• her karakterin "hakli" ve "haksiz" oldugu ve bu yonuyle epik metinlere saygilarini sunan, yonetmenin hikaye anlatmadaki ustaligina sapka cikarilan, inanilmaz film. ben methini duymus idim ama bu kadarina pes. ben kingsley filmografisine bagli kalalim, sinemadan istedigimiz her sey orada galiba
  • seyredeli iki saat oldu, kendimde değilim. hala o karanlık gerçekçiliğin içinde dolanıp duruyorum. hiç iyi olmadı bu zamanlama. olacak şey değil, gunun ortasında "kahrolsun tebligat zarfları" filan diye dolanıyorum. böyle muhteşem oyunculuk, böylesi bir dram. çok sarsıldım. zayıf bir anımda mıyım karar veremedim. ama bu dram hafif değildi. hangisine uzulsem bilemedim. hiç mi umut olmaz yarabbim. o farsça çaresizlik, o ingilizce dibe vurmuşluk. hangi dilde anlatsan aynı şey.
    ben kingsley harika, muhteşem. o ismail'i deli gözlerle öperken ben de gözyaşlarımın tuzunu emiyordum.
  • gerçekçiliğinden şüphe duyulmadığı için mükemmel olan filmleri sevenlere göre bir film. gandhi’den daha gandhi olan adam *, bir acemden daha acem. seçeneksiz trajedi için güzel-çirkin aramayan gerçek hayattan fırlamış bir senaryo. kusursuz oyunculuk.

    jennifer connelly o güzellikle aktris olup, ait ve sahip olduğu her şeyi kaybeden genç bir kadını mükemmel oynamış. inandırıcı olan şu ki, güzel kadınlar hayata 1-0 galip başlasa da skor hep aynı kalmıyor. evini, eşini, kurdunu, kuşunu yitiren güzel kadının o esnada tek teşviki evine icraya gelen evli ve çocuklu polisin onunla yatmak istemesi maalesef. hatta abartıp aşık bile olabilir. her şeyini kaybeden çirkin kadınlar için amerikan polisinin de yapacağı fazla bir şey yok. bunu hollywood herkes kadar biliyor. yönetmen rus, o da biliyor. şans buna derim.
    ya filmde günlerce bakımsız-makyajsız, sokaklarda gezecek looser kadını sarah jessica parker oynasaydı? maazallah.
  • feci spoiler

    aslında bakıldığında, şu feleğin ne kadar kahpe olabileceğinin kanıtı olan film. çünkü hayattan kopmak(intihar girişiminde bulunan) isteyenin canlı çıktığı, ailesi ve kendi için yeni bir hayat kurmak için dişini tırnağına takanın ise en acı şeklide eriyip gittiği film.

    feci spoiler
  • zincirleme hatalar silsilesi ve kim haklı kim haksız, cevabı olmayan bir film.

    --- spoiler ---

    filmin daha en başında dediği gibi, hazar'ı görmek için yıkılan ağaçlar gibi yıkılıyor tek tek yaşamları. bir mazlumun ahını almaktan çok önce, ölü ağaçların gölgeleri izliyor peşleri sıra.

    zaten o ilk sahneleri gördükten sonra kesin bir uğursuzluk olacak demiştim. nitekim de oldu.

    kim iyi kim kötü, kim haklı kim haksız karar veremedim. ama bir adet puşt var ki o da lester denen işgüzar pezevenk.

    --- spoiler ---
  • bir kaybetme oykusu; kazanan kimsenin olmadigi oyku; babayi, evliligi, evini, aklini kaybetmenin oykusu..neymis american dream yalanmis, neymis parayla pulla saadet olmazmis.
  • nice filmler seyrettim de ağlamadım, amma ve lakin bu film öyle bir oturuyor ki insanın içine, gözyaşı dökmek yetmiyor, insanın ağlamaktan gözleri şişebiliyor. saygı duyulası karakterlerle bezenmiş, saygı duyulası bir film.
  • filmin oykusu izleyene kim haklı?kisvesinde aslinda anneni mi daha cok seviyorsun, babani mi? diye soruyor.
    hadi bakalim sikiysa cevaplayin!
  • rus yonetmen vadim perelman'in ilk senaristlik, yapimcilik, ve yonetmenlik denemesi. fragmanindan anlasildigi kadariyla film jennifer connelly ve ben kingsleyin bir evi paylasamamalarinin hem hukuki hem de kisisel facialara sebep olmasi hakkinda. in the bedroom tadinda olmasini bekliyorum.
  • bir tarafta filmin başından sonuna dek kendine daha çok acımaktan başka bir ilerleme kaydedememiş hanım kız ve kızın beceriksizliğini telâfi etmek adına delikanlılığın kitabını yazmaya çalışan amerikan polisi, bir tarafta da mağduriyeti her fırsatta vurgulanan ortadoğulu aile varken; kötü adam elementi barındırmasa, herkesi hatalarıyla kabul ettirmeye çalışmışsa da taraf tutmanın çok kolay olduğu bir öykü.

    ama özetle şunu diyebilirim:
    nefis kurgu ve sinematografiye sahip, birazcık aşırı oryantalist film. yerde yemek yiyen iranlı albay?!
hesabın var mı? giriş yap