...
  • tıbben mümkün olmayan, turgut uyar'ın 'geyikli gece'sinden beridir şiir yazan, mühendislik harikası dizelere sahip olan, ikibin kuşağının kare aslarından biri sayılan, kabahatlar kanunu isimli nefis bir kitabı bulunan ve samimiyeti ile kendine hemen inandıran bir şair gençtir kendileri. ibrahim tenekeci'ye gittiğinde henüz liseli bir çocuktur, şimdi ise itibar'ın yazı işleri müdürü, vefa böyle birşeydir, usta seçmek de nasip işidir yani bir yerde. -iyi kumaş usta terziyi bulur- derler. dostluk her zaman şiirden çok daha önemlidir ama. 'sen bana bakma, ben tıbben mümkün değilim' demiştir furkan çalışkan, yeterlidir şiirin kıymetini bilenlere. furkan çalışkan'ı hep m.akar ile birlikte düşünür insanlar, şiirleri benzer, mukavvemet ile planör kardeştir son tahlilde.
  • furkan çalışkan tamlamalar, günlük hayattan alınmış sıfat ve isim tamlamalarına güvenmeye devam ediyor. oysa o kanalı tenekeci tüketti. o kadar tüketti ki tenekeci’nin kendisine bile kalmadı. ”şimdi hayat çok kalabalık” gibi hayatı veya hayatın herhangi bir kesitini bazen olmayacak bir şeye, bazen de daha özel bir yaşantının bir kesitine benzetmeyi sürdürüyor furkan. furkan çalışkan’ın şiirinin konusu her zaman hayattır. ama buruk bir hayat. bunda şiirsel bir şey buluyor olmalı. oysa yok. şair de hafif bıçkın, hayatla yaralı olan, o duyarlı adamdır. nerdeyse bir boynunda fular eksik. bu adam bilinmeyen bir şekilde hafif yenik ama gururludur. örneğin bronz madalyaya kalmıştır. aslında bu şiir ve diğer tüm furkan çalışkan şiirlerinde gizlenen şey, şairin gerçekte pek bir mutlu olduğudur. vefalıdır. aralara şiire getirilen tarifler sıkıştırılır. mesela zaten şiir de yaralı bir balıktır, zaten şiir de bıçağın parlamasıdır, bunları biz atıyoruz şu an, zaten şiir de atarken ağa tutulmaktır gibi. zaten şiir gözlerinin sağnağına yakalanmaktır vs. formül: şiir + bir nesne metal veya ahşap / soyut bir hayat fotoğrafı + dir. hemen birkaç tane daha yapalım:

    şiir bir balığın pulunda parlayan güneştir.
    şiir bataryamın erkenden bitişidir ben bitlis yolundayken
    şiir pandoranın kutusudur kilidi çekiçlen kırılmış
    şiir, ah sıkı bir mustafa dizesidir mustafa benim arkadaşımdır taş gibin dizeler yazar
    şiir ağaran saçlarıdır şairin hepsini gece tek tek koparır

    furkan çalışkan’ın şiirinin son bendinde osman konuk etkisi gözlemleniyor. bu etki konuk’a has süreksiz, eksiltili mısralarda görülüyor. bir güzel şey var: şiirin başlığı ve son mısrası arasındaki bağlantı. şiir boyunca hiç hissedilmeyen, sadece bu ikisi arasındaki bağ. bir kemoterapi hastası görüntüsü, belki bu yani.

    http://www.karsiliksiziyilik.com/?p=1203