şükela:  tümü | bugün
  • körfez arap ülkelerinin işbirliği konseyi (gcc) standardizasyon teşkilatı'nın, “helal standardı” adı altında şeriat kurallarına göre turizmin standartlarını belirlemek üzere antalya belek 'teki toplanmalarıyla gündeme düşen turizm çeşidi. kısaca "şeriat turizmi" de denebilir.

    " teşkilat genel sekreteri abdullah nabil molla, “islam ülkelerinden gelen turistler tatillerinde helal standardı arıyor. bu, kadın ve erkeklere ayrı havuz ve plajlar ile otelde sunulan yiyeceklerin helal gıda sertifikasına sahip olması anlamına geliyor. yani tüm çevrenin helal olması gerekiyor. buna alışveriş merkezleri de dahil. kadınların bu tatilden zevk almasını istiyoruz. yani turistik tesislerdeki şartlar, şeriat kurallarına tabi olmalı. türkiye uygulamada öncü olsun” dedi."

    ancak alanya bölgesel yürütme kurulu (byk) başkanı suat çavuşoğlu , körfez ülkeleri temsilcilerinin ‘helal turizm’ için belek’te aldıkları kararların antalya bölgesinde uygulanmasının imkansız olduğunu belirtmiş.
    güzelim antalya'yı zorla araplaştıracaklar...

    haberin detayı için:

    http://www.tourismtoday.net/…arada-olmaz-11125.html
  • turizm liselerinde alkollü içki ve kokteyl dersinin kaldırılmasıyla iyice ayyuka çıtığını düşündüğüm yeni turizm anlayışı. dolduracaklar arap turisti buraya. marmarisi örnek alalım. her sene avrupadan çok miktarda turist alır. bunların da çoğu oranın orta- alt gelir düzeyine sahip ingiliz, hollandalı, fin, rus veya ukraynalı turistlerdir. adam geldiği yerde bildiğin fakir yani. gelme sebebi zaten hem deniz hem güneş hem de ucuz olması. kahvaltıyı kaçırmayayım diye erkenden kalkar, birkaç saat sonra içmeye başlar, akşam olana kadar içer. pahalı içki satın almaz. adam malak gibi yatıp içmeye geliyor. sen bunun eğitimini turizm lisesinden kadırıyorsan, bu turiste sana hizmet vermek istemiyorum demiş oluyorsun. sanane kardeşim içen içer, içmeyen içmez. içki de vermek istemiyorsan ne demeye gelecek bu tursit? alkol yavaş yavaş hayatımızdan silinmeye çalışılıyor. buda adımlardan biri sadece. antalya, bodrum, marmaris vs. turizmini bitirir.
  • bir devlet üniversitesi tarafından resmî gazete’de yönetmeliğinin yayınlanmasıyla var olduğunu öğrendim bi değişik şey. son dönemlerde körfez ülkelerinden gelen arap turistler için ihtiyaç duyuluyor anladığım kadarıyla.

    koskoca üniversitenin böyle işlerle uğraşması bir yana ben asıl böylesi talepte bulunan insanları anlamaya çalışıyorum. hiçbir emek vermeden sırf götünün altından petrol çıkıyor diye milyonlarca dolar para kazanıyorsun, inanılmaz bir lüks içinde yaşıyor, altın klozetlere sıçıyorsun, dünya üzerindeki müslüman olan veya olmayan yoksul, zulme uğramış halklar adına kılını dahi kıpırdatmıyorsun. bunların hiçbiri sana rahatsızlık vermiyor ama yemek yediğin restoranda yanındaki insanın şarap içmesi seni rahatsız ediyor. gerekli mercilerin kulağına çınlatıyorsun ve laik bir ülkenin laik bir üniversitesi geliyor ve bazı standartlar belirliyor. mesela diyor ki helal otelin mutfağında alkollü içkiler bulunmayacak. 9 yaş üstü dişiler kamuya açık alanda şortla gezmeyecek. otel önündeki havuzda yalnızca babalar ve oğulları yüzecek. vs. ama mesela helal standartlar içinde 5 günlük tatil için 20.000 tl fiyat biçilmesi veya elin turistine 3’e sattığın odayı yerli müslümana 10’a satmanın hükmü tartışılmayacak.

    şekil toplumuyuz vesselam.