• mesele isnad olunan kuran ayeti'nin de ne kadar doğru yorumlandığı meselesidir. zira isra suresi 70'inci ayet'te:
    isra suresi 70. ayette "insanları yarattıklarımızın birçoğundan üstün kıldık." ifadesi var. bu ifade, insanın "eşref-i mahlukat" yani yaratılanların en şereflisi olduğu iddiasını desteklemediği gibi, söz konusu inanç ve iddia bu ayetle çelişir.

    bildiğimiz kadarıyla da insanın, yaratılmışların en faziletlisi olduğuna dâir açık bir ifâde (âyet veya hadis) de gelmemiştir.

    tersine bakara suresi 30. (ey resûlüm!) hani rabbin meleklere: “ben, yeryüzünde (hükümlerimi yerine getirecek) bir halife (yetki ve yöneticiliğe elverişli insan) yaratacağım.” demişti. (melekler de: “yâ rab!) biz seni hamd (övgü) ile yüceltip ve seni bütün noksanlıklardan tenzih edip ulularken, orada (senin emirlerini tutmayıp) bozgunculuk çıkaracak ve kan akıtacak birisini mi yaratacaksın?” dediler.(allah da): “şüphesiz ben sizin bilmediğiniz şeyleri bilirim.” dedi.

    ve ahzab suresi 72:
    "biz emaneti göklere, yerküreye ve dağlara teklif ettik, ama onlar bunu yüklenmek istemediler, ondan korktular ve onu insan yüklendi. kuşkusuz insan çok zalim, çok bilgisizdir." demektedir.
  • aynı zamanda en şeresizidir de...
  • ismet özel'in 1974 yılında kaleme alarak ihtidasını duyuran 'amentü' şiirinin giriş cümlesidir aynı zamanda

    insan eşref-i mahlukattır derdi babam
    bu sözün sözler içinde bir yeri vardı
    ama bir eylül günü bilek damarlarımı kestiğim zaman
    bu söz asıl anlamını kavradı
    ...
  • akla "insan, onurlu bir kelimedir." diyen maksim gorki'yi getirir.
  • insan evrimleşmişlerin en piçidir
  • en şerefsiz yaratıktır.
  • siyasal islamcılar hayvanmış demek.
  • aynen cınım aynen.
hesabın var mı? giriş yap