• bir başka zinneman şaheseri için (bkz: from here to eternity)
  • therapy?'nin lonely crying only single'ından bir b-side enstrümental dj shadow cover'ı. sound ve melodiler itibariyle grubun caucasian psychosis dönemini hatırlatıyor. biraz da hüzünlü. puslu ve gri bir akşamda rüzgar insanın içini ürpertirken dinlenilmesi üzerine doktor tavsiyesi vardır.
  • guzel hikaye ve basit anlatim.
    sergio leone tarzi duello/carpisma sahnesi bekleyen avucunu yalar. lee van cleef de yeni terlemis biyigiyla vahsi batiya sessizce merhaba diyor.

    amerikan sinemasinda kahraman olsun hele bir de yalniz olsun yeme de yaninda yat.
    ama yine de guzel.
  • gerçek bir western filmi. "nasıl yani, diğerleri ne peki" derseniz de, size fanstasy western derim. tamam, bir "iyi kötü çirkin" ya da "bir zamanlar batı" gibi filmlere laf atmak ayıp olur fakat özellikle silah çatışmaları birçok western filminde eşşeğin bi tarafına kaçan su misali abartıldığı için, insan ister istemez sürekli "oeeeh" diyebiliyor. işte bu filmi, diğer birçok western filminden ayıran nokta da bu. hayatımda izlediğim en gerçekci western filmi ve gerçekci olması, beraberinde kaliteyi getirmiş. öyle 1 saniyede 5 kovboyu deviren kovboylar yok. ya da, film boyunca ortlama 550 kişi ölmüyor.

    öyle absurd western filmleri var ki, vahşi batı eğer o filmlerle örtüşen bir yer olsaydı, zaten abd'de insan kalmazdı. işte bu filmde böyle şeyler yok. bu filmin en büyük özelliği, western filmlerine bir saygınlık getirmiş olması. mesela biz nasıl "hababam sınıfı xxx vizyona giriyor" ya da "maskeli beşler falanfıstık" gibi sözler duyunca "yine mi"diyoruz, işte wester filmeri de high noon'dan önce böyle görülüyormuş. her film, bir öncekinden klişe olan sahneleri yeniden çekip, farklı bir isimle ve biraz süslemeyle vizyona sokuyormuş 1952'den önce. high noon'dan sonra ise daha bir önem verilmeye başlanmış western filmlerine. kısacası, o meşhur western filmlerinin önünü açmıştır. herkesin izlemesi gereken bir film.
  • filmin türkiye'de bilinen adı kahraman şerif. fena bir çeviri değil aslında çünkü kahramanlığın nasıl bir mecburiyet duygusuyla ortaya çıktığını ve kahramanların nasıl yalnızlaştırıldığını çok güzel anlatıyor. şerif kasabayı kurtarmayı çok istediği için değil, bunu yapacak hiç kimse olmadığı ve bunu birinin yapması gerektiğine inandığı için kahraman olmaya soyunuyor. üstelik kurtarmak için canını ortaya koyduğu insanlar teker teker ortalıktan sıvışmakta.

    bu arada, ilk olup olmadığından emin değilim ama 1952'de çekildiği göz önünde bulundurulursa, gerçek zamanlı çekilen ilk filmlerden biri olsa gerek. filmin finali öğle vakti gerçekleşecek ve film yaklaşık son bir saatteki geri sayımla geçiyor. geçen her dakika şerifi kaçınılmaza biraz daha yaklaştırıyor. bu zaman kısıtı, gary cooper'ın yaşadığı sıkışmışlık ve çaresizlik duygusunu yansıtmak için mükemmel bir seçim ve dönemi için büyük bir cesaret örneği.
  • son zamanlarda iphone'da oynadığım en güzel oyunlardan biri. hem de ücretsiz. online olarak düellolar yapıp altın kazandığımız, bazen altınları çalabildiğimiz, level atladığımız vs. vs. pek güzel bir western oyunu. tavsiye edilir.
  • bu filmde gary cooper ın çok acayip tırsmasına rağmen delikanlılığa da bok sürdürmemesi çok tanıdıktır. hani bizimkilerin çektiği westernlerde saloon a girip "selamın aleyküm" çeken kovboya nasıl olmamışsa o şekilde olmamış bu garry abiye. hani "ölümüne beşiktaş" duruşu gibi değil, "yardım olsa çok iyi olurdu lan" bakışı varya budur bu filmi klasik yapan.

    içten içe yerine koyarsın kendini gary abinin, ben olsam "gelin lan allaana kadar derim" dersin ama öyle değil kazın ayağı koçum...bir yanda yavuklu bir yanda kaybedecek hiçbir şeyi olmayan adamlar. zordur yani, gary abi alibeyköylüydü deseler inanırsın.
    o içten içe deli gibi tırsma ve aynı zamanda bok sürdürmemeye çalışma aynı biz...
  • high-tide, mid afternoon people fly by.. e ben buna yazmamışım? the searchers'a, the man who shot liberty valance hatta ve hatta the ox-bow incident'e. kendime sinema emekçisi demiyorum. ama en azından görünmez bkz vereyim ki referans olsun; akmasa da damlar. arkaik western neymiş, babalar neler çekmiş diyen bakar, kurcalar, karıştırır. fazla kurcalama bozarsın (kumandayı) şeklinde tuğba ekinci şarkılarına ilham verir. neyse diyeceğim o ki; gary cooper'a filmin arkasından ananızı sikti orospu çocukları diye bağırabilirsiniz. aynı gaz tabii ki tüm westernlerin sonunda ve the unforgiven'da vardır ama burada gary ağabey hiç kahraman şerif'im tribine girmez. yanındaki hatunu da alır götürür keşf-i aleme. elbette devlet-hukuk-suç ekseninde bir alt yapısı, verdiği ve anlatmak istediği hadiseler bulunur ama şimdi çok da anımsamıyorum. eminim vurucu şeyler de söylemiştir. eh tabi bu film bugün çekilse millet facebook avatarını why so serious gary? diye kapar, iletisine de ccc gary reis ccc'yi çakardı.
  • bedava olmasına rağmen iphone'da para verip oynadığım tek oyundur. lakin oyunda ki sanal para wampum çok zor kazanılıyor. bunun içinde bi miktar para dökmeniz gerekebiliyor. hn id # 697587180
  • ios üzerinde çevrimiçi oynanan acayip eğlenceli düvello oyunu. oyunda ne kadar iyi olursanız olun, bir çok gelişmiş ekipmanı almak için para bayılmak aksi halde paralı abiler nasıl oynarsanız oynayın şaklatıyor. (bkz: para var huzur var) (bkz: no money no honey)
hesabın var mı? giriş yap