• bir oyundan çok daha fazlasını içinde barındırır. oyun içi filmler sayesinde oynarken aynı zamanda gerçek bir film izliyormuş hissine kapılırsınız ki bunda görüntünün 1080p kalitesinde olmasının da büyük etkisi vardır. daha önceki metal gear solidleri oynamadıysanız pişman olursunuz ama yapılacak bir şey de yoktur zira eski oyun muhakkak zevklidir ama mgs 4'ten geriye dönünce aynı zevki alamazsınız.

    özetle ps3'ün en mükemmel oyunudur, oynamayan üzülür.
  • --- spoiler ---

    arkadaşıma ps3 ü resmen gazla ve zorla aldırıp sonra daha eleman konsola elini sürmeden mgs4 aldırıp çöktüğüm ps3 ü ile 1.5 günde oynayıp an itibarıyla bitirdiğim oyun. eksiklerini sıralarsam; oyun diğer mgs lere göre daha kısa olmuş, ara videoların süresi blu ray in gazıyla çok artmış bazı videolar cidden fazla uzun ve gereksiz, boss lar diğer serinin boss larına göre daha zayıf ve bossları geçmek çok lineer diğer mgs lerde bossları birden fazla yöntemle geçebiliyorduk, oyun sizi fazla serbest bırakıyor o yüzden bi çok şeyi keşfetmeden direk bitirme duygusuyla az iş yapıp hemen sonuca ulaşabiliyorsunuz bu da sizi biraz soğutuyor oyundan keşke daha limitli şeyler olsaydı oyunu daha çok keşfedebilseydik, oyunda bulmacavari olaylar neredeyse yok, snake in diğer mgslere göre tam ters şekilde vizyon edilmesi yani hero karakterden çok sürekli yardımlarla anca paçasını kurtaran bi looser olması, meryl ın başka elemanla işi pişirmesi (mgs 1 oynarken ki anlarım aklıma geldikçe sinirleniyorum cidden), solid snake in son macerası olması.

    artıları ise; oyunda grafikler tavana vurmuş, snake ile ateş etmek kaçmak çatışmaya girmek çok zevkli en rahat kontroller mgs 4 ile olmuş yani, bazı demolar mükemmel (raiden tüm videoları çok güzel mgs 2 de raiden den nefret eden ben bile sevdim yani düşünün, big boss un olduğu videolar, eva nın veda edişi ve mgs 3 deki naked snake ile motorla kaçış anını hatırlaması vs vs), silahlara küçük ek aparatlar takmak çok zevkli, screaming mantis süper bi boss, oyun sonunda liquid ocelot ile kapışma çok güzel bi nostalji (mgs 1 oynayanlar bilirler), her mgs ye hem mekan hemde karakter olarak bi veda ediş ve bir anış verilmesi, shadow moses ı dönüşümüz ve komple o chapter, en sonunda snake in ölmemesi (bi an cidden harcayacaklar sandım).

    neticesiyle sadece mgs olması bile beni tatmin etti ama bi mgs 3 ya da mgs 1 kadar da beğenmedim açıkçası 4. oyunu. mgs 5 de muhtemelen snake ile ilgili bişiler vereceklerdir çünkü 4. oyunun sonunda tam anlamıyla bi final koymadılar solid snake e (eğer mgs 5 de meryl ile evlenen o mgs 1 den kalma kazmayı ana karakter yaparlarsa ve snake den de hiç haber alamazsak mgs 6 nın ana karakteri gene solid snake olur düşüncesindeyim). shadow moses bölümünde ekranın ikiye bölünüp bizim gekkoları zımbaladığımız diğer anda ve yanda raiden ile vamp ın dövüşü mükemmel bi olay olmuş tebrikler kojima, gene buna benzer finale yakın yerde mikrodalganın içinde önce yürüyerek sonra sürünerek gw ulaşmamız çok estetikti cidden bi an snake orda ölecek sandım. oyunu sonlarına doğru ulan snake in öyküsü bitiyor ayvayı yedik daha göremicez adamı acaba ölcek mi nolacak diye strese sokmayı başardı oyun, hele hele oyun boyunca snake sürekli yardıma muhtaç yaşlı ve karizma bi adam portresini iyi çizdi yüzü bi yerden sonra yanmış olmasına rağmen. birde naomi ile ilk karşılaşmamızda resmen snake ben lise 2 deyken bizim biyoloji hocasının yaptığını yaptı yani ne yaptı; hatun güzel bacaklarıyla ortada dururken snake resmen yere kasıtlı bi nesne atıp eğilip o nesne için eğiliyormuş gibi yapıp güzel bi tacizde bulundu hatuna afferim snake yaş geçmiş ama iş bitmemiş. sonradan öğrendiğim kadarıyla bu bossların öyküleri güzelmiş ama onlarla dövüşmek çokda keyif vermedi cidden, screaming mantis hariç. konu artık genel hatlarıyla tamamlandı da az çok tatmin oldum konu ve senaryoyla ben şahsen ne neymiş kimmiş ne olmuş öğrendik artık mutluyuz bizde. neyseki yeni bi mgs nin geleceği bilincindeyiz yoksa mgs 4 den sonra bu kadar dramatik, karamsar hava ile kalacağımızı bilsem evladımı kaybetmiş gibi olurdum herhalde.

    öyle ya da böyle ben yeni bi solid snake macerası bekliyorum mgs 5 i bilmem ama en kötü 6 da snake i geri istiyorum öyle ne olduğunu bilmeden, yaşlı, artık işi bitmiş eskimiş bi efsane gibi değil; çıta gibi delikanlı, karizmanın kralı abimizin artık nomral hale gelip gönüllerimizi tekrardan fethetmesini istiyorum.

    --- spoiler ---
  • ps3 joypadindeki hareket sensörünün sadece grand theft auto iv'te işe yaramadığını gösteren oyundur. eğer oyunu oynarken iletişim videosunda rosemary ile bir görüşme yapıyorsanız elinizdeki joypadi sallamaya başlayın, siz joypadi salladıkça rosemary'nin de memelerinin sallandığını göreceksiniz, etkili bir sallama yöntemi olarak tek elinizle değil, iki elinizle tutup öne arkaya sallamanızı tavsiye ederim.*

    (bkz: bilgisayar oyunlarında oyun amacının dışına çıkmak)
    (bkz: ne kadar sallarsan salla dona düşer son damla)
  • çekimler, senaryo, seslendirme, heyecan bakımından oyun sektörünü geçtim, sinemadaki değme aksiyon filminden bile fersahlarca ötede olan şaheser. kendi başına ps3 alma sebebi olabilecek durumda.

    nasıl bir etki bıraktıysa, bittikten sonra bir asker beresi, bir de göz bandı uydurup ekrandan akan jeneriğe selam duracaktım az kalsın.
  • videoları zorla izletmeyen oyundur. isteyen start tuşuna bastıktan sonra skip seçeneğiyle videoyu geçebilir. tabii bu derin olmayan (özeti bile 38 a4 sayfası sürecek kadar derinliği az olan) bir serinin hikayesini kaçırmak anlamına gelir.
  • geçmiş oyunları oynamayanların yakınından bile geçmesini istemediğim oyundur kendisi. hele ki şu anki durumumla ps3 alacak param olmadığından ve hayatımda müthiş bir yer edinmiş bu oyunun sonuncusunu oynayamadığım için kudururken. kıskanıyorum lan, gücüme gidiyor.
  • bu oyuna cutsceneleri uzun diye kötü diyorsanız ya hiç metal gear oynamamışsınız ya da dayak yememişsiniz. metal gear solid de 3-4 saatte bitirilebilen bir oyundu ama kimse de çıkıp "hemen bitiyo olm bu" demedi. neden denilmediğini şuradan anlayabilrsiniz: (bkz: interaktif film)
  • bilinenin belki milyonuncu tekrarı olmasına, çıkması ve bitirmemin üzerinden hayli uzun bir süre geçmiş olmasına rağmen tarihe not düşmek için ben de bir kez söylemek zorunda hissediyorum kendimi; bir oyundan çok daha fazlasıdır. ne siz sorun, ne ben anlatayım...
  • "there are no heroes in war. the only heroes i know are either dead or in prison. one or the other."

    metal gear solid
    ilk bilgisayarımda oynamıştım mgs'yi. yaklaşık 10 sene öncesiydi. hikayesi ile insanı alıp götüren, snake'in hissettiklerini mükemmel şekilde yaşatan bir başyapıttı. ihanet, yalnızlık, hüzün, intikam, nefret, sevgi, fedakarlık... hepsi vardı bu oyunun içinde. sanki gerçek gibiydi. sanki gerçekten elinde silahla doğmuş, sürekli acı çeken, sadece savaş meydanında kendisini hayatta hisseden fakat aynı zamanda bundan nefret eden snake vardı.

    metal gear solid 4 guns of the patriots
    saçları beyazlamış dedim, hatta beyazlamaktan öte, fena çökmüş. hastaymış meğer...
    oynarken hep kötüye gidiyor durumu. sonra ilk defa ezdiriyor snake liquid karşısında. ben senden daha iyiyim diyor kardeşi. hele yüzü yanarken otacon diye haykırması var ki çaresizliğin içindeki nefreti bir kez daha kahrediyor.
    herşeyin başladığı yer, shadow moses. sanki daha dün bırakmışız gibi.
    hele o müzik. ruhlara sinmiş, cennetten gelen bir melodi gibi sanki. tekrar duymak ne kadar değişik hissettiriyor. üzerinden değil 10 sene, sanki 10 saniye geçmiş gibi. aynı ration orada mı diye bakmak ne garip. orada olduğunu görünce de sahiplenmek tüm hikayeyi.
    çok iyi bir romanı okuyup hikayenın kahramanına yakın hissetmekten, hikayenin kendisi haline gelmekten hiçbir farkı yok. mükemmel.
  • sozlukten mr lucky sagolsun, bu oyun ps3 icin elime gecti ve suna kanaat getirdim. bu bir oyun degil, senin de dahil oldugun harika bir film. cutscene'leri de lost izler gibi izliyorum, sikayetci olanlara sadece tebessum ederim sanirim cutscene'lere.

    ps3'e deger katar.
hesabın var mı? giriş yap